نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
کمک‌های خبرساز یک باشگاه به آسیب‌دیدگان جنگ/ فوتبال اینجا برد و باخت نیست
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاختار دونتسک هزینه جراحی سربازان آسیب‌دیده و یافتن خانواده‌های جدید برای یتیمان را تقبل کرده است.

در باشگاه فوتبالی که در منطقه جنگی گیر افتاده، امدادرسانی به شدت در جریان است.

شاختار دونتسک که مجبور به فرار از ورزشگاه دونباس خود و انجام بازی‌های خانگی در ۴۵۰ مایل دورتر در کیف است (ناگفته نماند بازی‌های در خانه آنها در لیگ قهرمانان در لهستان انجام می‌شوند) به فرشته رحمت در اوکراین تبدیل شده است. بازیکنان این تیم در واکنش به ویرانی‌های جنگ بی‌معنای ولادیمیر پوتین، بخشی از دستمزد خود را برای تأمین هزینه عمل جراحی سربازان مجروح در خارج از کشور، اختصاص دادند.

علاوه بر این، شاختار عملاً تبدیل به آژانس کمک‌رسانی شده و برای کودکانی که در اثر جنگ بی‌سرپرست شدند، خانواده‌های جدیدی پیدا می‌کند و برای کسانی که بی‌خانمان شده‌اند پناهگاهی تامین می‌کند. حتی شایعه شده که بخشی از دستمزد این تیم برای کمک به خرید پهباد اهدا شده است.

سرگئی پالکین مدیر اجرایی باشگاه، در مورد عملیات امدادرسانی باشگاه گفت: «در حال حاضر، فوتبال در اوکراین به برد یا باخت در مسابقات مربوط نمی‌شود، بلکه وسیله‌ای برای بهبود وضعیت در جنگ است.»

زمانی که ارتش پوتین سال گذشته به اوکراین حمله کرد، شاختار دونتسک باشگاهی بود که سینه سپر کرد و وارد جنگ شد. پالکین ادامه داد: «زمانی که بمب‌ها روی کشورمان فرود می‌آمد، ما پناهگاهی برای ۲۰۰۰ پناهجو باز کردیم و لباس، غذا، آب و دارو برای آنها فراهم کردیم و هنوز هم به این عملیات ادامه می‌دهیم. از زمان شروع جنگ ۳۱ کودک را پیدا کردیم که والدین خود را از دست داده بودند و برایشان خانواده جدید پیدا کردیم و کمک کردیم تا دوباره امنیت را پیدا کنند. ما به بچه‌ها امید می‌دهیم و به خانواده‌ها کمک می‌کنیم. ما یک مسابقه خیریه برای کمک به پناهندگانی که خانه‌های‌شان ویران شده و برای حمایت از سربازان مجروح برگزار کردیم و یک میلیون یورو جمع کردیم. و در حال حاضر در حال تامین هزینه عمل جراحی سربازان مجروح جدی در ایالات متحده و اسپانیا هستیم و تلاش می‌کنیم تا آنها را به زندگی بازگردانیم.»

پالکین می‌گوید ۱۵۰ باشگاه از سراسر اروپا به اوکراین پیشنهاد کمک دادند و علی‌رغم اینکه بازیکنان بزرگ از جمله میخایلو مودریک، به مقصدهای امن‌تری رفتند، شاختار در گروه لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید و لایپزیش عملکرد قابل قبولی داشت.

آنها به عنوان بخشی از معامله مودریک با چلسی، پیشنهاد کردند یک بازی دوستانه با چلسی با هدف جمع‌آوری کمک‌ برای اوکراین انجام شود. آنها همچنین با باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله بزرگان لیگ برتر انگلیس در تماس هستند تا برای بازی دوستانه پیش‌فصل حدود ۱ پوند از هر بلیت برای سازمان‌های خیریه جنگ اوکراین در نظر گرفته شود.

شاختار علیرغم تلاش‌های قهرمانانه امدادی خود از فاجعه در امان نمانده است. پدر زن ایوان پتریاک در ماه مِی گذشته در جنگ کشته شد. پتریاک در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «او هرگز اسلحه در دست نگرفت، او سرباز نبود، بلکه فقط یک مرد معمولی بود. وقتی جنگ شروع شد، او همه خانواده را به بوداپست فرستاد و خودش ماند. برای او و بسیاری از افراد مانند او که به مبارزه ادامه می‌دهند، امیدوارم خیلی زود پیروز شویم.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی