مقایسه لیست قلعه‌نویی با کی‌روش؛ ۸ بازیکن کنار رفتند/ پدیده پرسپولیس در لیست ماتریس!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هشت بازیکنی که همراه با کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشتند را به دلایل مختلف در فهرست مد نظرش برای شروع کار قرار نداده است.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری امیر قلعه نویی روز جمعه منتشر شد و بازیکنان دعوت شده باید خود را برای دیدار تدارکاتی با روسیه و کنیا در فروردین ماه آماده کنند.

در لیست امیر قلعه نویی نکات قابل توجهی دیده می‌شود از جمله غیبت هشت بازیکنی که همراه با کارلوس کی روش در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور داشتند و سرمربی جدید ترجیح داده است نفرات دیگری را به جای آنها دعوت کند.

این نفرات عبارتند از کریم انصاریفرد، سامان قدوس، علی کریمی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی و امیر عابدزاده.

سایت فدراسیون فوتبال تنها در مورد دو نفر از این بازیکنان توضیحاتی ارائه کرده است یعنی سامان قدوس که خودش درخواست کرده به اردوی تیم ملی دعوت نشود و سیدمجید حسینی مدافع تیم کایسری اسپور ترکیه که در هفته‌های اخیر دچار مصدومیت شده بود.

مرتضی پورعلی گنجی مدافع پرسپولیس هم اخیراً آسیب دیده است اما فدراسیون فوتبال توضیحی درباره او نداده و احتمالاً قلعه نویی نظر فنی مثبتی روی این بازیکن نداشته است؛ در حالی که پورعلی گنجی یکی از نفرات قابل اعتماد کارلوس کی روش بوده است و با بازگشت این مربی پرتغالی، به صورت ثابت در جام جهانی قطر به میدان رفت.

کریم انصاریفرد مهاجم ۳۲ ساله تیم ملی هم که شرایط خوبی در باشگاه اومونیا قبرس دارد، از جمله نفراتی است که غیبتش در لیست قلعه نویی خودنمایی می‌کند. همچنین امیر عابدزاده که پای ثابت اردوهای تیم ملی در دوره اسکوچیچ و کی روش بود و حتی در زمان سرمربیگری اسکوچیچ در مسابقات مختلف دروازه بان شماره یک تیم ملی لقب گرفت.

میلاد محمدی مدافع چپ تیم ملی هم که اخیراً از بند مصدومیت رها شده و در تمرینات و لیست باشگاه آاک یونان حضور دارد، شانسی برای دعوت به تیم ملی نداشته است.

بازیکن دیگری که شاید امید زیادی به دعوت از سوی قلعه نویی داشت، اللهیار صیادمنش بود. این بازیکن ۲۱ ساله پس از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی مصدومیت موفق شد به تیم هال سیتی برگردد و در هفته‌های گذشته به صورت تعویضی برای این تیم در رقابتهای چمپیونشیپ بازی کرد اما نتوانست اعتماد سرمربی جدید تیم ملی را جلب کند.

با این حال اسامی جدیدی هم در لیست قلعه نویی دیده می‌شوند که در لیگ برتر ایران نفرات قابل اتکایی برای تیم‌هایشان بوده‌اند؛ از حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اراک گرفته تا امین حزباوی مدافع فولاد، شهریار مغانلو مهاجم سپاهان و رضا اسدی هافبک تراکتور. مهدی حسینی مس رفسنجان و محمد کریمی سپاهان هم مورد اعتماد کادر فنی جدید تیم ملی قرار گرفته‌اند.

سامان فلاح و محمد عمری نیز در لیست تیم ملی حضور داشتند که همانند مجید حسینی به دلیل گزارش پزشکی از شرایط جسمانی این بازیکنان و نیاز به تمرکز به درمان کامل، از لیست خارج شدند ولی طبق تاکید سایت فدراسیون فوتبال در «ماتریس» بازیکنان تیم ملی حضور دارند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این ترتیب است:

دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

پیام نیازمند (سپاهان)

سید حسین حسینی (استقلال)

حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک)

مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)

حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)

آرمین سهرابیان (گل گهر سیرجان)

محمد امین حزباوی (فولاد خوزستان)

عارف آغاسی (فولاد خوزستان)

احسان حاج صفی (آاک یونان)

میلاد زکی‌پور (سپاهان)

وحید امیری (پرسپولیس)

صادق محرمی (دینامو زاگرب کرواسی)

رامین رضائیان (سپاهان)

هافبک‌ها:

روزبه چشمی (استقلال)

سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)

رضا اسدی (تراکتور تبریز)

محمد کریمی (سپاهان)

میلاد سرلک (پرسپولیس)

امید نورافکن (سپاهان)

امیرحسین حسین‌زاده (شارلوا بلژیک)

سید مهدی حسینی (مس رفسنجان)

احمد نورالهی (شباب الاهلی امارات)

مهدی ترابی (پرسپولیس)

محمد محبی (استقلال)

علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)

علی قلی‌زاده (کاسیم پاشا ترکیه)،

مهاجمان:

مهدی طارمی (پورتو پرتغال)

رضا شکاری (گل گهر سیرجان)

سردار آزمون (بایر لورکوزن آلمان)

شهریار مغانلو (سپاهان)

محمد حسین اسلامی (ذوب آهن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهرام IT ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    با اجازه شما اینها نصفشون اضافه هستند و خیال شما راحت که با این وضع هم راه به جایی نمی‌بریم.سرمربی تیم ملی که چشمش به سائوپینتو باشه که آره سائوپینتو جلالی را بازی نداد پس من هم جلالی را دعوت نمیکنم این سرمربی نیست که به کار تیم ملی بیاد.فاتحه ما در این جام ملت‌ها هم خوانده هست....
  • احسان IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    کریم انصاری فرد در لیگ معتبر قبرس وضعیت خوبی داره؟!! تعداد گل های زده اش افتضاحه!
  • قلی زاده IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    قلعه نوعی شاهکار نکرده ۵۰ درصد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ذخیره های فیکس تیمهاشون هستند ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی