نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پیش‌بازی بایرن‌مونیخ – پاری‌سن‌ژرمن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن دو تیم قدرتمند لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا به مصاف هم خواهند رفت و یکی از این دو تیم مدعی از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دیداری آغاز خواهد شد که در پایان آن یکی از مدعیان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا خیلی زود کنار خواهد رفت. در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا میزبان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

بایرن‌مونیخ؛ غول‌کشی در باواریا

اگرچه بایرن در بوندس‌لیگا آن اقتدار همیشگی را نداشته و باعث شده برای خودش رقبایی مثل دورتموند و اونیون‌برلین را بتراشد، ولی در لیگ قهرمانان اروپا باثبات‌ترین تیم بوده‌اند. بایرنی‌ها همه بازی‌های‌شان را تا اینجای کار برده‌اند و کاری هم نداشته‌اند  رقیب ویکتوریا باشد یا بارسلونا یا پاری‌سن‌ژرمن پرستاره. اگرچه یک گل اندوخته مطمئنی نیست، اما به نظر می‌رسد اضطراب بایرن در این دیدار با توجه به این که میزبان هستند و معمولاً هم مقابل پاریسی‌ها موفق بوده‌اند، کمتر از رقیب باشد. بایرن‌مونیخ می‌تواند در سکوت و آرامش این فصل هم جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بعد از ۳ سال به افتخاراتش اضافه کند.

پاری‌سن‌ژرمن؛ کامبک تا جام

لیونل مسی در آستانه این بازی می‌گوید هرچه شود تلاش‌شان را برای بازگشت در مونیخ انجام خواهند داد. در هر صورت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن لئو و کیلیان و حتی نیمار را برای این استخدام نکرده که ناکامی‌های‌شان در میادین بزرگ را تماشا کند. پاری‌سن‌ژرمن با کابوس همیشگی‌اش روبه‌رو می‌شود، تیمی که در تک فینال‌شان مانع قهرمانی‌شان شد. با این وجود سرعت امباپه و تکنیک مسی می‌تواند کار را برای تیم کریستوف گالتیه دربیاورد. شاید بازگشت به سوی جام قهرمانی از مونیخ برای پاری‌سن‌ژرمن شروع شود.

آخرین جدال
فوریه ۲۰۲۳ در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ در ورزشگاه پارک‌دوپرنس با یک گل مقابل میزبانش پاری‌سن‌ژرمن پیروز شد. کومن زننده تنها گل آن دیدار بود.

آمار بازی
۱۲) در ۱۲ دیدار قبلی بین بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن هر تیم ۶ بازی را برده و هیچ دیداری با تساوی خاتمه نیافته است. بایرن ۱۶ گل زده و ۱۵ گل هم سهم پاریسی‌ها بوده است.
۷) در ۵ سال اخیر ۷ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که ۵ بازی را بایرن‌مونیخ به سود خودش خاتمه داده؛ از جمله برد در فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۰.
۴) بایرن‌مونیخ در صورتی که پاری‌سن‌ژرمن را حذف کند برای چهارمین دوره متوالی به مرحله یک‌چهارم خواهد رسید. آخرین مرتبه بایرن در این مرحله فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به‌دست لیورپول حذف شد.
۲) در حالی که انتظار از پاری‌سن‌ژرمن پرستاره بیشتر است، این تیم در ۶ فصل اخیر ۴ مرتبه در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار رفته.
۳۸) در ۳۸ دیدار مقابل تیم‌های فرانسوی، بایرن‌مونیخ موفق شده ۲۲ بازی را ببرد، در ۵ بازی به تساوی رسیده و ۱۱ بازی را هم باخته است.
۲۶) پاری‌سن‌ژرمن ۲۶ مرتبه مقابل تیم‌های آلمانی قرار گرفته که ۱۴ برد، ۳ تساوی و ۹ شکست حاصل کارش در این دیدارها بوده استو
۰) بایرن‌مونیخ در کنار منچسترسیتی و بنفیکا تنها تیم‌های بدون شکست لیگ قهرمانان اروپا هستند. پاریسی‌ها هم در مرحله گروهی شکست نخورده بودند و اولین باخت‌شان را بایرن در بازی رفت همین مرحله به آن‌ها تحمیل کرد.
۷) بایرنی‌ها در تمامی ۷ بازی‌شان در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده‌اند و تنها تیم با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی هستند.
۲) باواریایی‌ها فقط ۲ گل در ۷ بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده‌اند و بهترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار داشته‌اند.
۴) لیونل مسی با ۴ پاس‌گل در کنار ژوآئو کانسلو، دیوگو ژوتا و خویچا کواراتسخلیا برترین گلسازان لیگ قهرمانان اروپا هستند.

مصدومان و محرومان
بنژامن پاوار به خاطر کارت قرمزی که در پاریس گرفت، در بازی برگشت بایرن را همراهی نخواهد کرد. مانوئل نویر، لوکاس هرناندس و نصیر مزراوی هم مصدومان بایرن هستند. نیمار، اشرف حکیمی، رناتو سانچس و پرسنل کیمپمبه هم مصدومان پاری‌سن‌ژرمن هستند که به این دیدار نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
سومر، کانسلو، اوپامکانو، دی‌لیخت، دیویس، گورتسکا، کیمیش، کومن، موسیالا، مانه و مولر
پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما، دانیلو، راموس، مارکینیوس، موکیله، ویتینیا، وراتی، روئیس، مندش، مسی و امباپه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    سانه چی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی