نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
علیرضا بیرانوند - تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

همگان در انتظار اعلام نام دروازه‌بانان دعوت شده به اولین اردوی تیم ملی بعد از اتمام جام جهانی هستند.

امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شده و قرار است بعد از اتمام تقابل فردای گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، قلعه‌نویی کار خود را در تیم ملی به صورت رسمی آغاز کند. نکته مهم درباره شروع به کار قلعه‌نویی در تیم ملی، عدم معرفی دستیاران او و البته فهرست بازیکنان مدنظرش برای حضور در اولین اردو بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که به نظر می‌رسد طی ۴۸ ساعت آینده این موضوعات نهایی خواهد شد.

قلعه‌نویی بعد از آنکه هدایت تیم ملی را پذیرفت، سفری به تهران داشت و در جلسه‌ای با روسای فدراسیون فوتبال شرکت کرد و البته بازدیدی هم از کمپ تیم ملی انجام داد؛ اما در این میان قرار است بعد از اتمام رسمی کارش در گل‌گهر، سرمربی جدید تیم ملی همه تمرکز خود را برای برگزاری اردوی جدید که از ۲۸ اسفندماه آغاز خواهد شد، بگذارد و با وجود طرح اسامی مختلف، همگان در انتظار اعلام فهرست بازیکنان منتخب قلعه‌نویی برای حضور در اردوی ملی هستند.

سرمربی جدید تیم ملی برای انتخاب بازیکن در پست دروازه‌بان، چالش بزرگی را در مقابل خود می‌بیند و دروازه‌بانان نام‌آشنا و آماده‌ای در مقابل دیدگان او صف کشیده‌اند که همین باعث شده تا کار امیر قلعه‌نویی برای انتخاب برترین‌ها در پست دروازه‌بان سخت شود؛ به‌ویژه آنکه احتمالاً به مانند اردوهای قبلی، ۴ دروازه‌بان در فهرست تیم ملی حضور پیدا می‌کنند و این محدودیت کار قلعه‌نویی را دشوارتر از همیشه می‌کند.

۳ جایی که رزرو شده است!

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس که البته از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته، در سالیان اخیر همواره دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بوده و به نظر می‌رسد که همچنان در صف دروازه‌بانان ملی‌پوش باقی خواهد ماند و با توجه به ابراز علاقه او به انتخاب سرمربی ایرانی، بیرانوند یکی از ۴ سهمیه دروازه‌بانان تیم ملی را در اردوی پیش‌روی احتمالاً به خود اختصاص خواهد داد.

حسین حسینی و پیام نیازمند که همراه تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم رفتند و حسینی در بازی با انگلیس و ولز در درون دروازه تیم ملی ایستاد و در مصاف با ولز موفق به کلین‌شیت هم شد، دیگر گزینه‌های در دسترس امیر قلعه‌نویی هستند که به نظر می‌رسد با توجه به تجربه بالای هر ۲ دروازه‌بان و آمادگی فنی قابل‌قبول آن‌ها و البته تجربه همکاری با قلعه‌نویی، حسینی و نیازمند هم در فهرست تیم ملی برای فیفادی پیش‌رو حضور داشته باشند.

یک جای خالی و چندین مدعی

امیر قلعه‌نویی برای انتخاب چهارمین دروازه‌بان فهرست تیم ملی، بازیکنان پرشماری را در مقابل خود می‌بیند؛ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امیر عابدزاده دیگر دروازه‌بان تیم ملی بود که به نظر می‌رسد دور بودن عابدزاده از روزهای اوج خود باعث شده تا این دروازه‌بان باتجربه که در لالیگای ۲ مشغول به فعالیت است، شانس بالایی برای حضور در فهرست تیم ملی در فیفادی پیش‌رو و برای مصاف با تیم‌های ملی روسیه و کنیا نداشته باشد و همین مسئله باعث شده تا درباره چهارمین انتخاب قلعه‌نویی ابهاماتی مطرح باشد.

محمدرضا اخباری که تا پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در فهرست تیم ملی بود اما از سفر به قطر بازماند، به دلیل مصدومیت دور از شرایط آرمانی است و این مسئله باعث شده تا اخباری شانسی برای حضور در اردوی پیش‌رو نداشته باشد. در غیاب اخباری و احتمالا عابدزاده، گزینه‌های باتجربه و جوانی مختلفی در مقابل امیر قلعه‌نویی قرار دارند که مشخص نیست انتخاب این سرمربی باتجربه چه کسی خواهد بود.

حسین پورحمیدی با ۱۳ کلین‌شیت برترین دروازه‌بان فصل است و دور از ذهن نیست که این دروازه‌بان جوان اما باتجربه بتواند برای اولین‌بار حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کند. در کنار پورحمیدی، حبیب فرعباسی دروازه‌بان ذوب‌آهن اصفهان و حامد لک دروازه‌بان مس رفسنجان از دیگر دروازه‌بانان آماده لیگ بیست‌ودوم هستند و می‌توان به این فهرست، نام محمدرضا خالدآبادی پدیده جوان تیم هوادار تهران را هم اضافه کرد.

در میان اسامی مطرح شده به نظر می‌رسد که پورحمیدی شانس بیشتری برای حضور در اردوی ملی داشته باشد و احتمالاً او برای اولین‌بار می‌تواند در فهرست بازیکنان منتخب تیم ملی قرار گیرد و شاید حتی بتواند اولین بازی ملی خود را هم در فیفادی پیش‌رو تجربه کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • ناشناس NL ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    جوری نوشته حسینی وبیرانوند واقعا خجالت بکشید بزرگتر حسینی هم با بیرانوند برابری نمی کنه
  • ناشناس NL ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    یادت رفته 6 گل که از انگلیس خوردیم یکنفر مثل میخ ایستاده بود
  • ایران IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    اگه قراره ۴ نفر دعت بشه بیرانوند و اخباری و نیازمند و پوحمیدی هستن اگه قراره واقعا جوونگرایی بشه همون پورحمیدی و خالدابادی کنار بیرانوند دعوت کنه کافیه
  • سهیل IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    افرادی که بیرانوند و حسینی را بهترین دروازه بان میدانند از طرفداران پرسپولیس و استقلال هستن وقتی بحث ملی مطرح میشه باید تعصب را کنار گذاشت من با اینکه یک پرسپولیسی دو آتیشه هستم ولی بهترین دروازه بانهارا نیازمند و اخباری میدانم اگر بیرانوند و حسینی گل کمتری خوردن بخاطر دفاع های خوب تو تیم پرسپولیس و استقلال بوده نه بخاطر دروازبان خوب بیرانوند و حسینی هنوز به خود باوری نرسیده و در مورد شوت با پا مشکل دارن وبیرانوند هنوز نمیدونم کی باید از دروازه خارج شود اگر در بازی با ژاپن از دروازه بیرون آمده بود و توپ را دفع میکرد ژاپن با ضربه سر گل نمیزد و حسینی هم شش گل از انگلیس خورد و به مهاجمان انگلیس نه نگفت و بنده به آقای قلعه نویی تاکید میکنم دروازبان اول و دوم تیم ملی را نیازمند و اخباری قرار بده و تحت تاثیر حرف های غیر فنی قرار نگیرد دروازبان خوب کسی که یک پنالتی را مهار کند نیست دروازبان خوب مثل اخباری که در نبود او تیمش گل میخورد و بازنده میشود اگر واقع بینانه باشیم و تعصب را کنار بگذاریم و نگاه ملی داشته باشیم دروازبان اول و دوم تیم ملی باید نیازمند و اخباری باشند
    • امیر IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      آفرین به شما که منطقی هستی بعد از نیازمند و اخباری پورحمیدی هم خیلی خوبه
    • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      خوشتیپ یکی از بهترین دروازبانهای تاریخ ایران که خروج خوبی و جایگیری خوبی داره بیرانونده بازی با ژاپن اشتباه کرد منم قبول دارم ولی در کل از همه دروازبانها بهتر
  • ... IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    بهترین دروازه‌بانهای حال حاضر ایران به ترتیب: بیرانوند، حقیقی، پورحمیدی و لک هستن. حسینی و نیازمند اصلا قابل اعتماد نیستن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی