نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیش‌بازی رئال‌مادرید – لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئال‌مادرید که در دیدار رفت لیورپول را با نتیجه ۵-۲ شکست داده، به نظر کار دشواری برای راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نخواهد داشت.

امشب و در آخرین شب از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ دیداری از دور برگشت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد. رئال‌مادرید برنده قاطع بازی رفت در آنفیلد به مصاف لیورپول خواهد رفت.

رئال‌مادرید؛ پیش به سوی جام محبوب

برای همه واضح است که حتی در روزهای بحرانی و وقتی که رئال‌مادرید در رقابت‌های داخلی موفق نیست هم این تیم مدعی نخست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. کهکشانی‌ها وقتی وارد لیگ قهرمانان می‌شوند گویی به سوی جام محبوب‌شان حرکت می‌کنند. کارلتو که فصل قبل هم تیمش را به قهرمانی رساند، می‌خواهد این فصل با وجود عقب ماندن از بارسلونا در لالیگا، دوباره به شکار جام گوش بزرگ برود. رئالی‌ها اقتدارشان را در آنفیلد نشان دادند و با خط حمله سرعتی و باهوشی که دارند، خیلی بعید است فرصت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را از دست بدهند. یورش بی‌مهابا به سوی دروازه رئال برای لیورپول به معنای مرگ کامل خواهد بود.

لیورپول؛ اینجا هیچ امیدی نیست!

عجیب‌ترین تیم این روزهای انگلیس و اروپا، تیم یورگن کلوپ است. تیمی که ۷ گل به منچستریونایتد می‌زند، منچسترسیتی را شکست می‌دهد، نیوکاسل شگفتی‌ساز را از پیش‌رو برمی‌دارند، اما به ناتینگام‌فارست، برنتفورد، برایتون، ولورهمپتون و بورنموث می‌بازد! در حالی که ۲ گل به رئال‌مادرید در کمتر از ۱۵ دقیقه زده در نهایت ۵-۲ شکست می‌خورد. روی لیورپولی که این‌گونه نتیجه می‌گیرد هیچ حسابی نیست. لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت متفاوتی نسبت به لیگ برتر است و هواداران لیورپول نمی‌توانند امیدوار باشند دستکم ۴ گل در مادرید بزنند و گلی هم نخورند تا در این مسابقات بمانند. فعلاً باید بگوییم که در اردوی لیورپول هیچ امیدی نیست! حتی کلوپ هم ناامید شده و به فکر خداحافظی آبرومندانه است.

آخرین جدال
فوریه ۲۰۲۳ در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول با نتیجه ۵-۲ در آنفیلد به رئال‌مادرید باخت. ابتدا نونیس و صلاح برای لیورپول گلزنی کردند، اما وینیسیوس (۲ مرتبه)، بنزما (۲ مرتبه) و میلیتائو کامبکی خاطره‌انگیز برای رئال‌مادرید رقم زدند.

آمار بازی
۱۰) رئال‌مادرید و لیورپول ۱۰ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که فقط یک بازی مساوی شده، ۶ بازی را رئال برده و لیورپول در ۳ بازی پیروز شده است.
۳) نکته جالب این که ۳ بازی از ۱۰ بازی این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان بوده که ۲ مرتبه رئال به جام قهرمانی رسیده و یک مرتبه لیورپول.
۱۴) لیورپول از ۱۴ سال پیش یعنی سال ۲۰۰۹ به بعد رئال‌مادرید را نبرده. در ۷ بازی آخر بین این دو تیم رئال شکست نخورده و ۶ بازی را هم با برد تمام کرده است. در واقع همه بردهای لیورپول در ۳ بازی نخست دو تیم به‌دست آمده.
۵۰) در ۵۰ مسابقه با انگلیسی‌ها، رئال‌مادرید ۲۱ برد داشته، در ۱۳ بازی به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را واگذار کرده است.
۵۲) لیورپول در ۵۲ مصاف با اسپانیایی‌ها ۲۰ برد کسب کرده، در ۱۳ بازی به تساوی رسیده و ۱۹ بازی را باخته است.
۴۲) آخرین تیمی که موفق شد رئال‌مادرید را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد، لیورپول بود. رئالی‌ها از فینال ۱۹۸۱ به بعد یعنی ۴۲ سال قبل هیچ فینالی را نباخته‌اند.
۲) رئال‌مادرید در ۴ دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا ۲ مرتبه در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است که به نظر نمی‌رسد یک مرتبه دیگر هم به این آمار اضافه شود.
۲) در صورتی که لیورپول را رئال‌مادرید حذف کند، فقط ۲ تیم مادریدی در ۶ فصل اخیر در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرمزهای مرسی‌ساید را کنار زده‌اند.
۰) لیورپول در فصل جارتی لیگ قهرمانان اروپا تساوی نداشته. ۵ برد و ۲ باخت حاصل کار شاگردان یورگن کلوپ بوده است.
۸) محمد صلاح با ۸ گل برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا است. در صورت کنار رفتن لیورپول به احتمال زیاد عنوان آقای‌گلی هم از دست ستاره مصری خواهد رفت.

مصدومان و محرومان
فرلان مندی و داوید آلابا دو مصدوم رئال‌مادرید برای این بازی هستند. لوئیس دیاس، تیاگو، جو گومز، کالوین رمزی و نبی کیتا هم مصدومان لیورپول برای نبرد مادرید هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، کاماوینگا، مودریچ، شوامنی، کروسی، والورده، وینیسیوس و بنزما
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، بایچتیچ، صلاح، نونیس و خاکپو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی