یک بازیکن پرسپولیس واقعاً آماتور است/ تیم یحیی به هیچ وجه نزدیک سپاهان هم نیست!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: پرسپولیس در ۷ بازی باقی مانده دیدارهای سختی را پیش رو دارد اما ۲۱ امتیاز، امتیاز کمی نیست که با عملکرد خوب می‌توان بیشترین امتیاز را کسب کرده و دوباره به صدر رسید.

بهنام طاهرزاده، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است که با وجود فاصله چهار امتیازی پرسپولیس با سپاهان هنوز پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ را دارد و با باخت خانگی نباید کار پرسپولیس را در امر قهرمانی تمام شده دانست.

در رابطه با دلایل باخت پرسپولیس مقابل سپاهان چه صحبتی دارید؟

قبل از اینکه بخواهم در رابطه با دلایل باخت حرف بزنم باید به این نکته بپردازم که در مصاحبه قبلی‌ام به شما گفته بودم که پریرا، مهاجم برزیلی در این شرایط به درد پرسپولیس نمی‌خورد؛ چرا که اعتقاد داشتم بازیکن خارجی که قبل از شروع فصل به پرسپولیس نیامده به درد این تیم نمی‌خورد؛ چون نه در بدنسازی تیم شرکت داشته و نه به لحاظ تاکتیکی و سایر موارد لازم با سایر بازیکنان هماهنگ بوده. بازیکنی که به جای اینکه در بازی با سپاهان به عنوان یک بازیکن گره‌گشا و گلزن ظاهر شده و در امر قهرمانی به تیم کمک کند بیشتر به سود سپاهان کار کرد و مانع رسیدن به صدر شد و تیم را از صدر به رده‌های بعدی تنزل داد. پریرا مهاجم حرفه‌ای نیست و مهاجمی آماتور است چون هیچ مهاجم حرفه‌ای وقتی کارت زرد می‌گیرد در فاصله اندک زمانی بعد از دریافت کارت زرد، کارت زرد دوم را نمی‌گیرد و از بازی اخراج نمی‌شود.

شما معتقدید که عیسی باید از ابتدا به جای پریرا بازی می‌کرد؟

حتماً همین طور است چه بسا همه دیدند عیسی وقتی در نیمه دوم به میدان رفت واقعاً خوب کار کرد و در طول بازی هم از انگیزه بالایی برخوردار بود و به نظرم اگر از ابتدا به میدان می‌رفت حتماً می‌توانست به پرسپولیس کمک کند و چهره به مراتب قدرتمندتری را به نمایش بگذارد.

در رابطه با فاصله چهار امتیازی سپاهان با پرسپولیس و تنزل پرسپولیس به رده سوم باز هم امیدی به قهرمانی پرسپولیس دارید؟

پرسپولیس در ۷ بازی باقی مانده دیدارهای سختی را پیش رو دارد اما ۲۱ امتیاز، امتیاز کمی نیست که با عملکرد خوب می‌توان بیشترین امتیاز را کسب کرده و دوباره به صدر رسید.

اما فکر نمی‌کنید هر طور شده در ورزشگاه آزادی و در مقابل هوادارانش پرسپولیس باید نمایش بهتری را ارائه می‌داد؟

این بخش روانی مسأله است اما به نظر من رسیدگی خوبی به لحاظ مالی روی بازیکنان انجام نشده و تیم پرسپولیس از این حیث به هیچ وجه هیچ برابری با تیمی مانند سپاهان نداشته است.

در رابطه با قرعه جام حذفی و از بین دو تیم فولاد و گل‌گهر کدام تیم را برای پرسپولیس قرعه بهتری می‌دانید؟

به نظرم فولاد تیم بهتری برای پرسپولیس در جام حذفی است چون این تیم پرسپولیس را در لیگ شکست داده. از این رو بازیکنان پرسپولیس انگیزه زیادی برای جبران آن شکست دارند و در صورت بازی با تیم فولاد در جام حذفی حتماً انگیزه آنها فقط انتقام خواهد بود. به همین دلیل این مسأله به نظرم به بازیکنان پرسپولیس به جهت روانی کمک زیادی خواهد کرد که آنها در مقابل فولاد با انگیزه جبران و انتقام بازی کنند.

در رابطه با بازی محمد عمری در مقابل سپاهان فکر می‌کنید چرا این بازیکن با افت فاحشی مواجه شده بود؟!

محمد عمری بازیکن جوانی است و به نظرم جدا از پست مهاجم در پست‌های دیگری مانند وینگر چپ و راست و یا پشت مهاجم هم می‌تواند خیلی خوب کار کند. از این رو محمد عمری حتماً می‌تواند مانند شرایطی که قبلاً داشت جنگنده و دونده و با تکنیک ظاهر شود و مدافعان تیم‌های حریف را به دردسر بیندازد. از این رو ملاک قیاس محمد عمری که بازیکن جوانی است نباید فقط یک بازی باشد.
در بازی مقابل سپاهان، مدافعان پرسپولیس هم چهره خوبی نداشتند و به طور مثال حتی بازیکنی مانند گولسیانی هم نتوانست وقتی به بازی آمد در کار دفاعی و گلزنی به پرسپولیس کمک کند؟
به هر حال این بازیکن هم از بیماری برگشته بود اما باز هم معتقدم که مدافع پرسپولیس هم متأثر از بقیه بازیکنان تحت تأثیر مسائل روانی قرار داشت و افت او هم تا حدود زیادی ریشه در مسائل مالی داشت. ضمن اینکه بدشانسی هم نصیب پرسپولیس شد چه بسا که بازیکنی مانند ‌پورعلی گنجی هم مصدوم شد که روی عملکرد دفاعی تیم تأثیر داشت.

با وجود ادله شما باز هم انتقادات زیادی بعد از باخت پرسپولیس مقابل سپاهان به این تیم وارد شده!

من فکر می‌کنم در این شرایط سخت، پیشکسوتان باید از پرسپولیس حمایت کرده و هواداران هم پشت تیمشان باشند چون در این شرایط که مسابقات لیگ و جام حذفی به اوج حساسیت خودش رسیده پرسپولیس و کادر فنی‌اش بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند تا با روحیه قوی‌تری بجنگند و ان‌شاءالله در جنگ رقابت برنده شوند.

در رابطه با دو نیمه پرنوسان پرسپولیس مقابل سپاهان چه توضیحی دارید؟

پرسپولیس در نیمه اول اصلاً شرایط خوبی نداشت اما در نیمه دوم با وجود اینکه ده نفره هم بود خوب بازی کرد و حتی در چند صحنه فرصت گلزنی هم داشت اما متأسفانه گل نزد و گل را در دقایق پایانی دریافت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Gaber IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    شما هم کارشناس فوتبالی؟کارشناس فوتبال نباید دست روی بازیکن بگذارد و نام ببرد چرا همه میگویند این خوبه این بد هست .من انتظار دارم منطقه بازی مهاجمان پرسپولیس را یکی توجیه کند که هیچکس اینکار را نمیکند .آل کثیر بعنوان مهاجم در وسط زمین و در قلب دفاع حریفان قرار میگیره .فقط ساپینتو میداند مهاجمان تیمش چگونه و در کجا باید باشند قایدی و محبی در لب خط صاحب توپ میشوند مهاجم ما می‌ره وسط زمین بین دفاع حریف خودش را اسیر می‌کنه که شاید ترابی یا دانیال و هافبک ها توپی ارسال کنند که در نود دقیقه سه تا سانتر ندارند و آل کثیر در یک بازی بین اینهمه مدافع با قد کوتاه گل زد .آل کثیر باید لب خط کار کنه تا دفاع را باز کند که هیچوقت عادت ندارم و مربی هم دانش ساپینتو را ندارن وگرنه بقیه خوب هستند.شیخ با قد بلندی بهترین نفر برای سبک یحیی هست که مصدوم میشه.
  • سپاهان IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    هرکسه دیگه ایم که تو بازی بود اون روز نمیتونست جلوی سپاهان و بگیر، سپاهان واقعا تو پرس کردن عالی بود وبیرانوند هم کارش شده بود چاک کردن توپ، متاسفم واسه کمک داوری که گل به این قشنگی و به عمد افساید اعلام کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی