نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کنایه سنگین به کی‌روش و واکنش به انتخاب قلعه‌نویی/ شش‌تایی شدن کره جنوبی را تکرار کرد اما برعکسش!/ حساب بردن بازیکنان از او؟ بازیکنمان داشت گردن او را می‌شکست!
منبع: اطلاعات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است ما بلدیم همیشه به تاریخ ۲۵۰۰ ساله خود بنازیم اما به اندازه برخی کشورها که عمرشان ۲۰۰ سال هم نمی‌شود، پیشرفت نکرده‌ایم!

محمد مایلی‌کهن در آستانه بازی تیم ملی با روسیه برخی از مهمترین مسائل روز کشور و فوتبال را در میان گذاشت و سال ۱۴۰۱ را در مجموع برای مردم سال خوبی ارزیابی نکرد و گفت: از ما که گذشته اما برای این مردم باید کاری کرد. برای من هم سال خوبی نبود. البته معتقدم همه چیز دست خودمان است و روزها و ماهها و سالها را ما هستیم که می‌سازیم.

وی افزود: مسئولان ما طی سال‌های اخیر خوب کار نکردند و نتیجه اش شد مشکلات امروز. بنده بارها گفته‌ام که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی زندگی کند. حالا در انتهای سال روابط مان با عربستان خوب شده و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند. ما همیشه فقط بلدیم که به تاریخ ۲۵۰۰ ساله خود بنازیم اما به اندازه برخی کشورها که عمرشان ۲۰۰، ۳۰۰ سال می شود هم پیشرفت نکرده‌ایم!

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در همین زمینه اضافه کرد: این روزها رابطه‌مان با عربستان خوب شده و قرار است با بحرین هم خوب شود. ما باید زودتر به این مسیر می‌رفتیم. وقتی عضو سازمان ملل هستیم دیگر نمی‌توانیم یک کشور دیگر که آن هم عضو همان سازمان است، قبول نداشته باشیم.

وی افزود: ما نباید به دنبال این باشیم که در دنیا تنها زندگی کنیم. بنده وقتی شرایط اقتصادی مردمی را می‌بینم که شب عید نمی توانند آجیل بخرند و سر سفره خود بگذارند اشکم در می آید ولی کاری از دستم ساخته نیست.

مایلی‌کهن با اشاره به برگزاری جام جهانی در قطر، افزود: همه دنیا دیدند که کشوری کوچک به اسم قطر چه جام جهانی باشکوهی را برگزار کرد. افرادی که آن کشور را می‌چرخانند از فکر دیگران استفاده کردند و آن بهشت را ساختند. ما دلمان می سوزد وقتی می‌بینیم آنها می‌توانند و ما نمی‌توانیم.

کنایه سنگین به کی‌روش و واکنش به انتخاب قلعه‌نویی/ شش‌تایی شدن کره جنوبی را تکرار کرد اما برعکسش!/ حساب بردن بازیکنان از او؟ بازیکنمان داشت گردن او را می‌شکست!

وی در همین زمینه درباره کی‌روش و عملکرد او در سال گذشته گفت: از «کی‌روشی‌پور» سوال بپرسید. ما هر چه فیلم بازی کرده‌ایم مردم دیده‌اند. دست‌مان برای مردم رو شده و همه فیلم‌هایمان هم اکران شده است. ایشان آمد و آن حماسه (!) را برابر انگلیس خلق کرد. تیم ملی با بنده به کره جنوبی ۶ گل زد و ایشان هم آمد و آن ۶ تا را تکرار کرد؛ منتهی برعکسش. می‌گفتند این مربی، فوتبال ایران را مثل کف دستش می شناسد اما دیدیم که بعد از باخت در برابر انگلیس، در بازی دوم ۵، ۶ تغییر در تیم ایجاد کرد؛ یعنی اصلا فوتبال ما را نمی‌شناخت. درباره ۹ دستیار خارجی‌اش و پول‌هایی که گرفتند و رفتند هم حرف نزنیم بهتر است. بدتر از همه اینکه رسانه‌ها بعد از جام جهانی یک خط از ایشان سوال نکردند و جواب نخواستند. البته ایشان هم جواب کسی را نمی‌دهد. همان رسانه‌هایی که پدر بنده را درآوردند!

مایلی‌کهن در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیز گفت: اجازه بدهید بنده درباره سرمربی جدید حرفی نزنم. البته بنده همیشه موافق مربی ایرانی بوده‌ام اما یکی از مشکلات امروز ما در فوتبال ملی این است که کسی از کسی حساب نمی‌برد. شما در جام جهانی دیدید همان کی‌روشی که همه می‌گفتند بازیکنان از او حساب می‌برند چگونه رفتار کرد. بعد از گلزنی تیم ملی به ولز، کریم انصاری فرد (احتمالا منظور مایلی کهن سردار آزمون بود) داشت گردن کی‌روش را می‌شکست!

مایلی‌کهن تاکید کرد: قرار نیست من جای سرمربی جدید تیم ملی را بگیرم و دنبال این حرف ها نیستم. تیم ملی کشورم را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم اما کار فوق العاده سختی پیش رو دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • 4444همیشه ابی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    ما انقدر بدبختیم که هنوز گیر کردیم تو دوره کی‌روش این همه مربی خارجی هستش خودمونو با کی‌روش ۳ تا جام جهانی علاف کردیم جای دور نریم همین لیگ خودمون مورایس داره ساپینتو داره خمس داره خداوکیلی هر ۳ از کی‌روش واسه فوتبالمون بهتر عمل کردند البته ناگفته نماند ساپینتو یامگا داره خمس ریکاردو آلوز داره ولی به طور کلی ما خیلی کی‌روش رو گنده کردیم در مورد قلعه‌نویی هم باید بگم تیمملی از بعد نتیجه بد عمل نمیکنه ولی اصولاً تیمملی پیشرفت فنی نخواهد کرد و بازیکنای دورگه یا متولد خارج دیگه نمیان واسمون بازی کنن
    • اشکان IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      اکثر کارشناسان در کی روش گیر نکردن،بلکه بعضی از اقشار مردم که خب زیاد مسائل فنی رو نمی‌دونن و ایرادی هم نیس فکر کردن کی روش خیلی کار مهمی مقابل اسپانیا یا آرژانتین انجام داد ولی وقتی رسیدیم به جام جهانی ۲۰۲۲ فهمیدن که نه. فوتبال روبه پیشرفته با تاکتیک‌های منسوخ شده کی روش و حتی با فیلم بازی کردن کنار زمین نمیشه فقط یک گل خورد و افتخار هم کرد که بله با یک گل باختیم. انگلیس بازی ایران با آرژانتین و اسپانیا رو حسابی آنالیز کرده بود.اونا میدونستن اگه توپ رو به ایران ندن تمام بازیکنان ایران جمع میشن در محوطه جریمه و نمیشه کاری کرد پس خیلی راحت با تاکتیکی ساده توپ رو در بیست دقیقه اول بازی به ایران دادن و بقیه اتفاقات. البته نباید از اشتباهات فاجعه بار کی روش در ارنج تیم ملی گذشت.‌‌چه جوری میشه تیمی بره جام جهانی اما در بازی دوم اینهمه تغییر! برد ولز در دقایق ۹۳ و بالاتر و اخراج دروازه بان، خوش شانسی همیشگی کی روش بود ولی در بازی با آمریکا از این خوش شانسی خبری نبود و همه فهمیدن کی روش نه در اون هشت سال و نه این چند ماه هیچ کاری نکرد‌.مگه هواداری خاصش که حتی به خوردن ده گل هم اهمیت نمیدن
  • مراد نظری IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    فوتبال یک صنعت مدرن است که متخصصین کاربلد و بروز و اقتصاد دان میخواهد
  • سامانی از اصفهان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    1 تو به اندازه کافی به فوتبال ایران ضربه زدی از تخریب بازی کنان و اسطورها تا حرفهای بی ربط 2 زمان مربیگی تو به کره گل نزدی اون نسل طلایی بودند .3 حضور کی‌روش برای قطر سیاسی و در زمان کم نظر حکومت بود 3 سنگ زدن سرت را شکستند چون کار بلد نبودی . زمانی که باید انتقاد میکردی پاچهخواری کردی . حالا دیگه دیره امثال تو فقط از فوتبال چاپیدند و اسم رسم . 4 فوتبال ایران سیاسی و حکومتی و همینه که هست و بگرد قطر عربستان .ژاپن وکره نمیرسه چون دلسوز نداره
    • اصغر عابدی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      مایلی کهن فرد رک گوی وکسی که کیسشو پر نکرد
  • عیاری IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    کره جنوبی پیر فرسوده۱۹۹۶ را با تیم ملی انگلیس که یکی از مدعیان اصلی جام‌ جهانی ۲۰۲۲بود با هم مقایسه میکنی دکتر؟
  • هادی مهدی پور IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    از مایلی کهن انتظار این همه روشنفکری رو نداشتم!! دیر آمدی اما خوش آمدی!!
  • حقگو IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    مربی ایرانی هیچ.تو هم ناراحتی چون دلت میخواد سر مربی بشی.
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی CA ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    من کاری به کیروش ندارم،ولی کسی که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ ایران رو با اشتباهات نابخشودنیش نتونست ببره جام جهانی و تا آستانه حذف پیش برد و یکی از بهترین تیم‌های امید ایران رو با بی داتشی تمام حذف کرد،چطور روش میشه در مورد فوتبال حرف بزنه
  • سکوت شب IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    اقای مایلی کهن مگه عیب داره بین مربی وبازیکن رفاقت باشه تازه دنیا میدونه شما در حد قلعه نویی نیستی تا چه رسد به ببببب
  • ایرانیان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    اون تیم که به کره ۶ تا زد بهترین تیم تاریخ ایران بود و کمترین حقش قهرمانی تو جام ملتهای ۹۶ امارات بود اما چون مربی با دانش و کاربلد نداشت نتوانست کاری از پیش ببرد ، اون برد هم از توانایی بازیکنان و مقداری حادثه‌ی فوتبال و شانس هم بود ....
  • حجت IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    هرکس انتقاد کند، مایلی کهن هم تو چند مایل تیم ملی را از رده بندی دور کردی
  • امید IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    مایلی کهن مربی خوبی نیست
  • حسن IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    سلام جناب مایلی کهن عزیز. ایراد شما حق گفتن شماست. متاسفانه خیلی ها، جنبه حرف درست رو ندارند‌.دقیقا درست فرمودید. ولی کو گوش شنوا؟ شما با کمترین بضاعت و حداقل امکانات، غول ها رو به زانو درآوردید. امثال علی دایی ها که خودم ارادتمند این اسطوره هستم، رکوردهای فوتبالیشون رو در دوره سرمربیگری شما بدست آوردند. اگر امکاناتی که فدراسیون فوتبال به کی روش داد، به شما میداد، قطعا خیلی شرایط برایتان مساعدتر میشد و موفق تر بودید‌ با دست خالی خیلی هم گل کاشتید. انشاءالله همیشه سلامت باشید و سایتون مستدام باشه.
  • محمد IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    اون نسل طلایی رو که میگید، دقیقا خود مایلی کهن رو کرد. وگرنه قبلا هم مثل اینها کم و بیش بودند ولی نه نتایج تیم مایلی رو گرفتن و نه شکل فوتبالشون مثل تیم اون بود.یه نمونه مثلا مهدوی کیا. وقتی اون رو دعوت کرد، دقیقا مخالفاش حملات تندی کردند و گفتند بیا شاهد از غیب رسید مایلی کهن همون کسیه که یه بازیکن بچه سطح پائین رو بخاطر پرسپولیس دعوت می کنه، ولی خیلی زود مهدوی کیا شد ستاره. علی دایی فقط آقای گل ایران بود مثل جمشید شاهمحمدی ولی اون رو کسی تحویل نگرفت، دایی تو تیم مایلی شد دایی. برید ببینید با خداداد قبل مایلی چه رفتاری داشتند! برید ببینید امثال فرهاد مجیدی، موسوی، دین محمدی،و...راجع به مایلی کهن چی میگن؟ ببینید اونها هم مثل شما اینقدر غیر فنی میگن یا... و اینکه مستنداً برید بازیهاش رو ببینید:هجومی، کوبنده، به قول یه رسانه خارجی که در مورد تیم مایلی کهن گفت: مثل موجی سهمگین می کوبه و این امواج در طول 90 دقیقه دائم تکرار می شد.
  • مرتضی محمدی مزرعه IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    از نظر فنی مایلی کهن در حد لیگ سه هم نیست خدا خودش میدونه
  • سرباز وطن CA ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    آب که سر بالا بره مایلی‌کهن از کیروش انتقاد می‌کنه!
  • سرباز وطن CA ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    مربی ایرانی یک مربی بی‌دانشه که توان مدیریت و رهبری تیم در مسابقات بین‌المللی خصوصاً در سطح جهانی رو نداره. آقای مایلی‌کهن شما یک خط انگلیسی میتونی از رو بخونی که خودتو با کیروش مقایسه می‌کنی؟ آقای قلعه‌نویی چطور؟ کدوم مربی بزرگ و صاحب‌نظر تو فوتبال جهان مایلی‌کهن یا قلعه‌نویی رو میشناسن؟ برای کیروش برعکس کی هست که کیروشو نشناسه؟
  • امیر IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    چ فوتبالیستهایی که حقشان توسط همین مایلی خورده شد و ظلم شد بهشون اون زمان حتی بازیکن های نیمکت نشین پرسپولیس به تیم ملی دعوت میشدن و آقای گل لیگ ادموند اختر دعوت نمیشدن یا امیر قلعه نویی اون موقع نوازی بهترین بازی کن لیگ بود اما دعوت نشد چ ظلمی ب استقلال و بقیه تیمها کرد
  • ناشناس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    بهترین مربی .زمان آقا مایلی همه تیم‌های آسیایی را می‌بردیم الان نه با عربستان .کره‌ژاپن استرالیا همه میبازیم.حرف اول و آخر نظم و انظباط .کسی جرات حرف زدن نداشت همه به عنوان سرباز درخدمت تیم ملی .حالا هرکسی یه باند درست می‌کنه بیانیه میدهد
  • امین IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    کیروش در دو ۸ سال اول عملکردش خوب بود.اما ابن بار دوم که در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی به ایران برگشت تمام دستاوردهای خودشو زیر سوال برد. نکته دیگر این هست که امکانات فوتبالی ایران صفر هست. سال ها هست که حتی ما نمیتونیم میزبان جام ملت ها بشیم. در صورتی که کره، ژاپن، قطر میزبان جام جهانی بودن. چین میزبان المپیک بوده. عربستان هم میخاد میزبان مسابقات بین المللی بشه. ما هیچی نداریم پس ما خیلی از این کشورها عقب افتادیم
  • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    مایلی همونی بود که با بازیکنان تیمش شدیدا اختلاف داشت و دلیلش را توی برنامه زنده تلویزیون گفت چون بعضی‌ بازیکنان تخته نرد بازی کرده بودند و تاس در دستشان گرفته بودند! !تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.
  • کوروش US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    ..... ما چه شور بختیم که ممد مایلی وزیر خارجه هم شد !؟ اقتصاد دان هم ..... بابا به اندازه ی فهمت لفظ بیا کی روش رزومه داشت ... بازیکنان کم فروش بودن حتی به پرچم مقدسمان .. اونی که سرود ملی را نمیخونه ... برای ملتش بازی میکنه ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی