نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
آقای تاج کجای فوتبال بوده‌اند که بخواهند مربی بشناسند/ تیم ملی پاتوق مربیان بیکار خارجی شده است
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان در انتقاد به شیوه انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: گزینه‌های مورد نظر باید به کمیته فنی معرفی تا تصمیم نهایی را آنها بگیرند

حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشورمان روز جمعه درباره پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال که این هفته‌ها در جریان است، اظهار کرد: انتخاب مربی در هیچ کجای دنیا بر عهده رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون نیست، فدراسیون فوتبال باید یک کمیته فنی قوی تشکیل دهد و برنامه‌های مربیان مورد نظر در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد و وقتی یک مربی انتخاب شد باید فدراسیون فوتبال با مربی داخلی به جز حقوق دلاری که نمی‌توانند به او پرداخت کنند، در بحث حمایت و احترام مانند مربی خارجی با او رفتار کنند.

روشن افزود: نباید بعد از یک باخت مربی داخلی را اخراج کنند و به صورت معقولانه همان شرایطی که برای مربی خارجی در نظر می‌گیرند برای مربیان داخلی هم همان‌ طور باشد و به او هم فرصت بدهند.

وی در ادامه با اشاره به حضور بی نتیجه مربیان خارجی در تیم ملی، اظهار داشت: بیشتر مربیان خارجی که به ایران آمدند، بیکار بودند و وقتی به کشورمان می‌آیند، بعد از چند وقت که پولشان وصول نمی‌شود، شکایت می‌کنند و بدهی به بار می‌آید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد فدراسیون بر انتخاب مربی بدون نظرخواهی از کمیته فنی اصرار دارد و مسیر گذشته در جریان است، خاطر نشان کرد: اگر از مسیر سابق و بدون نظرخواهی از کمیته فنی سرمربی تیم ملی انتخاب شود، بازهمان آش و همان کاسه قبلی است و نمی‌توانیم به یک گزینه خوب برسیم.

روشن در پاسخ به این سوال که چرا اراده‌ای برای نظرخواهی از موسپیدان و پیشکسوتان وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که در فدراسیون فوتبال هستند، فوتبالی نیستند و درکی از این رشته ندارند. فکر می‌کنند چون رئیس شده‌اند همه کارها را هم خودشان باید انجام بدهند. این در حالی است که به عنوان مثال صاحب یک مکانیکی خودش که یک ماشین را تعمیر نمی‌کند، بلکه صافکار، رنگ کار و ... را انتخاب می‌کند و کار را به آنها می‌سپرد. مهم این است که این صاحب مکانیکی، در زیرمجموعه‌اش انتخاب‌های خوبی انجام دهد.

وی افزود: آقای تاج کجای فوتبال بوده‌اند که بخواهند مربی بشناسند، آقای نبی کجا بوده‌اند؟ شاید آدم‌های خوبی هم باشند اما تخصصی در فوتبال ندارند و باید کار را به اهل فن بسپرند. به عنوان نمونه وقتی ساپینتو در یک مسابقه فحاشی می‌کند، خود رئیس تصمیم نمی‌گیرد بلکه برخورد با این مربی به کمیته انضباطی و اخلاق محول می‌‎کند تا آنها برخورد کنند.به همین خاطر برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید همان طور که اشاره کردم یک کمیته فنی خوب تشکیل شود، نباید اینطور باشد که مربی‌ای مانند کی‌روش به کمیته فنی فحاشی کند اما آقای محصص به عنوان یکی از اعضای آن بگوید که ما بهترین مربی جهان را داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: با انتخاب شخصی و قائم به شخص همین شرایط را خواهیم داشت، چرا پیشکسوتان بزرگی مانند علی دایی نباید در کمیته فنی باشند. وقتی قاسمپور که یک آدم فنی است می‌گوید عضو کمیته فنی هستیم اما فدراسیون سراغی هم برای بررسی گزینه‌‎ها از ما نمی‌‎گیرد، این درد است و فدراسیون از ریشه اشکال دارد.

روشن در پایان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی، برای تیم ملی مربی خارجی انتخاب شود یا داخلی، گفت: مربیان داخلی داریم که می‌توانند سرمربی تیم ملی شوند، الان مربی خوب خارجی بیکار نداریم و مربیانی اگر بیاوریم مانند کی‌روش، ویلموتس، ویچ‌ها و ... است که که بیکار هستند.

وی عنوان کرد: زمانی هم یک مربی خوب خارجی در دسترس و بدون تیم است، آن موقع هم نباید رئیس فدراسیون شخصا انتخاب کند، بلکه این گزینه را به همراه چند مورد دیگر به کمیته فنی معرفی کند تا تصمیم نهایی را آنها بگیرند. در این شرایط بعد از انتخاب توسط کمیته فنی دیگر رئیس فدراسیون مقصر نیست و اعضای کمیته باید پاسخگوی ناکامی باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    دقیقا همینطوره. این دلال اسپانیایی ( سانچس) هم بیکار بوده و فقط ایران مشتری اش بوده.
    • مرتضی مقدم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      اولا دقیقا همینطور نیست رفیق ،این اقام تا همین جام جهانی تیم داشت و موفق هم بود فقط رو استعداد عربا زیادی حساب کرد و مدت قرارداد تمدید نشد دوما این اقای روشن که بقول خودش فوتبالای استقلال رو هم نمیبینه کجای فوتباله ،اگه چیزی هم بوده مربوط به دوران اوزه بیو و دونگا بوده سوما دلارای سرمربی ربطی به بیت المال شما نداره فوتبال ملی به اندازه کافی درامد داره و فعلا این بیت الماله که برا درامدای تلنبار شده فوتبال دندون تیز کرده،چهارما به کسی میگن بیکار که حداقل یسال فوتبالی بدون تیم مونده باشه نه کسی که تا همین جام جهانی چندماه پیش تیم داشته .اونی که سرچ کردی رو حداقل کامل بخون
    • ملابرادر IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      خدایی این حسن روشن خیلی مصاحبه می کند شاید در نوع خودش بینظیر باشد.
    • ملابرادر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      میشود با وحید هاشمیان قرارداد بست و تمام. تیم ملی اینقدر مسئله‌ی پیچیده ای نیست، یک قرارداد بصرفه می شود بست. ایران هم مثل باقی کشور های آسیایی یا نتیجه می گیرد یا نه اینقدر پیچیدگی ندارد انتخاب یک مربی! کره‌ی جنوبی هرازگاهی خارجی می آورد گاهی هم کره‌ای بنظر من تیم ملییشان خیلی تفاوتی نکرده و همیشه در یک سطح است، ژاپن که اصلا یک ژاپنی را داشت و خوب کار می کرد. شما جای این حرف ها می توانید روی برنامه ریزی‌هایتان کار کنید چیزی که اصلا ندارید.
    • ا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      الان مربیهای زیادی در دنیا هستند که با کیفیت اند ولی بیکار رقابت سنگین است
  • امیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    .... البته هیچ کدام از مربیان ایرانی در سطح تیم ملی تجربه و دانش ندارند.
  • باپیرالفتی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    دقیقا همینه که آقای روشن میگن! مرغ همسایه غازه ! مربی خارجی مثل رنار خوبه اما نه سانچس دلالها
  • امینی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    سلام، حرف های آقای روشن از نظر من که یک فوتبالیست بودم، کاملاً منطقی است اما کو گوش شنوا؟ وربگویی وربکوشی صد هزار هست بیگار و نگردد آشکار
  • . IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    درود بر شرفت جناب روشن عزیز... ماحتی هواداران پرسپولیس ازادم حقی مثل شما حمایت می کنیم.. اینا یه عده ای بودن که فقط باپول رشوه وغیر قانونی سرکارن والا خودشون هم میدونن پول که تموم شد مثل خادم عزیزی رنگی اولین نفراتی که بالگدبیرونشون میکنن همون دوستان به روز نون خورشونن
  • Mohammad IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    چرا بدون اطلاعات و سند و مدرک تو این سن و سال فقط احساسی حرف میزنی ،؟ مگر کی روش و سانچز بیکار بودند
  • سامان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    سلام، فوتبال ما مشابه اقتصاد ما است و بسیار نیازمند خانه تکانی، مادامیکه رفتار فوتبالیست ها و مربیان ما حرفه ای نیست، گردش پول بالای آن،در این کشوری که رکود و تورم را تجربه می کند، مفسدآمیز خواهد بود. آقایان باید در قبال پول های کلانی که از بیت المال می گیرند پاسخگو باشند. دو باشگاه بزرگ کشور براحتی می توانند خصوصی شوند، اما نمی خواهند و مدام از کیسه بیت المال برای آنها هزینه می شود!؟ چرا اینهمه سوءمدیریت؟ والله، تالله و بالله حرام است.
  • رامین IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    به نظر من سانچز انتخاب خوبیه با قطر قهرمان جام ملت ها شد...
  • عماد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    درود به شرفت آقای حسن روشن و تاج برو بیرون
  • عماد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    باوحید هاشمیان قرارداد ببندید و مربی خارجی کنارش بگذارید
  • محمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    برا روشن ک فوتبالیست خوبی بود بعدش محوشد متاسفم جایگاه علی دایی ریاست جمهوری وحداقل وزیرورزش یا وزیر اقتصاداست شآن دایی را پایین نیار تحصیل کرده س و با شخصیت و مردمی
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    خوب باید یه مربی بیکار اما با کارنامه رو بیارن.اگه کار داره چطور استخدامش کنند جناب روشن پرسپولیسی؟؟ تضعیف استقلال بس نبود حالا قداره برای تیم ملی بستی؟؟
  • زیگزاگ IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    حیف از محصص که در این تفکر حل شد. با شخصیت بنظر میومد اما مثل پسر نوح شد.
  • تاجر IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    هر مربی که واسه تاج سود داشته باشه میشه سرمربی ایران تاج مربیان اخراجی تیمها را میاره بعد مجبورن یکیشون را انتخاب کنن و پول مفت بیت المال را بهش بدن تاج بیچاره اسکویچ بدبخت را اخراج کردی کیروشی واسه جیبت سود داشت اوردی فقط اسکویچ واسه تیم ملی خوبه ایران را مبشناسه
  • ع ق QA ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    تاج نماینده شیطون تو فوتبال ایرانه
  • میرزائی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    سلام- آقای سید حسن روشن؛ بزرگوار وقتی افرادی مثل جنابعالی بیرون گود را انتخاب می‌کنند افراد فرصت طلبی مثال مهدی تاج زمام امور را به دست می‌گیرند؛ افرادی مثل حقیر می‌دانیم که روشن چه کسی بوده است و چه زحماتی کشیده است.
  • ملا اسحاق جو IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    نمیدانم اقایی باین خوبی چرا نمذارید ،تیم ملت ایرانرا پیروز کند ،ایشون فقط تاج است،کاری با تاجگردون نداره
  • تاج کبیر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    درود بر آقای روشن بزرگ استقلال.مرد دوست داشتنی.ریاست مهدی تاج بر فدراسیون مثل این هست که گربه بشه نگهبان و فروشنده مغازه مرغ فروشی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی