روابط حسن یزدانی و دبیر همچنان شکراب است؟/ دایه مهربان‌تر از مادر پیرامون لیست برترین‌های سال
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حدودا ۶ ماه گذشته از مصاحبه جنجالی پدر حسن یزدانی و تیره شدن روابط مرد هشت مداله با قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی؛ درحالیکه به نظر رابطه رئیس فدراسیون و ستاره تیم ملی حالا مثل قبل شده، حاشیه جدیدی پیرامون علیرضا دبیر و حسن یزدانی شکل گرفته است.

مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد مسابقه خوبی برای حسن یزدانی نبود، هرچند که با شکسته شدن یک رکورد ارزشمند به پایان رسید.

حسن یزدانی که سال گذشته موفق شده بود بعد از قبول سه شکست متوالی، سرانجام دیوید تیلور آمریکایی را شکست دهد، درحالیکه باور اهالی فن و پیشکسوتان و علاقمندان به کشتی این بود که دیگر راه شکست تیلور را یاد گرفته و می‌تواند در بلگراد هم شکستش دهد، اما شکست نسبتا سنگینی را مقابل این حریف سرشناس تجربه کرد.

این شکست هم برای یزدانی و خانواده‌اش، هم برای فدراسیون و هواداران کشتی شکست تلخی بود. در بازگشت تیم ملی از صربستان، پدر حسن یزدانی که در این سال‌ها معمولا همه جا کنار پسرش بوده، در فرودگاه انتقادات تندی را علیه رئیس فدراسیون در جمع خبرنگاران مطرح کرد و ادعایش این بود که توصیه‌های علیرضا دبیر و اقداماتی که به خواست او پیش از مبارزه فینال حسن یزدانی با تیلور انجام شده، به شکست پسرش ختم شده است.

این انتقادات تند، واکنش نامحسوس فدراسیون را هم به دنبال داشت و ادعاهای پدر یزدانی، از سوی کادرفنی تیم ملی رد شد، اما روابط آن‌ها هر روز تیره‌تر از قبل می‌شد به طوری که در مراسم تجلیل از مدال‌آوران، آن‌ها از همدیگر رد شده و برخورد بسیار سردی با هم داشتند.

چندماه به همین منوال گذشت و عدم دعوت از حسن یزدانی به اردوی جام‌جهانی آمریکا را نیز عده‌ای تلافی این اتفاقات از قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۱ می‌دانستند.

مدتی بعد، اما جلساتی به صورت مجزا بین علیرضا دبیر و حسن یزدانی و پدرش و همچنین پژمان درستکار و شاگردش در محل فدراسیون به انجام رسید و بعد از آن روابط به نظر رو به بهبود رفت.

برخورد رئیس فدراسیون زمان اهدای مدال تیم قهرمان جام باشگاه‌های جهان با حسن یزدانی و خوش و بش با کاپیتان تیمش نشان داد که اوضاع آرام و عادی است، اما طی روزهای گذشته بار دیگر این پرونده با موضوعیت لیست قهرمانان برتر سال داغ شده است.

در روزهای پایانی سال، طبق روال سال‌های گذشته نظرسنجی درخصوص برترین‌های ورزش راه‌اندازی شده که یکی از آن‌ها از سوی یک شبکه تلویزیونی است و در همه ابعاد انجام می‌شود، دیگری هم یک نظرسنجی در خصوص انتخاب برترین کشتی‌گیر سال ۱۴۰۱ است که از سوی فدراسیون کشتی انجام شد و کامران قاسم‌پور به عنوان کشتی‌گیر برتر با آراء مردمی انتخاب شد.

روابط پادشاه و دبیر همچنان شکراب است؟

در هر دو لیست نامی از حسن یزدانی وجود ندارد و دلیل آن هم نایب‌قهرمانی این کشتی‌گیر در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد بوده است، اما عده‌ای براین باورند که رسیدن این کشتی‌گیر به رکورد ۸ مدال جهانی و المپیک به خودی خود و فارغ از نتیجه‌ای که در مسابقات جهانی بلگراد به دست آورد دلیلی بر انتخاب او در فهرست برترین‌ها بوده است.

منتقدان درشرایطی رد پای اختلافات قدیمی را در این موضوع به میان می‌کشند که حسن یزدانی در سال‌های اخیر فاصله خود را با همه رقبای داخلی و جهانی‌اش به اندازه‌ای کرده که هیچ کدام از آن‌ها مقابلش حرفی برای گفتن نداشته باشند؛ بنابراین موفق یا ناموفق بودن یزدانی از نگاه مردم، خصوصا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ غلبه بر دیوید تیلور بوده است که امسال او شکست بدی را برابر حریف آمریکایی پذیرفت. در مقابل کامران قاسم‎پور توانست طلای سال گذشته‌اش را باز هم با غلبه بر جی‌دن کاکس آمریکایی تکرار کند و رحمان عموزاد هم اولین طلای جهانی‌اش را دشت کرد و همیشه کسب مدال طلا به معنای موفقیت کامل و صددرصدی است و وقتی کشتی دو طلایی دارد، نوبت به حسن یزدانی برای قرار گرفتن در لیستی که قطعا با محدودیت‌هایی از نظر کمی مواجه است، نمی‌رسد.

علاوه بر همه اینها، حسن یزدانی که لقب «پادشاه» را از اتحادیه جهانی دریافت کرده، خودش هم مشکلی با این قضیه ندارد و همچنان روابط او با کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی حسنه است.

او این روزها در اردوی تیم ملی آزاد تمریناتش را دنبال می‌کند و چندی پیش هم موفق شد با اقتدار مدال طلای اولین مسابقه رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ را نیز به دست آورد تا نشان دهد برای جبران شکست مقابل تیلور انگیزه‌های زیادی دارد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • . IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    چرا دبیر نمیره . پست و مقام بهش مزه داده
  • اشکان IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    مرام پهلوان یزدانی کجا و دبیر کجا ؟ شاید یزدانی الان مجبور باشه کنار دبیر باشه ولی مردم تشخیص میدن جنس یزدانی از رسول خادم ها هست نه دبیر
  • مهدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    امید وارم این بار فقط حمله ببینیم از حسن در برابر تیلور ن دفاع حسن مال حملس ن دفاع .زورش ب تیلور هم میرسه شکی نکنید ولی فقط کافی خودش باشه . حرف گوش کنی زیاد ممکنه بازم کار دستش بده .
  • مهدی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    امید وارم این بار فقط حمله ببینیم از حسن در برابر تیلور ن دفاع حسن مال حملس ن دفاع .زورش ب تیلور هم میرسه شکی نکنید ولی فقط کافی خودش باشه . حرف گوش کنی زیاد ممکنه بازم کار دستش بده .
  • غلامرضا ج IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    به نظر من فدراسیون کارخوبی کرده اسم یزدانی نبرده چون دیگه امید و انگیزه ای برای بقیه نمی مونه غرض شخصی نیست
  • لیلا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    دبیر فکر میکنه اینجوری حسن یزدانی رو حذف کرده در صورتی که اون تولد مردمه
  • رضا . ل IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    سلام دوستان ببخشید به نظر من که خودم مربی کشتی در مازندران هستم گاهی اوقات این ندادن اسم حسن آقا یزدانی در لیست قهرمان ورزش سال یا کشتی میتونه یه تلنگری برای گرفتن انگیزه کسب مدال طلای جهان والمپیک باشه ما تو مازندران یه استاد داشتیم به نام زنده یاد حاج عبدالرحیم تبریزی که با تنبیه این چنین در باشگاه به ما انگیزه میداد تا به هدف بالا برسیم امیدوارم که خیر باشه و برای پهلوان حاشیه سازی نکنیم تا دل یک ملت دوباره شاد کنه.یاعلی مدد
  • فرهاد کوه کن IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    به نظر من هم امسال بهترین کشتیگیر ایران کامران بود و رحمان هم استارات ستاره بودنش رو زد.شکست یزدانی خیلی تلخ بود،راستش من هنوز فکر میکنن تیلور دوپینگ کرده بود.علم دارویی آمریکاییها خیلی از دنیا جلوتره،دوپینگ میکنن ۸ سال بعد تستش مثبت میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی