نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادعای جالب کشتی گیر ایرانی؛ فقط من می‌توانم جردن باروز را ببرم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی سوادکوهی کشتی گیر تیم ملی از بردن جردن باروز می گوید.

سال ۲۰۱۱ جردن باروز آمریکایی برای نخستین بار مقابل یک کشتی گیر ایرانی قرار گرفت. او در فینال مسابقات قههرمانی جهان در ترکیه صادق گودرزی را شکست داد. در آن مقطع کسی تصور نمی کرد روند پیروزی های این کشتی گیر مقابل ایرانی ها بیش از ۱۰ سال طول بکشد و او بتواند ۱۳ کشتی گیر ایرانی را به صورت پیاپی شکست دهد تا جایی که پیروزی مقابل آن تبدیل به یک طلسم شود. با این حال دقیقا این اتفاق افتاد. کشتی گیران زیاد از ایران در تمام این سال ها مقابل باروز قرار گرفتند و شکست خوردند. آخرین بار مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بود که باروز ۳۵ ساله باز هم موفق شد یک ایرانی را شکست دهد تا برخی تصور کنند او بدون باخت مقابل ایرانی ها بازنشسته می شود. اما در مسابقات جام جهانی آمریکا و در خانه خود باروز یک جوان اهل ساری موفق شد این طلسم را بشکند. کسی که در روز نسختین مبارزه باروز با یک ایرانی تنها ۱۳ سال داشت. اما تقدیر چرخید و چرخید تا در نهایت همان پسری که تازه در آن سال ها داشت مشق کشتی می کرد این طلسم را بکشند. هر چند خود علی می گوید یک روز به هم تیمی هایش گفته اگر یک نفر باشد که به بتواند باروز را ببرد آن منم.

در کل سال ۱۴۰۱ سال خوبی برایت بوده است.

سال سختی برایم بود ولی من زحمت زیاد کشیدم و کار کردم تا این که خداراشکر این اتفاقات را رقم بزنم. مربیانم خیلی زحمت کشیدند . نباید نا گفته بماند که ۵ سال است که من در ایران هیچ باختی نداشتم ولی متاسفانه مدال جهانی ندارم. امیدوارم خدا کمکم کند تا به هدفم در سال پیش رو برسم. امیدوارم بتوانم پرچم کشورم را بالا ببرم و باعث افتتخار مردم شوم.

یک کشتی گیر مثل شما برنامه زندگی اش چگونه است؟آیا به جز کشتی محل درآمد دیگری دارید؟

من فعلا روزی دو جلسه تمرین می کنم. گاهی روزی یک جلسه و گاهی روزی سه جلسه هم دارم .فعلا ذهنم را درگیر بیزنس نمی کنم. فعلا آن شرایط درآمد زایی را ندارم و تمرکزم روی تمریناتم است. به مدال جهانی فکر می کنم. درآمد من صرفا از کشتی است. از شرکت در لیگ و مسابقات کشتی درآمد دارم.

این درآمد راضی کننده است؟

نه اصلا. مشکلات ما آن قدر زیاد است که خدا برکت دهد مسئولان را واقعا نمی دانیم چه بگوییم راجع بهشان. آن قدر که این ها به ورزشکاران علی الخصوص کشتی گیران محبت دارند. خرجمان آن قدر زیاد است که مشکلاتمان را فقط پیش خودمان می بریم. با دعا و پیغمبر و کمک خدا زندگی را پیش می بریم.

در مورد جردن باروز به بچه های تیم ملی چه گفتی؟

من با بچه های تیم ملی در اردو حرف می زدم و وقتی گرم صحبت می شدیم به آن ها می گفتم اگر یک نفر باشد که بتواند جردن باروز را ببرد آن شخص منم. هنوز وقتی بچه ها من را می بینند یادآوری می کنند و می گویند یادت هست آن روز این را به ما گفتی؟ من هم جواب می دهم بله. چون مطمئن بودم. آدم همین طور الکی که حرف نمی زند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی