نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
گزینه‌ مهم و جدی برای سرمربیگری استقلال/ جانشین قابل پیش‌بینی ساپینتو در آینده
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تقابل این هفته استقلال برابر تیمی خواهد بود که رد پا و دست سرمربی آن در موفقیت‌های آبی‌ها نقش داشته است.

سید مهدی رحمتی؛ مردی که با آن پیراهن شماره یک جذاب خود سال‌های متمادی در قفس توری استقلال خوش درخشید و آن قدر جلا گرفت که نامش در میان مهم‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه حک شد.

رحمتی امروز که در کسوت سرمربی قد علم کرده و چشم‌ها را به سمت و سوی خود کشیده، در دورانی که به‌عنوان بازیکن، پیراهن استقلال را می‌پوشید، قهرمانی‌هایی را در لیگ برتر و جام حذفی با آبی‌ها صاحب شد. او حتی شایسته رسیدن به جامی در عرصه لیگ قهرمانان آسیا هم بود، اما در فصلی که استقلال با او و ستاره‌هایی همچون تیموریان، نکونام، حیدری، ساموئل، منتظری، جباری، برهانی، بیک‌زاده، صادقی و...در آسیا پیشروی قابل توجهی در آسیا داشت، درنهایت از رسیدن به جام قهرمانی باز ماند تا رحمتی نتواند مهم‌ترین جام دوران بازیگری‌اش را به دست آورد.

سیدمهدی سرمربی به مانند سید مهدی دروازه‌بان اما بی‌هیچ ارفاقی همان چهره نافذ در فوتبال ایران است؛ از یاد نمی‌بریم که رحمتی در تیم بحران‌زده پدیده مشهد نتایج خوبی گرفت و تیمش را در میانه جدول حفظ کرد؛ تیمی که حالا به خاطر مشکلات مالی دیگر اثری از آن حتی در دسته‌های پایین‌تر نیست.

رحمتی با تیمی که مهره‌های آنچنانی نداشت، در لیگ برتر چهره شد و حالا همان مأموریت را در باشگاه آلومینیوم اراک ادامه می‌دهد و در این باشگاه هم موفقیت‌های خوبی را ثبت کرده که از جمله آن می‌توان به حضورشان در فینال جام حذفی و از دست دادن قهرمانی در شکستی که شایسته آن نبودند، اشاره کرد.

کار کردن با تیم‌های کم بضاعت با بودجه معمولی در فوتبال ایران، از سید مربی قوی‌تری خواهد ساخت و نباید تردید داشت که هرچه از دوران مربیگری او بگذرد، آبدیده‌تر و باتجربه‌تر خواهد شد و درنهایت با انبوهی از «خبرگی» سر از نیمکت استقلال خواهد آورد.

مهدی رحمتی، مربی فردای باشگاه استقلال است و در آینده از او در باشگاه استقلال بیشتر خواهیم شنید. رحمتی درسال‌های آغازین دوران مربیگری خود تلاش کرده در سکوت حرکت کند. آرام باشد و بی‌حاشیه؛ که این حربه بی‌تردید در بزرگ‌تر شدن او اثرات شگرفی خواهد گذاشت و شماره یک را به نیمکت استقلال نزدیک‌تر خواهد کرد و البته داشتن ویژگی‌هایی همچون محبوبیت و عقبه‌ای پررنگ در ترکیب استقلال، رحمتی را درآینده‌ای نه چندان دور جلوتر از بسیاری از هم‌قطارانش در استقلال مطرح خواهد کرد.

نکته مهم برای او، این است که سید مهدی برخلاف برخی ستاره‌های سابق استقلال دچار توهمات مربیگری نیست. او می‌داند تنها تجربه اندوزی است که از او مربی موفقی در آینده خواهد ساخت و او را تبدیل به گزینه‌ای مهم و جدی در باشگاه خاطراتش خواهد کرد.

پس بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور و شاید دو، سه تیم بعد از آلومینیوم، او را دوباره در باشگاه استقلال ببینیم؛ تیمی که این هفته باید با آن بازی کند و سد راه قهرمانی‌اش شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • هوادارفوتبال IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    باسلام ....دوستان عزیزاستقلالی درجریان باشید وبدانید حذف استقلال ازآسیا بخاطر بدهی به استرانبود واین رابهانه ای قراردادند تاتیم محترم پرسپولیس رابه آسیابفرستند البته پرسپولیس هیچ نقشی دراینماجرانداشته وندارد وجریان ازاین قراراست دوتیم برای وزارت است وتنهابرای منوشماکه ازپشت پردهخبرنداریم مثلا خصوصی شده اند اما خودشان خوب میدانند که مجامع بین المللی رانمیتوانند گول بزنند واگر نام دوتیم رابرای آسیا میفرستادند بازهم مثل دوره ی قبل هردوتیم راحذف میکردند باحرف واداودروغ نمیشود همه ی دنیا راگول زد وقتی هنوز همه کاره ی این دوتیم وزارت است ودولتی هستنددرضمن هرتیمی که وارد باشگاههای آسیامیشه باید ورزشگاه اختصاصی داشته باشه وابی وقرمز نمیتونن هردو ورزشگاه آزادی رو معرفی کنن مامشکلاتمون خیلی زیاده وسالهابه فیفا قول خصوصی سازی سال بعد این دوباشگاه رومیدادیم ومجوز میگرفتیم ولی فیفا وکنفدراسیون فوتبال آسیا دوساله سفت وسخت وایستادن جلوی کلک های سیاسیون نابلد ورزشی ماوتنهاراه حل این آقایون حذف یکی ازاین دوتیم وفرستادن اون یکی هست امسال قرمز سال بعد آبی ...فقط بیچاره هوادار جوان ونوجوانآبی وقرمز&💙❤
    • سرخ دل IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      کاملا درسته ....اصلا به این موضوع فکرنکرده بودم ولی احتمالش خیلی زیاده که اینجوری باشه🤔🤔🤔🤔🤔🤔

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی