نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
۰ |
۰
راز و نیاز بانوی سرخپوش علیه مهدی طارمی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پورتو یک بار دیگر در موقعیت تکراری، مسابقه‌ای با موقعیت‌های گل بسیار بدون آنکه توپ از خط دروازه عبور کند.

بازی امشب شاگردان سرخیو کونسیسائو مقابل براگا حساس‌ترین بازی این هفته فوتبال پرتغال را شکل داد درحالی که اگر موقعیت‌های دو تیم در ده دقیقه پایانی به ثمر می‌رسید یک نتیجه پر گل و عجیب رقم می‌خورد.

تساوی صفر-صفر پورتو در پدریرا مقابل براگا یک گامی به عقب برای شاگردان سرخیو کونسیسائو در مبارزه به خاطر قهرمانی، گرفتن عنوان دوم و همچنین رقابت گرفتن سهمیه مستقیم اروپا با اسپورتینگ بود.

آنها پنج روز پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا در یک هشتم نهایی یک پوچ دیگر را به ثبت رساندند آن هم در شرایطی که بنفیکا ده امتیاز بیشتر اندوخته و در لیگ قهرمانان نیز شرایط مناسبی دارد. البته پورتو همچنان در عنوان نایب قهرمانی باقی می‌ماند، با موقعیت دسترسی مستقیم به رقابت فصل آینده بزرگان اروپا با دو امتیاز بالاتر از براگا و هشت امتیاز بیشتر از اسپورتینگ.

این شوت طارمی بود که با ضربه‌ای از کنار دروازه در دقیقه ۱۲ روحیه تهاجمی پورتو را به اثبات رساند با این حال براگا گردن کلفت، تیمی نبود که مقابل پورتو تسلیم بشود و بنابراین ضربات بروما و لوئیز در دقیقه ۱۶ و ۱۸ دروازه‌بان پورتو را به دردسر انداخت. بعد از آن بازی به طور متعادل ادامه داشت و این موضوع باعث عصبانیت سرجیو کونسیسائو شد و او در دقیقه ۳۹ دست به دو تعویض زد و رودریگو کونسیسائو و گروجیچ را از زمین خارج کرد و سپس در ابتدای نیمه دوم زیدو را به جای وندل وارد زمین کرد تا تعویض های کم‌سابقه‌ای در تیمش انجام بدهد. تعویض‌هایی که باعث یک شروع قوی برای پورتو در نیمه دوم شد و آنها در ده دقیقه دو فرصت عالی را از دست دادند. با این حال سخت‌گیری مدافع سرخپوش، بازی فیزیکی آنها و البته سرعت براگا در ضد حمله باعث می‌شد که فشار پورتو دائمی هم نباشد. در دقیقه ۷۸ کونسیسائو دو تعویض متوالی دیگر را هم انجام داد و زوج خط حمله خود، مهدی طارمی و اوا نیلسون را از زمین بیرون فرستاد؛ تعویض‌هایی که باعث به وجود آمدن دو موقعیت گل عالی دیگر برای پورتو و البته دو موقعیت عالی برای براگا در موقعیت ضدحمله شدند.

راز و نیاز بانوی سرخپوش علیه مهدی طارمی

نکته جالب اینکه در لحظاتی که پورتو مشغول حمله بود، دوربین تلویزیون مدام روی صورت یک هوادار زن تیم فوتبال براگا زوم می‌شد که او در حال راز نیاز برای فرار تیمش از زیر بار فشار شدید پورتو بود. زنی که با چشمان نگران بازی را دنبال می‌کرد و دوست نداشت تیمش مقابل حریف نامدار و مدافع عنوان قهرمانی شکست بخورد که البته با قدری خوش اقبالی در نهایت این اتفاق هم رخ داد.

با تساوی امشب پورتو مقابل براگا به نظر می‌رسد در فاصله ۹ هفته تا پایان لیگ پرتغال کار قهرمانی بنفیکا تمام شده است و این اتفاق برای شاگردان راجر اشمیت رخ خواهد داد.

این آخرین بازی مهدی طارمی در سال شمسی در فوتبال پرتغال به عنوان بازیکن پورتو بود و او برای همراهی تیم ملی به تهران سفر خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که کادرفنی جدید تیم ملی امید زیادی به وی بسته و حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کند.

طارمی که در لحظات پایانی به همراه دیگر بازیکنان پورتو اعتراض شدیدی به تصمیمات داوری داشت، نهایتا با کاپشن سفیدی که برای سرد کردن به تن کرده بود در حلقه بازیکنان استادیوم براگا را ترک کرد. او عضوی از تیم شایسته‌ای است که امروز خوش اقبال نبود واِلا حداقل یک گل و یک پاس کل در کارنامه‌اش به ثبت می‌رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی