نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تدبیری که دو سرمربی لیگ برتری برای نیمه دوم تیمشان داشتند نشان داد آنها در شرایط و موقعیت‌های سخت قدرت ریسک خود را از دست می‌دهند و به استقبال خطری می‌روند که می‌تواند به سختی مجازاتشان کند.

فرار پرسپولیس از تساوی برابر تراکتور در شرایطی رقم خورد که سرخپوشان در نیمه دوم با تدبیر سرمربی خود روشی تدافعی را در زمین پیاده کردند و همین امر فضا را برای تراکتور فراهم کرد که هر زمان خواست دروازه تیم تهرانی را با خطر مواجه کند و دو گل هم بزند.

هر چند نتایجی که در هفته بیست و دوم رقم خورد تغییر خاصی را در صدر جدول تغییر نداد اما زنگ خطر را برای یحیی گل محمدی و البته کمی آن طرف تر امیر قلعه نویی به صدا در آورد. زنگ خطری که در صورت تکرار در هفته‌های باقی مانده می‌تواند برای این دو سرمربی گران تمام شود.

پرسپولیس هر چند در تبریز به لطف گل ثانیه‌های پایانی وقت اضافه سه امتیاز را گرفت و همچنان سایه به سایه سپاهان ایستاد اما تدبیری که گل محمدی برای نیمه دوم تیمش در نظر گرفته بود انتقادات زیادی را به همراه داشت چرا که این تیم عملا توپ و زمین را به تراکتور داد.

عقب نشینی بی مورد پرسپولیس که در نیمه اول با بازی تهاجمی دو گل زده بود و تیم برتر میدان بود، باعث شد تیم تبریزی با چند تعویض نبض بازی را در اختیار بگیرد و دو گل عقب افتاده را جبران کند و حتی تا آستانه پیروزی هم برود. اما خوش شانسی گل محمدی و پرسپولیس باعث شد این تیم گل سوم را هم بزند و با دست پر از تبریز برگردد.

قطعا اگر گل محمدی در دیدارهای آینده به ویژه دیدار هفته بیست و سوم برابر سپاهان بخواهد بعد از جلو افتادن از حریف چنین تفکر و تدبیری برای تیمش داشته باشد به سختی تنبیه و مجازات خواهد شد. همانطور که امیر قلعه نویی در دیدار برابر استقلال مجازات شد.

ترس بلای جان قلعه‌نویی و گل‌محمدی/ استقلال ژنرال را تنبیه کرد

گل گهر سیرجان با هدایت قلعه نویی تا آستانه پیروزی بر استقلال در ورزشگاه آزادی پیش رفت و نمایش قابل قبولی هم در نیمه اول داشت اما این تیم هم در نیمه دوم همان تاکتیکی را در زمین پیاده کرد که گل محمدی انجام داد.

عقب نشینی بی مورد تیم قلعه نویی و استفاده کردن از بازیکنان بلندقامت در پست‌های غیرتخصصی برای سرزدن و نگه داشتن نتیجه ثمره اش شکستی شد که تیم سیرجانی را عملا از مربع مدعیان قهرمانی دور کرد.

اگر امیر قلعه نویی در نیمه دوم هم با روش نیمه اول بازی می‌کرد به چنین سرنوشتی گرفتار نمی‌شد و می‌توانست سه امتیاز را از تهران با خود ببرد.

قلعه نویی که از او به عنوان گزینه هدایت تیم ملی هم نام برده می ‌شود با تدابیری که برای تیمش در نیمه دوم دیدار با استقلال داشت نشان داد که هنوز از نظر فنی و دانش مربیگری در حدی نیست که بتوان تیم ملی را به او سپرد.

قطعا اگر گل محمدی و قلعه نویی بخواهند در دیدارهای آینده که از حساسیت بالاتری هم برخوردار است با چنین تفکراتی تیمشان را به میدان بفرستند به شکل بدتری مجازات خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • حمید کلباسی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    محتاط بودن بیش از حد امیر قلعه نوعی و یحیی گل محمدی ؛ ذاتی است و ربطی به دانش مربیگری ندارد
  • سعید داودی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    با سلام ، سر مربی تیم ملی ، نه تنها از نظر فنی ، بلکه از روحی و روانی ، به تیم ملی، تیم های مقابل، جامعه فوتبال بین الملل و حتی کشورمان و‌ مردم حس اعتبار و شخصیت میدهد. وقتی مربیان همچون تیری هانری ، وینچنزو مونتلا و … حاضر به حضور در ایران هستند که از نظر سیاسی و اجتماعی هم پالس بسیار مثبت ملی و بین المللی میدهد، لطفأ به اطلاع مدیران فدراسیون فوتبال و‌ حتی مدیران دولتی ، این مطالب را منتقل کنید و با انتخاب مربیان بومی که نه به علم روز فوتبال آگاه هستند و‌ نه دستاورد بین المللی دارند و نه چایگاه بین المللی و اعتبار در فیفا و چامعه جهانی فوتبال دارند، موجب سرخوردگی و ناامیدی بازیکنان و عموم مردم نشوند
  • استقلالیم ازلنگ متنفرم US ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    واقعاگل گفتی
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      جناب تیم گل گهر به داور خنگ بازی باخت نه به الاسدقلال حکومتی و سوگلی در ضمن تحلیل شما درمورد بازی پرسپولیس و آقا یحیی هم اشتباه هست
  • ابی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    استقلال ژنرال رو تنبیه نکرد بلکه این داوران بودن که تبانی کردن ژنرال به راحتی اب خوردن استقلال و میزد فوتبال ما دیگه از مهندسی گذشته نباید اصلا دید
    • شاهرخ خان: IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      احسن به نویسنده مطلب. ابی جان گل‌گهر به داور و به قلعه‌نوعی باخت. تجربه میگه تیمی که با یک یا دو گل جلوست نباید به دفاع صرف رو بیاره. چون هیچ تضمینی برای حفظ نتیجه‌اش وجود نداره. قلعه‌نوعی و گل‌محمدی میتونستن با پرس از جلو و چشم بستن به ضدحمله‌ها به گلهای بعدی هم برسن چون در شرایطی که تیمهای حریف خودشونو به آب و آتیش میزدن راحت میشد بهشون گل زد. گل‌محمدی تقریبا همه دربیها رو همینجوری و با همین تفکر غلط از دست داده. این دو مربی ذاتا ترسوئند و به درد تیم ملی نمیخورن. مربی محتاط مثل شمشیر دو لبه است که علاوه بر حریف میتونه به خودش هم آسیب برسونه. قلعه‌نوعی و گل‌محمدی بعد این همه سال مربیگری نشون دادن که هنوز بزرگ نشدن و هنوز از اشتباهاتشون درس نگرفتن و بعید میدونم درس بگیرن. اصلا صلاح نیست تیم ملی رو به این اساتید بدن مگه اینکه تو افکار پوسیده‌شون تجدید نظر کنن. آدما همونطور که هر چی میگذره محتاطتر میشن به همون اندازه هم تجربه‌شون بیشتر میشه. تجربه کلی میگه عقب کشیدن تیم برای دقایق طولانی قطعا میتونه آسیب‌زا باشه. بازی تحت فشار و دفاع صرف هر بازیکنی رو میتونه به اشتباه بندازه.
    • شاهرخ خان: IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      از نظر من این اساتید مربیای آماتوری هستن که هیچوقت حرفه‌ای نمیشن. قلعه‌نوعی بهترین تیمها رو داشته ولی سالهاست نتیجه نگرفته. این برمیگرده به همین نکات ریز که رعایت نمیکنه.
  • شیش ۶ IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    البته بغیر از ترس قعله نوعی داور هم در اهدای پنالتی به کیثه کم نگذاشت!کدام داور در کجای دنیا در دقیقه ی ۹۰ چنین پنالتی مضحکی میگیرد!اگه در فوتبال بخواهید چنین پنالتی هایی بگیرید که تمام ۹۰دقیقه میشه پنالتی‌.حالا فرض کنید این پنالتی برعکس به ضرر کیثه گرفته شده بود.الان کل مجلسیها و دولت و رئیس جمهور باید جواب حاج فتل و کیثه کشا را میدادند که حق ما خورده شده.😂😂😂
    • هوشنگ خان IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      اول املای کیسه را یاد بگیر تا به قول خودت کیثه ننویسی
  • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    عشق هست پرسپولیس... نیمه دوم پرسپولیس و تراکتور یحیی به بازیکنان نگفت دفاعی بازی کنیم بلکه بازیکنان ناخواسته عقب کشیدن دلیلش هم وقتی عمری مصدوم شد دفاع تراکتور از فشار بیرون آمد و تونست بازی سازی کند و دلیل بعد هم چون پرسپولیس به علت مصدوم شدن سرلک و گلیسیانی چند تغییر داشت. نیمه دوم کمال خسته شده بود بخاطر همین پرسپولیس وسط زمین از دست داده بود ولی وقتی سروش و دانیال به زمین آمدن وسط زمین برای پرسپولیس شد پریرا هم دوندگیش کم بود ولی وقتی عیسی آمد با دوندگی زیاد دفاع تراکتور را تحت فشار گذاشت پس عقب نشینی بازیکنان به یحیی ربطی نداشت
    • H IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      طبق همین منطق شما وقتی مربی میبینه بازیکن خسته شده باید تعویض میکرد تا نذاره حریف سوار بر بازی بشه اگر همان تعویضهای بعد از گل دوم رو در طول نیمه دوم انجام میداد تیم عقب نمی‌کشید دیدیم بعد از گل دوم تراکتور تعویضهای هجومی موجب گل برتری شد
  • علیرضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    ولا همه میدونن پرسپولیس تیم مردمی هست حکومتی نیست سوگلی مجلسیا نیست ی تیم مردمی از سرمربی گرفته تا توپ جمع کن بلا استسنا همه عاشق مردم هستن به هیچ شخص خاص یا اشخاصی هم نیستن در طول لیگ و لیگهای قبل همیشه از داوری و آقایون فدراسیون نشین کم ضربه ندیدن یعنی واقعا عشق فقط پرسپولیس هست ولا غیر قابل توجه سوگلی حکومت و وووووووخخخخخخخ
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    مربی ایرانی به درد نتیجه‌گیری در لیگ ایران میخوره چون لیگ ما فیزیکی و پربرخورده و بازیکنای لیگمون بدنی آماده ولی هوش و ذهنیت ضعیفی دارند و اگر درصد پایینی از بازیکنا واقعا فنی و باهوش باشند با این زمینهای بسیار وحشتناکی که داریم اونها هم مجبور میشن فوتبال ایرانی بازی کنن!(فوتبال خشن و درگیر و دونده با پاسهای اشتباه بالا و گل زدن از روی موقعیتهای نامشخص) بنابراین قلعه‌نوعی یا هر شخص دیگه حتی اگه بخواد نمیتونه تاکتیکی و فنی کار کنه در فوتبال ایران مربیان فنی مثل مجید جلالی و فیروز کریمی و فرهاد کاظمی داریم که از سطح اول فوتبال ایران طرد شدند علت درخشش بازیکنا در تیمملی اینه که همون درصد پایینی که ذهنیت خوب دارند و سطح فنیشون بالاست گلچین میشن میان کنار هم و آبروی فوتبال ملی رو میخرند همین چند روز پیش فولاد الهلال رو کرده بود تو قوطی اگه موقعیتهای فولاد گیر الهلال میومد بازی رو با اختلاف بیش از دو گل میبرد ولی امان از ذهن کوچیک بازیکن ایرانی!وحید حیدریه با پرکردن آفساید باعث باخت فولاد شد(مثل میلاد محمدی در بازی آمریکا) شما پپ رو هم که بیاری بازم ما وحید داریم!بازم ما میلاد داریم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی