قلعه نویی نیامده خلع سلاح شد/ تعیین تکلیف عجیب از سوی مدیر فدراسیون!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

میرشاد ماجدی جزو مدیرانی بود که برای حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی تلاش فراوانی کرد.

 ماجدی امروز در مصاحبه خود با بیان اینکه اگر تیم ملی به نیمه نهایی جام ملتهای آسیا هم برسد برای قلعه‌نویی نتیجه خوبی است، خیلی صریح و واضح سطح توقعات را از این مربی و البته از تیم ملی ایران پایین آورد. احتمالاً استدلال ماجدی و قلعه نویی این است که کارلوس کی‌روش نهایتاً به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا می‌رسید اما نکته ظریف ماجرا اینجاست که کی‌روش برای قهرمانی می‌جنگید و نهایتاً راهی نیمه‌نهایی می‌شد حالا اما قرار است تیم ملی برای رسیدن به جمع ۴ تیم بجنگد که معلوم نیست به همین مرحله هم برسد.

اینکه فوتبال ایران اگر با این همه توانایی و پتانسیل فقط در جمع ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیرد شاید برای میرشاد ماجدی اتفاق خوبی باشد اما مسلماً مردم چنین چیزی را نمی‌پذیرند. فراموش نکنیم که در همین جام جهانی هواداران فوتبال در ایران انتظار داشتند تیم ملی ولز و آمریکا را شکست داده و راهی مرحله بعدی شود. با چنین تفکری مردم فقط قهرمانی در جام ملت های آسیا و یا نهایتاً رسیدن به مرحله فینال را می‌خواهند و حضور در نیمه‌نهایی مثل دوره گذشته آنها راضی نمی‌کند.

اگر به خاطر داشته باشید حتی بعد از باخت ایران به ژاپن در جام ملت های قبلی انتقادات بسیار زیادی از کارلوس کی‌روش بعمل آمد که بعضی از آنها هم واقعا درست بود اما حالا ماجدی به صراحت می‌گوید اگر تیم ملی به نیمه نهایی جام ملتهای آسیا هم برسد برای قلعه‌نویی خوب است و می‌توان برای جام جهانی بعدی هم روی او حساب کرد. اظهار نظری که مسلماً چالش‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد و طبیعتاً جلوی جاه طلبی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را هم می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • احسان IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    رفقای قدیمی کی روش که از شکست برابر عراق هم حماسه می ساختین! جاه طلبی رو خود کارلوس خانتون! با شکل بازی مزخرف دفاعی اش که حتی از شجاعی و آزمون توقع کار دفاعی رو داشت گرفت. در آخر هم خب میرشاد گفته باشه! مگه امیر هم گفته من فقط میخوام تا نیمه نهایی برم؟؟؟ هر چند کی روشتون تو جام ملت هایی که پزش رو میدین که با 3گل توسط ژاپن حذف شد هشتمین سال حضورش رو روی نیمکت تجربه میکرد! و تو جام جهانی که راجع به توقع مردم که به حق هم بود میگین سومین تورنمنتش رو با حمایت حداکثری تجربه میکرد! نه 10ماه فرصت!
    • عادل IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      آخه هر چي مي خواهيم صحبت نكنيم كه نمي گذاريد ! عراق تيم اميدش به المپيك رفت و جوانانش همين دو روز پيش با حذف ژاپن به فينال رسيد ! بله ما از باخت به عراق حماسه ساختيم چون ٩٠ دقيقه ده نفره جلوش بازي كرديم و نتيجه را بعد از ١٢٠ دقيقه ٣-٣ كرديم و نهايتأ ضربه پنالتي نتيجه را مشخص كرد ! اون تيم كيروش تيم جواني بود كه خودش ساخته بود و ٤ سال بعدش براي اولين بار با همان تيم با ٤ امتياز و مساوي با پرتغال و شكست مراكش حذف شديم ! كيروش ٤ سال توي ايران نبود و يك تيم ٢٥ ساله تحويلتون داد و بعد از ٤ سال يك تيم ٣٠ ساله تحويل گرفت و امثال شما ذوق مي كرديد كه با تيمي ٣٠ ساله و با تجربه با اسكوچيچ موفق به شكست سوريه و عراق شديد !!! غافل از اينكه اون تيم سي ساله نه توان حضور در جام جهاني را داره و نه شانس قهرماني در جام ملت هاي پيش رو !!!نگاه شماها حداكثر نوك دماغتونه و عشقتون فوتبال تهاجمي بدون پشتوانه … نه چيزي از پشتوانه سازي مي دونيد و نه چيزي از برنامه ريزي و كارهاي زير بنائي !باهمون قوتبال باشگاهي بزن زيرش سرخوش باشيد و عشق كنيد كه تيمتون حداكثر با كلي بدهي قهرمان ايران بشه …! شمارو چه به كيروش ….
    • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      باریکلا آقا عادل. جواب خیلی خوبی دادی👏👏👏👏
    • احسان IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      اون تیم کی روش 4سال فرصت داشت! تو جام ملت ها! هنر کرد تو 4سال چندتا جوان رو دعوت کرد به تیم ملی که همه می دونیم چند نفر از اون جوانها اصلا تو لیست تیم ملی نبودند! به خاطر مصدومیت ها دعوت شدند. با استدلال شماها تو زمان کم هم باید تو جام جهانی به چندتا جوان مثل فلاح و نورافکن و محبی بازی میداد چرا کسایی که تو کودتا علیه "اسکو" بودند دعوت شدند؟ مربی که بیشتر از کمک فنی دنبال کمک رسانه ایی باشه همین میشه. جام جهانی قبلی حضور دژاگه و قوچان نژاد چه معنی داشت؟ یکیشون یه فصل مصدوم اون یکی یه فصل بدون تیم!! وقتی کاوه رضایی با 17 گل تو لیگ بلژیک دعوت نشد و علیپور با 20گل آقای گل ایران شد و دعوت نشد؟! نهایت باندبازی! اتفاقا شماها نوک دماغتون رو میبینید که همیشه دلخوش به شکست قهرمانانه بودین😂 بکش زیرش!!! منظورت بازی ایران ژاپن بود یا ایران آمریکا؟؟
    • غلام بچه IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      امکان نداره تیم ملی با این قرعه سخت از گروهش صعود کنه دوما بازیکنان ممکن در ظاهر به قلعه نو احترام بزارن اما هر کاری دوست داشته باشن میکنن امیر قلعه نویی اوج هنر مربی گریش رو در بازی با استقلال در نیم فصل دوم دیدیم و تمام. «مربی ایرانی در تیم ملی جواب نخواهد داد»
    • رضا اس‌اسی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      خخخ ... قله‌نویی عوض که هیچ بدتر شده..‌ لجبازی و.. تا چند ماه پیش از زمین و زمان و اقتصاد مردم فشارها گلایه میکرد مث (احمدی‌نژاد) درصوتیکه تماما با وزرا و نمایندگان حتی سونا هم بودند یا ماشین سواری...بماند بهترین‌فوتبالی‌هامون حداقل یکبار دراین شش‌ماه گذشته انتقاد‌داشتتد از وضعیت موجود اما اردشیرخان قصه ما پشت پرده از اون بالایی تیم‌ملی گرفته‌بود وقول‌که‌اردشیر خوبی میشم... لیست بازیکنان ببینید تا... عمل‌های‌زیبایی وسروتا پا... گشایی.
    • اشکان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      کی روش هشت سال عراق رو نتونست ببره!!جناب عادل تاریخ رو تحریف نکن کی روش تیمش رو تحویل ویلموتس داد که داشت حذف میشد!! تیمی که اسکوچیچ تحویل گرفت یه تیم نود درصد حذف شده از جام جهانی بود. وانگهی عراق الان نتیجه میگیره چه ربطی به عراق داغون اون موقع داره؟ چند بار در تاریخ از تیمی شش گل دریافت کردیم؟ چند بار در تاریخ از ژاپن سه هیچ باختیم ؟ کدوم تیم ملی در جام جهانی با یک بازیکن کمتر وارد جام شد؟! خیانتی که کی روش در حق تیم ملی کرد رو با آب زمزم هم نمیشه پاک کرد. آخه کجای دنیا مربی تیم ملی، نسل بازیکن می سازه!! حرفهای خنده دار نزنین بازیکن در باشگاهها، تیمهای امید و جوانان ساخته میشه در تیم ملی اصلا فرصتی برای بازیکن سازی نیس!!! حداقل چهار تا دوره مربیگری برید بعد بیاید نظر بدین.‌ طارمی رو علی دایی کشف کرد آزمون با رفتن به روسیه چهره شد و سایر بازیکنان!!حالا کی روش یا هر مربی دیگه ای که بهترین بازیکنان ایران رو دعوت کرده و می‌کنه به تیم ملی میشه بازیکن ساز؟!! مگه خمره رنگرزیه از یه طرف بازیکن معمولی بدی از طرف دیگه بازیکن خوب تحویل بگیری؟چندین سال در باشگاهها زمان صرف میشه تا اصول یاد بدن
    • پدرام CA ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      اقا عادل تقصیر اسکوچیچه که کیروش هر چی پیرمرد بود جمع کرد برد قطر؟ تقصیر اسکوچیچه که نورافکن و حسینزاده و عارف اقاسی و .. باید جا میموندند تا جا برای چهارتا کودتا چی نا اماده بازشه؟واقعیت اینه که اسکوچیج تو 10 بازی با رقبای منطقه ای 30 امتیاز گرفت. مقایسه کردن اسکو چیچ با مربی که غیر از تیم ملی ایران که 8 سال دستش بود در همه تیمهاییکه بوده نتایجش هم از مربی قبل از خودش ضعیفتر بوده هم ازمربی بعد از خودش، بی انصافیه.
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    دوباره تو لنگی شروع کردی به نوشتن مطالب تخریبی یکم وجدان داشته باش شماها چطوری میتونید شب تونو صبح کنید چطور کیروش بود جرات نمیکردید حتی بهش سلام کنید اگه کوچکترین مطلب مینوشتی از شهر بیرونت میکرد چطور اگه کیروش بازیکن رباط پاره کرده دعوت میکرد میگفت به پزشک تیم اعتماد ندارم اون وقت الان برای قلعه نویی داری حاشیه درست میکنی .آخه بی عقل کدوم مربی برای رده ۵ -۶ تلاش میکنه اون هم قلعه نویی که از چوب بازیکن میسازه و تیم دسته اولی رو توی کورس قهرمانی میاره .انشا..
    • عباس شهمرادی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      دمت گرم علی اقا حرف حق و واقیعت زدی نیاز نیست من دیگه جواب بعضی دوستان بدم
  • فرامرز IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    واقعیت تلخ این ست که سطح بازی تیم ملی ایران از کره جنوبی عربستان استرالیا و ژاپن به وضوح پایین تر است و فاصله معنا داری دارد پس باید سطح توقعات را پایین آورد اگر قلعه‌نویی موفق به جوان گرایی و تغییر سبک در تیم ملی شود و نیز بتواند تیم را جز چهار تیم آسیا برساند باید کارنامه او را قابل قبول ارزیابی کرد اگر این موضوع با حذف یکی از قدرت های برتر آسیایی همراه شود باید بیش از پیش به ادامه حضور او در راس کادر تیم ملی باور داشت در هر صورت شرط موفقیت هر مربی اعتماد به او و تداوم حضورش است تا اثرات او مشخص گردد در کوتاه مدت هیچ مربی ای هر چند که بزرگ و کاربلد هم که باشد منشأ اثر نخواهد شد
    • موجهای آبی آرام IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      احسنت .تنها نظر قابل قبولی که دیدم شما گذاشتید، یه عده فقط جررر میزنن آخه یه نگاهی به بازیکن ومربی وفدراسیون ژاپن ،عربستان، کره، استرالیا بندازید بعد بگید قلعه نوعی خوب یابد، حتی اگه بهترین مربی جهان هم بیاد حداقل ۲سال باید فرصت بهش داده بشه تا بازیکن جدید بسازه وفدراسیون هم ازهمه لحاظ حمایت کنه مربی وتیم رو، الان با یه مشت بازیکن پیروپاتال واین مدت کم باقیمانده چطور بعضی کند ذهن انتظار قهرمانی دارن . آخه کله گردوها یه نگاهی به تیمهای دیگه وپیشرفتشون بندازین
  • بهمن IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    دقیقا درست گفته میرشاد ماجدی .
    • هادی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      ماجدی حرف های خودش قبول نداره بعد تو تایید میکنی خخخخ خدا قوت!
  • بنیامین IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    انتخاب قلعه نوعی یعنی لنگی سوز
    • فرید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      مردم ایران همه شاهدهستند:نزدیک به ۲دهه هست که فدراسیون باپول این ملت مربی های دو ریالی راازاون ور دنیا به فوتبال ایران تحمیل میکرده❗️بعدازاین مدت هنوزم یه عده مرده غرب زده بازم مانع آمدن مربی های باغیرت وطن میشوند❗️خجالت نمیکشن؟؟!غرب گداها💀درود برجوانان ‌مربیان با انگیزه وبا غیرت ایران بز. ر. گ🇮🇷👏✌️قلعه نویی با غیرت ملت باتوهستند🥀👏
  • استقلالیم ازلنگ متنفرم IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    فقط لنگیهاازانتخاب امیرخان ناراحت هستند وگرنه امیرخان جنتلمن بهترینها اسکوچیچ که لنگی بودهمه طرفدارش بودن امیرخان که هموطنمونه بایدحمایتش کنیم لنگی توقع داره همه بازیکنان لنگ دعوت کنه نه لک الکی دعوت کردبدر چه میخوره
  • محداد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    ماجدی اعتبارش راکجا دست آورده مدیون کیست. تیمی که ماجدی یکی ازتصمیم گیرای اصلیشه یک کلام تیم ملی نیست
  • علیرضا IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    زمان کی‌روش وقتی مالدیو رو می‌بردیم قهرمانانه بود الآن فقط قهرمانی میخواهید؟؟؟ بابا یکم وجدان داشته باشید خدایی یکم وجدان داشته باشید
  • ایرانی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    آزموده را آزمودن خطاست ....قلعه نویی با بهترین تیم ملی ادوار ایران به ضعیف ترین تیم ادوار کره جنوبی در جام ملتهای ۲۰۰۷ باخت !!!! چونکه تاج و ماجدی ....توان جذب هیچکدام از مربیان توانمند خارجی و حتی مربیان بزرگ داخلی را نداشتند قلعه نوعی را انتخاب کردند( البته قلعه تنها مربی بود که پذیرفت با هر شرایطی و با هر نتیجه ایی مربی شود)
  • بهرام IT ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    با این بازیکنان حتما توقع دارید که قهرمان آسیا هم بشویم؟؟به همان نیمه نهایی هم نمیرسیم،پدر جان باید مقابل ژاپن،استرالیا،کره جنوبی،عربستان،روسیه و.......بازی کنیم خیال کردید که به همین سادگیها هست؟؟؟دیدید که بخصوص ژاپن و استرالیا در جام جهانی مقابل تیمهای قدر چطور بازی کردند و جواب دادند و تیم و بازیکنان به درد نخور ما را هم که دیدید.....
  • فرزین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    برای مدیران فدراسیون فقط حقوق دریافتی و شغلشون مهمه نه تیم‌های پایه و نه نوجوانان و جوانان.فقط تیم بزرگسالان و یک نتیجه بطوری که مردم یه تکونی بخورن و کمی شاد بشن بسه.قهرمانی و پیشرفت و بوجود آوردن امکانات برای اونها یعنی کشک.وقتی توقع در سطح نیمه نهایی باشه تا انتها بخونید افکار مدیران فدراسیون.
  • خون ابی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    فوتبال در قاره آسیا معیار دگرگون شده و کشورهایی داعیه دار قهرمانی هستند که در زمانی نه چندان دور جز ضعیفترین تیم ها بودند اما اینک جز مدعیان شده اند شما نگاهی به تیم های ویتنام و تایوان و هندوستان و عراق بیندازید تازه عربستانی که آرژانتین را در جام جهانی شکست داده و قطر و امارات و کویت و بحرین به کنار .ژاپن و کره جنوبی و استرالیا و ازبکستان و تاجیکستان و تازه گیها هم روسیه همگی جز مدعیانند پس ماجدی حرفی بیراهه نگفته است بعله از روی احساس و از دیدگاه یک جوان و نوجوان اگر بنگری از قهرمانی کمتر را راضی اشان نمیکند اما روزی که محک تجربه و عمل به میان خواهد امد معلوم میشود که چه کسی مرد میدان است حالا یک ایرانی عنان تیم ملی کشورش را بدست گرفته است ببینید چقدر برایش دسیسه چینی کرده و گربه براق میکنند و بجای کمک و راهنمایی و تشویق با مطرح کردن مسائل پیش پا افتاده فکر و ذکر سر مربی را درگیر مسایل جانبی میکنند .و گیر میدهند که چرا فلان بازیکن را انتخاب نکرده است .در لیگ شانزده تیم هست و هر تیم سی نفر یعنی چیزی حدود پانصدنفر فوتبالیستدر یک سطح اند .حالا یک مربی برای انتخاب بیست و چهار نفر
  • سامان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    ما از خدامونه تیم ملی با مربی ایرانی خوب بازی کنه و نتیجه بگیره ولی شک دارم بتونه. شما شک نداری؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی