نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قلم قرمز گل محمدی روی ۳ خرید خبرسازش در پرسپولیس/ آخرین فرصت برای بازیکن گرانقیمت!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با توجه به انتخاب های عجیب یحیی باید دید آیا سرمربی پرسپولیس فرصت جبران این اشتباهات را در ادامه خواهد داشت یا نه؟

یحیی گل محمدی بعد از خداحافظی کالدرون از پرسپولیس به نیمکت محبوب خودش بازگشت. او در این سالها اگر چه موفق شده که دو بار سرخ ها را قهرمان لیگ برتر ایران کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد اما با این حال انتقادات زیادی از او در خصوص خرید برخی از بازیکنان داخلی و البته مجموع خرید های خارجی اش وجود دارد.

گل محمدی در فصل اول حضورش در جمع سرخ ها که به نیم فصل لیگ ۹۸-۹۹ باز می‌گردد در همان بدو ورود به پرسپولیس خواهان جذب آنتونی استوکس و اوساگونا شد.

دو مهاجمی که اولی با یک قرارداد عجیب و مشکوک بعد از دریافت ۱۵۰ هزار دلار فراری شد و در نهایت بعد از ادعاهای پوشالی محمدحسن انصاری فرد مبنی بر گرفتن غرامت موفق شد تا سرخ ها را  در فیفا هم محکوم کند و ۸۰ هزار دلار دیگر هم به جیب بزند.

داستان اوساگونا هم با همان نیم فصل افتضاحش در جمع بازیکنان پرسپولیس به پایان رسید. بازیکنی که تنها خاطره سرخ ها از او پنالتی فضایی اش در دربی جام حذفی است.

گل محمدی اما بعد از جذب این دو بازیکن در فصل بعد سراغ بازیکنان داخلی رفت و با چند خرید خوب موفق شد سرخ ها را دوباره قهرمان لیگ کند و البته به فینال آسیا هم برساند.

قلم قرمز گل محمدی روی ۳خرید خبرسازش در پرسپولیس/ آخرین فرصت برای بازیکن گرانقیمت!

وسوسه دوباره یحیی برای خریدهای عجیب

اما وسوسه خرید بازیکنان خارجی باعث شد تا یحیی این بار یکی از عجیب ترین تصمیمات دوران مربی گری اش در پرسپولیس را بگیرد.

جذب همزمان دو بازیکن تاجیکستانی  در ابتدای فصل گذشته اتفاق غیرمنتظره ای بود که سرمربی پرسپولیس به شدت از این تصمیم دفاع کرد و گفت: این بازیکنان آینده خوبی در فوتبال آسیا خواهند داشت اما در نهایت منوچهر صفروف بعد از چند نمایش نا امید کننده از جمع سرخ ها جدا شد و هنانوف هم به یک نیمکت نشین در این تیم تبدیل شد. مدافع تاجیک اگر چه در این فصل نمایش بهتری داشته اما او فصل قبل در چند بازی پراشتباه ظاهر شد و یکی از این اشتباهاتش به قیمت از دست رفتن جام حذفی شد.

 خرید دو ۲بازیکن از تاجیکستان اما پایان انتخاب های عجیب یحیی نبود و این بار سرمربی پرسپولیس برای حل مشکل خط حمله اش سراغ تمیروف ازبکستانی رفت که ضرباتش به همه جا می‌رفت به جز دروازه رقبا. او در نهایت با یک جشن همه جانبه برای گلزنی در بازی با ذوب آهن از جمع سرخ ها جدا شد تا راهی پیکان شود. خرید عجیبی که همچنان به سوژه طنز هواداران پرسپولیس است.

تنها شانس نجات گل محمدی فرار کرد

اما یحیی گل محمدی که چوب خط خرید های خارجی و حاشیه سازش برای پرسپولیس پر شده بود امسال سراغ لوکادیا رفت. بازیکنی که البته او هم جایگزین انتخاب اصلی یحیی یعنی کاسیانو شده بود.

لوکادیا که گفته می‌شود با اصرار مدیران پرسپولیس جذب این تیم شد اگر چه آمار خوبی در گلزنی برای پرسپولیس ثبت کرد اما بعد از اتفاقتی که در ایران رخ داد ترجیح داد تا چمدانش را ببندد و تهران را ترک کند. در خصوص دو مهاجم بعدی سرخ ها هم چیزی نمی‌شود گفت جز مصدومیت های تکراری و البته دور کردن سرخ ها از قهرمانی در مهم ترین بازی فصل.

دیاباته که این فصل حضورش در لیست بازی می‌تواند برای هواداران پرسپولیس خبری غیرعادی تلقی شود و پریرا هم که تا به امروز مهم ترین تاثیرش را در بازی فینال لیگ به نفع رقیب سرخ ها بر جای گذاشته است. مهاجم برزیلی در واقع شاید تنها یکی دو شانس دیگر در ادامه فصل داشته باشد تا اینکه سرخ ها را مجاب کند برا فصل آینده او را نگه دارند. هر چند این بازیکن قراردادی یک سال و نیمه با سرخ ها دارد.

با این حال نگاهی به لیست خریدهای یحیی گل محمدی نشان می‌دهد سرمربی سرخ ها تقریبا در تمام انتخاب هایش برای سرخ ها مرتکب اشتباه شده است. اشتباهاتی که به جز ضربه های مالی به باشگاه باعث از میان رفتن اعتبارش در میان هواداران پرسپولیس هم شده است.

قلم قرمز یحیی روی نام ۳ خرید خارجی ( اوساگونا، تمیروف و صفروف) و نارضایتی هواداران از عملکرد دیاباته و پریرا و البته فراری شدن لوکادیا و استوکس ماحصل انتخاب های گل محمدی برای پرسپولیس است. آیا سرمربی پرسپولیس فرصت جبران این اشتباهات را در ادامه خواهد داشت؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • زیگزاگ IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    ضرر مالی برای باشگاه، سود مالی برای چند نفر.
    • ساوالان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      یحیی گلمحمدی در خرید بازیکن تخصص ندارد.. و به کار گیری بازیکن هم بیسواد هست...یحیی نان برانکو را خورد تمام کرد... جدای اون بازیکنان خارجی که در بالا قید شده. همه کفتر باز هستند.. بر می گردیم. به داخل .. عمتی فرجی در دفاع..... این دونفر در حد شموشک نوشهر هم نیستند...دو بازی فولاد و هوادار این دو نفر جام را از پرسپولیس گرفتند.... امیری کامیابی نیا و سیامک عالیشاه.... پیر شده اند.. اسم شان بازی می کند... کلا گلمحمدی نمی تواند یک تیم بالانس ببندد. و زبان بدن مربیگری اش هم افتضاح هست.. طوری که بازیکن بی رمق می شود.. گلمحمدی ترسوی به تمام معناست. کافی هست مربی حریف استقلالی باشد . فورا خیس می کند. حتی پدیده با سید عباسی.... یحیی 3 سال پیش امد انموقع گفتم... چون قبلا یکباز یحیی امتحان داده بود...یحیی میران برانکو و کالدرون را خورد . و گرنه دانش فنی مربی گری و جذب بازیکن من هزاران بار از یحیی بیشتر می دانم... در این سه سال هر کجا بازیکن بی کیفیت بود دور پرسپولیس جمع کرد. و با کیفیت ها را فراری داد..
  • سپاهان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    رامین و ول کرده چسبیده به امسال یه مشت خارجی بدرد نخور دلیلشم مشخصه مبلغ قرار داد رامین صفر تومان بازیکن خارجی خدا تومان، یحیی دلال
  • ناشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    چطورکسی حرف گل محمدی نمیزندقبل گرفتن بایدفکرمیکردفکرکرده کیسه خلیفه مال بیت المال رخت وپاش میکنداگربرندبایدکلی خسارت بده پرسپولیس
  • ح ج IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    پرسپولیس مربی کاردان میخواهد
  • علیرضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    یحیی فاجعه هست باید استعفا بده وبره واقعا فاجعه
  • عباس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    همین حالا بگم این پریرا را ول کنین بره بدرد تیم نمیخوره جز ضرر ، حالا همینها اگر برن تو یه تیم دیگه بازیکن خوبی میشن چرا نمدونم.....
  • مجید پرسپولیسی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    یحیی گل محمدی متحصص خراب کردن بازیکن و فراری دادن بازیکنان تاثیرگذار... ان شاءالله فصل آخری باشد که گل محمدی رو نیمکت پرسپولیس است ، یک مربی تاپ خارجی تنها راه برون رفت از بحران حتی اگر گلمحمدی جام بگیرد دیگر کفگیرش به ته دیگ رسیده و به بن بست تاکتیکی برخورد کرده است.
  • زهرا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    زنده باد آقا یحیی امپراطور سرخ ترین و محبوب ترین و مظلوم ترین تیم ایران و زنده باد پرسپولیس سرتاسر مردمی آریایی همیشه قهرمان انشاالله تعالی یا منتقم
    • عبدالله IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      واقعننننننننن؟مظلوم را خوب اومدی،😂😂😂😂😂😂
  • اریا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    سلام یحیی هم خودش ترسو شده هم بازیکنا رو ترسو کرده به جز یکی دو نفر تو تیم بقیه همه میترسن بازی بکنن انگار اصلا نه اعتماد به نفس دارن نه انگیزه بازی کردن حالا چی میگذره اونجا الله اعلم. یه ذره هم مردم براشون اهمیت ندارن انگار نه انگار که مردم هم دارن با این تیم زندگی میکنن.
  • امیر IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    به غیر از خارجی ها صادقی و اسماعیلی فر هم که با کلی سر و صدا خرید به درد نخور هستن حیف پولی که برای اینها حروم شد حیف از رامین و رضا اسدی که رفتن حیف از سیامک و عبدی که تباه شدن
  • فیروزمدنی ازتهران IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    گلمحمدی سا لهای اول هم ازساخته های برانکووکالدرون موفق بودوالاخودش جزبازیکن خرابکن چیزدیگرنمیفهمدفهم مربیگری هم ندارد
    • Pp⁶ IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      یه عده فرق بین مربی و سرمربی رو نمیدونن شدن کارشناس بالقوه فوتبال آخه تویی که میگی از ساخته دست کالدرون و برانکو موفق شد تو سال اول بستن تیم با یحیی پرسپولیس تو اولین بازیش تو آسیا ۶ تغییر داشت یعنی ۶ بازیکن جدید که اگ دروازه بانو جز تاکتیک تیمی حساب نکنیم میشه ۶۰درصد تیم تغییرکرده بود و فقط ۴۰درصد تیم قبلی بود که با تعویضها شدن ۷ نفر و ۷۰ درصد وتونست بهاشون بره تا فینال آسیا توجه کن آسیا نه امجدیه یعنی غولها زو برد النصری که الان رونالدو رو خریده. من منکر ضعفهای یحیی نیستم مخصوصا نداشتن پلن بی برا بیشتر بازیهایی که به گره میخوره ولی تو این چند بازیی که ما صدروازدست دادیم بااشتباهات مهلک داوری بوده که پیاپی پشت هم تکرار شدن بنظرت لوکادیا بود الان جایگاه ما اینجا بود بهترین بازیکن رو فراری دادن ولی هیشکی صداش درنیومد ۲بار بصورت ۶ماه تیم از نقل وانتقالات محروم بود همین ازبکها ۶ماه نتونستن بازی کنن هیشکی صداش درنیومد ازاونور دو اتفاق مشابه با ما استرا رفت قیامت شد هی فراریش دادن و... الانم بخاطر بدهی قراره پنجرشون بسته شه باز دنیارو دارن بسیج میکنن مشکل از هوادار پرسپولیسه حقشو نمیتونه بگ
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    با سلام وخسته نباشید، تو این چند سال بجز بشار و نیلسون و لوکادیا دیگه از بازیکن خارجی چیزی ندیدیم، بخدا همین عبدی اگه از لحاظ روحی روانی باهاش کار کنن، ازتمام مهاجم خارجی برامون بهتر جواب میده، البته تا امثال اینا هستن با این دلال بازی همین آش وهمین کاسه
  • سلطانی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    پرسپولیس مربی مثل خیمز میخواد قهرمان آسیا بشه
  • . IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    اولا این بگم خودم پرسپولیسیم وازکیسه خوشم نمیاد بهترین سرمربی ساپینتو هست بعد مورایس بعد خمس وآخرین نفر یحیی کینه است. همون لوکادیا یااوساگونا یااستومس و بهتراز دانیال است متاسفم که امیری وسرلک وترابی توتیم ملییند اماعمری واسدبیگی وقایدی نیستند دانیال وسرلک بازیکنان سپاهان هستن نه پرسپولیس توپرسپولیسی جاسوس سپاهانند..
  • امان الله IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    من یک پرسپولیسی اصیل و بقول قدیمی ها علی پروینی هستم از یحیی نگویید مربی که فقط بازیکنان را خراب میکنه و نمی‌تواند از بازیکنان بازی بگیره و ترسو و بدون اینکه بتواند تعغیر تاکتیک بدهد و اگه تیم راقهرمان کرد از دولتی سر برانکو و کالدرون بود مربی که نمی‌تواند درست حرف بزند و قدرت بیان نداشته باشد و از روحیه هم کم میاره و انتخاب بازیکن هم که افتضا و آرنج تیم را طوری میچیند که بازیکنی مثل سروش را ذخیره می‌کند و آنهم از تعویص کردنش بارها در دقیقه 88 تعویض کرده و درست زمانی تیم توی فشار هست سروش را وارد زمین می‌کند که نتواند بازی کند که به هواداران نشون بده ببینید سرو‌ش هم کاری نمی‌کند و اگه ذخیره میذارمش چونکه خوب بازی نمی‌کند و یا میاد از سه یا دوهافک دفاعی مثل سرلک و اسدبیگی بازی میگیره که گل کمتر بخوره بازی را کند می‌کند و بلد نیست سرعت به بازی بدهد و در کل تیم را ترسو کرده و بازیکنان را از نظر روحی وایرانشون کرده و خدا نکنه با بازیکنی بد بشه مثلا رامین را عمدی کرد بیرون و از سروش هم خوشش نمیاد و اگه امسال هم آوردش از ترس هوادران بود و آخرم کار خودشو کرد بازی سروش را به صفر رساند.
  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    تا وقتی این دلال بالاسر تیم همین
  • احمد مولا DE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    سلام. من از بچگی طرفدار سفت و سخت #پرسپولیس_کبیر بوده، هستم و خواهم بود منتها در اینجا انتقادی نسبت به کل مجموعه تیم محبوبم خصوصا هيئت مديره و مدیرعامل باشگاه دارم امیدوارم که مد نظر قرار گیرد. تیم بزرگ پرسپولیس مانند تیم های کوچک و بی ریشه نیست که آسانسور لیگ باشه و ما جز صدرنشینی از تیم مون انتظار دیگری نداریم منتها با این کادر فنی ترسو و مربی بالنسبه ضعیف آقای گل محمدی نمی‌توان انتظار معجزه و قهرمانی لیگ برتر و آسیا را داشت. اون قهرمانی های ابتدای ورودش هم نتیجه کار اصولی برانکو بود ولاغیر. قبل از خریداری بازیکن بایستی به فکر یک سرمربی بادانش خارجی( و نه داخلی) در حد و اندازه پرسپولیس بود، باز تاکید میکنم مربی امتحان پس داده و درجه یک نه یکی مثل یحیی و استیلی و درخشان
    • پیمان IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      کاملا با نظرات استاد احمد مولا پیشکسوت شیرازی موافقم. پرسپوليس قبل از هر اقدامی مبنی بر خریداری بازیکن خوب، بایستی به فکر استخدام یک سرمربی درجه یک حداقل در حد و اندازه سرمربی سپاهان و تراکتورسازی باشه وگرنه با این سیستم حیدرقلی خانی که یحیی گل محمدی و کادرش به کار گرفته و به زمين و زمان و داور و تیم حریف و چمن و کلاغ‌های اطراف استادیوم گیر میدن و کوچکترین نقدی در خصوص مشکلات فنی، تاکتیکی و تکنیکی تیم شون بر نمی تابند، تیم به بیراهه میرود
  • سالار IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    آره راست میگی آسانسور نیستید که بالا وپایین جدول برید وباید البته شاید تازه بافوتبال آشنا شدی یا اینکه قبل از بابا نگاه نمیکردی ا زمانی که بابا شد وزیر لنگ آمد بالای جدول وگرنه یک سال که وسط زمین سجده شکر کردید که نفرید لیگ پایین تر دعا کن بابای بیاد
  • پرسپولیسی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    یه عده فرق بین مربی و سرمربی رو نمیدونن شدن کارشناس بالقوه فوتبال آخه تویی که میگی از ساخته دست کالدرون و برانکو موفق شد تو سال اول بستن تیم با یحیی پرسپولیس تو اولین بازیش تو آسیا ۶ تغییر داشت یعنی ۶ بازیکن جدید که اگ دروازه بانو جز تاکتیک تیمی حساب نکنیم میشه ۶۰درصد تیم تغییرکرده بود و فقط ۴۰درصد تیم قبلی بود که با تعویضها شدن ۷ نفر و ۷۰ درصد وتونست بهاشون بره تا فینال آسیا توجه کن آسیا نه امجدیه یعنی غولها زو برد النصری که الان رونالدو رو خریده. من منکر ضعفهای یحیی نیستم مخصوصا نداشتن پلن بی برا بیشتر بازیهایی که به گره میخوره ولی تو این چند بازیی که ما صدروازدست دادیم بااشتباهات مهلک داوری بوده که پیاپی پشت هم تکرار شدن بنظرت لوکادیا بود الان جایگاه ما اینجا بود بهترین بازیکن رو فراری دادن ولی هیشکی صداش درنیومد ۲بار بصورت ۶ماه تیم از نقل وانتقالات محروم بود همین ازبکها ۶ماه نتونستن بازی کنن هیشکی صداش درنیومد ازاونور دو اتفاق مشابه با ما استرا رفت قیامت شد هی فراریش دادن و... الانم بخاطر بدهی قراره پنجرشون بسته شه باز دنیارو دارن بسیج میکنن مشکل از هوادار پرسپولیسه حقشو نمیتونه بگ
  • شیر علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    خدا وکیلی من خودم پرسپولیسی هستم اما به هیئت مدیره دولتی این تیم میگم بابا تو خواب مربی انتخاب کردین کجای این بابا به مربی می خوره تو کل این تیم های محلات ایران اگر دو سه نفر مربی واقعی وجود داشته باشه الان جدیدا هم که شده مهد کودک هر کی از خونه قهر می‌کنه میگن بیا مربی فوتبال باش اگر پرسپولیس نتیجه‌ای هم گرفته و میگیره از صدقه سری و غیرت بچه هاست که بازی میکنن من فقط موندم امثال کریم باقری ها کی می‌خوان گارد خودشان رو باز کنن و از حاشیه ها به متن بیان
  • ح SE ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    حیف که پرسپولیس بدست یحیی بی کیفیت باشه چرا سروش بازی نامیده حتمان چیزی گیرش نمیاد چراروزی یه ترکیبی داره ورامین بیرون کرد چیه این دانیال اسماعیلی فر شما این بی غیرت را بیرون کنید بازیکنان خودش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی