نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۶ گوسفند فدای تانک روسی شدند/ درمان عجیب سعدالله یف برای رسیدن به المپیک
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشتی‌گیر مطرح روس خاطره‌ای جالب از آسیب دیدگی خود در آستانه حضور در المپیک توکیو بیان کرد.

به نقل از اکسپرس، عبدالرشید سعدالله یف یکی از بهترین کشتی گیران جهان به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نزدیک بود بازی های المپیک توکیو را از دست بدهد. این کشتی گیر داغستانی در مصاحبه اخیر خود با نیکیتا ناگورنی، داستانی را تعریف کرد که کاملاً شگفت انگیز بود. اینکه او چگونه تمام روش های درمانی ممکن را در ناامیدی امتحان کرد تا به المپیک توکیو برسد. یکی از راه حل های او ذبح شش گوسفند بود.

دارنده دو مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهانی گفت: شش ماه قبل از المپیک توکیو، در کمپ تمرینی زانویم آسیب دید. دیگر نمی‌توانستم پایم را خم کنم. من همه کارهای ممکن را انجام دادم  تا بهبود پیدا کنم. از آهنربا گرفته تا الکتروفورز. آنچه را که به من توصیه شد، انجام دادم. ما اینجا یک دکتر محلی داریم، به من گفتند که روش او به کار من خواهد آمد. او به من گفت که یک طب سنتی وجود دارد. یک گوسفند را ذبح کن و گوشت قرمز گوسفند تازه ذبح شده را اطراف زانوی آسیب دیده بگذار و آن را با فویل بپیچ و بگذار یک روز بماند و ۱۰ روز پشت سر هم این کار را بکن. من هر روز یک بره ذبح کردم. روز ششم تمام زانویم چنان دردی گرفت که فکر کردم المپیک را از دست دادم (می‌خندد). روش او برای من جواب نداد.

او در بخش دیگری گفت: خودم به آرامی درمانم را شروع کردم و به آرامی فشار می‌آوردم و تمرین را شروع کردم. در المپیک، شاید بتوان گفت روی یک پا جنگیدم. من چنان حالتی در کشتی‌هایم داشتم که اجازه ندادم حریفانم به این پا دست بزنند.

عبدالرشید سعدالله یف در چهار مبارزه خود در المپیک فقط سه امتیاز داد که به رقیب اصلی خود کایل اسنایدر در مبارزه برای کسب طلا بود. او یک سال بعد در نروژ پنجمین طلای جهانی خود را نیز کسب کرد ولی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد روسیه محروم بود و او نتوانست در این رقابت ها بخاطر تحریم ورزشکاران روس حضور داشته باشد.

این کشتی گیر قدرتمند به مدت ۱۱ سال در مسابقات رسمی بزرگسالان از آگوست ۲۰۱۲،  تنها دو بار شکست خورده و در این زمان ۱۴۴ پیروزی به دست آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    زندگی حرفه‌ای یعنی این شما بتوانید بمدت ده سال و بیشتر رتبه اول دنیا را بدست بیاورید حالا بعضی از ورزشکاران ایرانی سال اولی که قهرمان جهان و یا المپیک می‌شوند خودشون را گم می‌کنند
  • فرهاد کوه کن IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    فکر نکنم حالا حالاها حریف داشته باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی