نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
امیر قلعه نویی - تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز که حکم سرمربیگری تیم ملی دوباره برای قلعه نویی صادر شده است، او موقعیت را چطور و در چه شرایطی می بیند؟

امیر قلعه نویی یک بار در بازه زمانی ۸۶-۱۳۸۵ سرمربی تیم ملی ایران شد؛ دقیقا پس از وقایع تاسف بار جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و پایان کار برانکو ایوانکویوچ...

رئیس وقت سازمان تربیت بدنی محمد علی آبادی بود؛ همان مدیری که ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال را بر نمی تابید. دادکان هم در مدیریت فوتبال، به دلیل درگیری های بی وقفه با منتقدان، موقعیت ثابت و پایدار نداشت؛ در نتیجه بهترین فرصت برای ضربه زدن به او همان روزهای پرهیاهو بود.

دادکان از فدراسیون فوتبال کنار رفت و فیفا به ثانیه ای حکم به تعلیق داد؛ فدراسیون هم اجبارا در اختیار کمیته انتقالی قرار گرفت. درست سر بزنگاه نیز نام امیر قلعه نویی برای سرمربیگری تیم ملی مطرح شد.

قلعه نویی در شرایطی سکان دار فوتبال کشور شد که باید تیم ملی را برای قهرمانی در جام ملت های آسیا آماده می کرد اما او در کوالامپور، حتی به بازی های نیمه نهایی نرسید. حذف غیرمنتظره تیم ملی در آن دوران اما یک زخم کاری برای قلعه نویی بود. داستان امیر در تیم ملی کشورمان تا همین امروز، برای او لاینحل باقی مانده و قلعه نویی هر کجا می نشست، داد سخن سر می داد و گلایه هایش را مطرح کرد. او از خیلی ها شاکی بود... (اینجا بخوانید)

برای امیر قلعه نویی که مسولیت بزرگ هدایت تیم ملی را پذیرفت؛ برای فدراسیون فوتبال که حکم قلعه نویی را صادر کرد

امروز که حکم سرمربیگری تیم ملی دوباره برای قلعه نویی صادر شده است، او موقعیت را چطور و در چه شرایطی می بیند؟ آیا همه چیز گل و بلبل و بر وفق مراد است؟ قلعه نویی از میزان کارایی این فدراسیون چه اطلاعاتی دارد؟ آیا همه امکانات لازم برای حضور مقتدرانه در جام ملت های آسیا در اختیارش قرار می گیرد؟

امیر قلعه نویی بهتر از ما می داند وقتی او یا هر مربی دیگری، زیر بار چنین مسولیت بزرگی می رود یعنی سیر تا پیاز مدیریت فوتبال ایران را پذیرفته و تابع همین شرایط شده است. اگر به هر دلیلی یا هر بهانه ای در ادامه راه، اتفاقاتی رخ بدهد، از بار این مسولیت هرگز کم نخواهد شد.

این نکته را به این دلیل گفتیم که از همین حالا، مسیر بهانه گیری را برای دو طرف این ماجرا ببندیم؛ نخست خود امیر قلعه نویی که برای رسیدن به این جایگاه، بی وقفه تلاش کرد. دوم فدراسیون فوتبال که عنان فوتبال ایران را به قلعه نویی سپرد. هر دو طرف لابد به آنچه نامش «مسولیت پذیری» است واقف هستند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • امیر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    آقای تاج خیلی راحت پشت نام قلعه نوعی پنهان خواهد شد.
    • نیسان آبی IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      درود بر نویسنده،متنی عالی و زیرکانه...جناب قلعه نویی تلاش زیادی برای تصدی این پست انجام داد،وقطعا شرایط فوتبال ایران رو بخوبی می‌دونه. تاج هم فردا نیاد بگه ناچار بودیم و فلان شد وبهمان بود.«آزموده را آزمودن خطاست »قلعه نوی،وتاج قبلاً آزمونهای خودشون رو در تیم ملی دادن،مثل کی‌روش. نویسنده محترم لطفاً از همین الان متن های تحلیلی و تند وتیزت رو برای این دو نفر آماده وطبقه بندی کن.
    • اشکان IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      جالبه که از این دست مقاله ها در زمان کی روش خبری نبود! صحبت از پذیرش شرایط ، صحبت از قبول مسئولیت ، صحبت از پذیرش سیر تا پیاز مدیریت فوتبال ایران!! کی روش در دوره جدید و قبل از جام جهانی که بهتر از همه از این چیزا خبر داشت ، چرا اون موقع از این حرفها نبود!!!!! شش گل از انگلیس خوردیم شش گل دیگه هم نخوردیم، از آمریکایی که اون قدرها هم قوی نبود باختیم، چقدر کی روش مسئولیت پذیرفت ؟ همون قدر که دست کرد تو جیبش و رفت
    • اشکان IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      ضمناً همه میدونیم چیزی به نام قبول مسئولیت اصلا در ایران معنی نداره که اگه داشت قبل‌تر از قلعه نوعی خیلیا باید جواب میدادن. بیرون از موضوع فوتبال که دیگه بیشتر! اما چون صحبت از فوتباله این صحبت‌ها و این مقاله ها یعنی یه جورایی داریم به خودمون مجوز می‌دیم مثلا با یه مساوی با تیم عراق همه جوره سرمربی تیم ملی رو بکوبیم!! جرأت نداشتیم بگیم اون آقایی که یک دفعه اومد نشست سر سفره آماده، چرا تیم رو جوری ارنج کرد که ساوتگیت اون قدر ذوق زده بشه و شش گل از انگلیس بخوریم! هیچ کس اجازه نداشت بگه چند بار تا حالا از ژاپن سه هیچ باختیم؟ چند باز از امثال عراق و ترکمنستان و گینه بیسائو؟! باختیم . ولی حالا که یه مربی ایرانی اومده راحت باشیم و از الان اجازه داریم قصاص قبل جرم بکنیم !!!
  • امیر IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    در صورت ناکامی تیم ملی (احتمالی نیست حتمی است) آقای تاج خیلی راحت پشت قلعه نوعی پنهان می شود و کسی او را بازخواست نخواهد کرد. این سرمربی است که خراب می شود.
  • ا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    اقای قلعه نویی قول بده ژاپن رو در توکیو کره را در سئول و عربستان رو در ریاض ببری
  • Mohammad IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    به نظر من اشتباه کردن که سرمربی خارجی انتخاب نکردن چون اقا قلعه نویی ۱۰ سال هیچ قهرمانی نداشت و فوتبالش هیچ سبک خاصی نداره فقط از همه جای زمین سانتر میکشن رو دروازه یه مهاجم قد بلندی توپ رو گل کنه این که نشد فوتبال . کی روش با تمام نقدی که بهش بود حداقل یه سبک برای خودش تو فوتبال داشت که اون رو به مربی های ما اموزش بده (دفاع کردن) ولی اقای قلعه نویی چه اورده ای برای ما داره فوتبال ما دوباره مثل دوران بعد از سرمربی گری برانکو ۱۰ سال به عقب رفت. اقا قلعه نویی با یکی از بهترین تیم های ملی ایران در مقابل ضعیف ترین کره ژاپن و عربستان اون زمان نتونست قهرمان اسیا بشه و عراق از این موقعیت کمال استفاده رو کرد.
  • Wien AT ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    تیم ملی به فنا رفت،دوباره دوره بکش زیرش و مصاحبه های درپیتی و داور گردن تیم ما را برید و شانس نداشتیم، شروع شد.
  • Amir IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    احسنت متنی بسیار دقیق و صحیح، بهانه گیری از سمت هر دو طرف ممنوع زیرا از همین اول هر دو طرف مشکلات را میدانند و قبول مسئولیت کرده اند.
  • حبیب IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    از حالا شمشیر رو از رو بستید برای قلعه نویی. لطفاً همون‌طور که در برابر مربیان خارجی با احترام برخورد می‌کردید لطفاً در مقابل مربیان ایرانی هم احترام رو فراموش نکنید.
  • دلارکو یوروویچ IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    رحم الله من یقرا الفاتحه و الصلوات خرمای تیم ملی بعد از جام ملت ها با این عقب گرد
  • صادق IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    برگشت به دوران قاجار
  • ت IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    اگر دستیاراش خوب باشند و حداقل یک دستیار هارجی خوب داشته باشد می تواند موفق شود
  • اکبرمعراجی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    ایران میدان قلعه نویی سواد فوتبالی روز دنیا را نداره...دست های پشت پرده درانتخاب قلعه نویی...
  • اس اس کبیر IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    چراعرضه نداشتیددرباره کی روش این همه ماده ولایحه طراحی کنید.امیربهترین مربی ایران است ولی چون به شماباج نمیده این طوربراش مطلب میزنید.
  • مهدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    اولین بازیکنی که دعوت میشه تیم ملی خسرو حیدری که از جناح سانتر کنه.بعدشم امید ابراهیمی.بعدشم پیروز قربانی.
  • اسماعیل شرفی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    بهترین گزینه حال حاضر آقای قلعه نوعی بود..به امید موفقیت تیم ملی
  • سیروس US ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    سال 1990 و بازیهای پکن با یک تاجی شرط بستم که در این شرایط، پروین بهترین مربی برای ایران است. شرط ما این بود که در صورت قهرمانی تیم ملی در پکن،او دیگر اجازه ندارد در حضور من در مورد فوتبال حرف بزند! تیم قهرمان شد. امروز هم معتقدم، باتوجه به شرایط فعلی، قلعه نوئی بهترین مربی برای تیم ملی ست!سیاسی حرف نمیزنم، که از نظر سیاسی اصلا هیچ چیز در ایران قابل تائید نیست، اما فوتبالی او مناسبترین است!
  • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    لطفا همونجوری که با کی روش رفتار می کردید با قلعه نویی رفتار کنید فرزند ایرانه چنانچه حمایت بشه و فرصت بهش داده بشه با عرق و تعصبی که داره تیم ملی و پایه رو متحول می کنه امیرخان محکم باش و به راهت محکم ادامه بده خدا هم کمکت خواهد کرد اظهار نظر ها نباید دلسردت کنه مواردی که سازنده است بکار ببر حتی اگر از دهن دشمنت بیرون آمده باشه و موارد غیر سازنده راحت از کنارش بگذر انرژیت رو صرف جوابدهی و تنش نزار ، مابقی رو به یزدان بسپار ،
  • محمد صادق رحیمی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    به نظر با توجه به سید بندی و شرایط خاص حاکم بر جام ملت ها و توانایی فردی کافی بازیکنان تیم به سادگی تا نیمه نهایی صعود خواهد کرد اما بعید از از پس ژاپن یا کره یورگن کیلزمن بر بیایید.
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    حسادت شیطانی از نوشته بالا کاملا پیدا است ، ما در جام جهانی گلباران شدیم و نابود گشتیم شما حرف نزنید الان یک مربی بسیار کارکشته و قانونمند و عالی برای تیم ملی داریم که ایرانی است دوباره اجنبی پرست ها شروع کردند به توطئه و خیانت ،ایا اجازه میدهید تیم تشکیل شود و بعد تفسیر کنید
  • ع ق QA ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    موفق نخواهند شد چدن بازیکنای استقلال را تزریق می کنند به تیم ملی و اینکار در زملن کیروش سابقه داره تا شش تا شش تا بخوریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی