سند| رونمایی از حکم فیفا علیه استقلال/ خبری از کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات نیست
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علاوه بر انتشار حکم فیفا علیه باشگاه استقلال درباره مطالبات آندره آ استراماچونی، شفاف‌سازی کرد که خطری این باشگاه را برای کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات تهدید نمی‌کند.

بعد از ماجرای کنار گذاشته شدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا که به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره ا استراماچونی اتفاق افتاد (البته وزیر ورزش معتقد است هنوز در این زمینه فرصت باقی مانده) حالا صحبت از مهلت اندک این باشگاه تا تاریخ ۳۱ فروردین برای پرداخت طلب این مربی ایتالیایی است وعنوان می‌شود در صورتی که استقلال نتواند در این تاریخ طلب استراماچونی را بدهد این باشگاه  از پنجره نقل و انتقالات محروم شده و حتی با کسر امتیاز مواجه خواهد شد اما طبق اسناد، استقلال در تاریخ اشاره شده یعنی ۳۱ فروردین نه با مشکل محرومیت از نقل و انتقالات مواجه می‌شود و نه با خطر کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

در رایی که فیفا پیرامون مطالبات آندره آ استراماچونی صادر کرده صراحتا مشخص شده که از زمان ابلاغ رای باشگاه استقلال ۳۰ روز فرصت دارد تا مطالبات را پرداخت کند اما اگر هر کدام از طرفین (مربی یا باشگاه) درخواست گرندز رای یا جزئیات کنند فرصت ۳۰ روزه باطل و معلق می‌شود.

با این شرایط این سوال ایجاد می‌شود که استقلال برای فرار از کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات تا چه زمانی فرصت دارد مطالبات استراماچونی را پرداخت کند؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فیفا جزئیات قرارداد را به باشگاه استقلال ابلاغ کند و از آن تاریخ باشگاه استقلال فرصتی ۲۱ روزه برای اعتراض به رای و در نهایت فرصتی ۳۰ روزه برای پرداخت مطالبات این مربی دارد. بعد از اینکه باشگاه استقلال روز اول فروردین رای فیفا را ابلاغ کرد بلافاصله یک روز بعد یعنی در تاریخ دوم درخواست گرندز یا جزئیان رای را انجام داد و فیفا هم تا امروز جزئیات قرارداد را به باشگاه استقلال ارسال نکرده است.

با این شرایط اینکه عنوان می‌شود باشگاه استقلال تا ۳۱ فروردین فرصت پرداخت مطالبات استراماچونی را دارد صحت ندارد و این باشگاه از روزی که فیفا رای را ابلاغ کند بیش از ۵۰ روز فرصت دارد تا مطالبات سرمربی سابق خود را پرداخت کند.

سند| رونمایی از حکم فیفا علیه استقلال/ خبری از کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات نیست

سند| رونمایی از حکم فیفا علیه استقلال/ خبری از کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات نیست

۱- باشگاه استقلال مسئول عدم رعایت کامل حکم صادر شده توسط دادگاه داوری ورزش در ۱۱ اوت ۲۰۲۲ (مرجع CAS ۲۰۲۱/A/۷۹۲۸) شناخته شد.

۲- باشگاه استقلال موظف است به آقای آندره آ استراماچونی به شرح زیر پرداخت کند: 

الف) ۱,۳۵۴,۹۹۹,۹۴ یورو خالص به عنوان غرامت نقض قرارداد به اضافه بهره ۵٪ در هر سال  از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰؛ 

ب) ۷۰۰۰ فرانک برای هزینه های قانونی  انجام شده در ارتباط با روند داوری

۳- مهلت نهایی ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ این رای به باشگاه استقلال داده می شود که در آن مبلغ(های) بدهی پرداخت شود. با انقضای مهلت نهایی فوق الذکر و در صورت عدم رعایت کامل  مفاد رای در دوره مقرر شده، ممنوعیت ثبت نام بازیکنان جدید ( محرومیت نقل و انتقالاتی) تا زمان پرداخت کامل مبلغ صادر می شود.

 ۴- باشگاه استقلال به پرداخت ۳۰۰۰۰ فرانک جریمه محکوم شد.

۵- مبلغ جریمه می بایست حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ این رای پرداخت شود.

 

سند| رونمایی از حکم فیفا علیه استقلال/ خبری از کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات نیست

سند| رونمایی از حکم فیفا علیه استقلال/ خبری از کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات نیست

نکات مربوط به بندهای رای

ارکان قضایی ممکن است جزئیات رای را ابلاغ ننمایند و تنها به ابلاغ بندهای رای بسنده کنند. طرفین ۱۰ روز از ابلاغ این رای فرصت دارند که جزئیات رای را درخواست نمایند و در صورت عدم درخواست، رای نهایی و لازم الاجرا خواهد بود (باشگاه استقلال در روز دوم فروردین درخواست جزئیان را انجام داد)

نکات مربوط به پرداخت مبلغ بدهی:

باشگاه استقلال و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران موظف است هرگونه پرداخت را به دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا اعلام  و رسید مربوطه را ارسال نماید.

نکات مربوط به محرومیت نقل و انتقالاتی:

ممنوعیت ثبت نام ذکر شده در بند۳ این رای به صورت خودکار در سطح ملی و بین المللی  توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و فیفا، بدون اینکه رای دیگری ازکمیته انضباطی فیفا یا دبیرخانه اش ابلاغ یا صادر شود، اجرا خواهد شد. در این مورد به فدراسیون فوتبال ایران یادآور میشود که رای فوق را اجرا کرده و شواهد اجرای محرومیت نقل ووانتقالاتی در سطح ملی را برای ما ارسال نماید. در صورت عدم اجرای رای، محرومیت های احتمالی ( اخراج از مسابقات فیفا) توسط کمیته انضباطی فیفا اعمال خواهد شد.

محرومیت نقل و انتقالاتی شامل تمام تیم های فوتبال استقلال، چه بزرگسالان و چه رده های پایه را شامل خواهد شد.

باشگاه استقلال تنها در صورت پرداخت کامل مبلغ بدهی به طلبکار، می‌تواند اقدام به ثبت بازیکنان جدید نماید.

علاوه بر جریمه محرومیت نقل و انتقالاتی، در صورت تداوم عدم پرداخت تا ۳ پنجره نقل و انتقالاتی پشت سر هم، ممکن است جرایم دیگری مانند کسر امتیاز و یا سقوط به یک رده پایین تر  شامل باشگاه استقلال شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • فداکار IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    پس این چرندیات چیه تو شهر راه انداختین با این حساب استقلال حذف هم نمیشه
    • شاهین IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      هیچی می خواهند با شلوغ کاری گردن دولت بذارند. این بدهی را...
    • ملابرادر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      دولت چه میگه این وسط یا أخي؟ خوب نشد که فعلا اتفاقی براش نیافتاده؟! بگذریم بیخیالش اصلا! هواداران عزیز اصلا دلتون رو به این عکس ها، خبرها، نامه‌ها و تکذیبیه‌ها خوش نکنید چون ایرانی‌ها سابقه درخشانی تو این چیزها دارند. یادتون باشه یک قولی هم برای پرداخت بدهی داده شده بود که دیدیم چقدر خوب بهش عمل کردند.
  • رضایاک IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مافیای کیسه تا فدراسیون آسیا هم رفته؟؟؟!!! آقای تاج خسته نباشید
    • ملابرادر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      ایکاش ما مافیا داشته باشیم
  • میثم IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    طبق این اسناد که اصلا حکم قطعی نیست !!!
  • م IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    بعد یکسری دشمن واسه داغ تر کردن حاشیه های باشگاه بعد پایان روز یازدهم فرودین زدن امتیاز کسر شد . بعد اومدن گفتن ۲۲ فرودین اخرین مهلته امتیاز کسر میشه و دوباره اومدن گفتن تا قبل دربی امتیاز کسر میشه و دوباره بعد تا ۳۱ فرودین امتیاز کسر میشه . باوا بفهمین از استقلال حالاحالاها امتیاز کسر نمیشه . و حتی اگه پول را هم تو چند مرحله نریزن و بخوان امتیاز کم کنن از جدول لیگ فصل بعد کم می کنن نه این فصل. حتی پنجره هم ابتدا بطور موقت تا زمان واریز بدهی بسته میشه و قطعی نیست .
    • ملابرادر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      والا بنظر من که با اتفاقات رخ داده اینجوری نیست حتی اگه این نامه‌ی اصلش باشه! اگر اینجوره پس جنجال قربانزاده برای چی بود؟
  • میلاد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مسخره کردین ؟!! تا دیروز میگفتن رای قطعیه و دیگه نمیشه اعتراض زد . الان میگن تازه بعد اینکه فیفا جواب گراندز را بده باشگاه ۲۱ روز وقت داره به حکم اعتراض بزنه .یعنی رای قطعی نبود ؟!!!!
  • جواد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    خلاصه رای : خیال هواداران استقلال برای این فصل راحت باشه هرچی پیش بیاد دیگه میره برای فصل بعد . حکم هم انگار یجورایی قطعی نبوده و حامد افضلی راست میگفته
  • امید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    قربان زاده این کارو میکنه تا استقلال قهرمان نشه شلوغش میکنه تا خودش همه چیزی ها ماست مالی کنه همش مقصرش قربان زاده ولی استقلال پول استرا رو بده و به زمان و فرصت کار نداشته باشه بهتره هوادار به هوش باش قربان زاده اصل پرپسولیسه برای نابودی استقلال آمده
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    این همه شلوغ کردن تمرکز استقلال را بهم بزنن آخرم هیچی. طبق این حکم حتی حذف آسیا استقلال هم رفت تو ابهام و اگه کمیته مجوز حرفه ای براساس فرصت درخواست گراندز و فرصت اعتراض به حکم بعد از دریافت پاسخ گراندز فیفا ، تشخیص بده حکم قطعی نبوده مشکلی در این مورد پیش نمیاد
  • Omid IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    کیسه کشا واسه چاپیدن دولت دم از حذف از آسیا و کسر امتیاز و پنجره بسته و ... زدن .الان برملا شده اصلا رأیی که فیفا داده قطعی نبوده 😡
  • سامان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    از همون اولم میدونستم این سیاه بازیا واسه دست بردن تو جیب حکومته .وگرنه مگه میشه پای حذف از اسیا وسط بشه و این دروغ گو ها پول را ندن. حکم اصلا قطعی نبوده که حذف از اسیا رو در پی داشته باشه
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    کیسه کشها فیفا با کسی شوخی نداره حالا خواهید دید اینها رو واسه دلخوشیتان گفتند که هر روز نریزید جلوی مجلس مگه دادگاه کاس و فیفا هم پرونده گل گهر ه که رشوه بدید و کمیته استیناف و اجر خان بخره
  • Parham IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    بخاطر این حکم چند بار از دولت پول گرفتن اما الان که دیگه دولت حاضر نمیشه پول بیشتری بهشون بده دیگه رای را منتشر کردن و مشخص شد تمام نداریم نداریماشون الکی بوده و دروغ حذف از لیگ قهرمانان آسیا هم سیاست شون واسه پول گیری بیشتر
  • حقوق دان ورزشی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    به تاریخ های نامه فیفا نگاه کنید رای قطعی ۱۶ مارس ۲۰۲۳ صادر شده و نامه فیفا ۲۱ مارس ارسال شده . afc فقط تسویه پرونده هایی را میخواد که قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ یعنی ۱۱ دی ۱۴۰۱ حکم قطعی گرفتند . پس استقلال اگه از آسیا هم حذف بشه قطعا بخاطر استراماچونی نیست
  • Reza Mousavi IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    در نامه فیفا عنوان شده Descision of the Fifa disciplinary Committee Passed on 16 march 2023 یعنی "حکم کمیته انضباطی فیفا تصویب شده در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱" . براین اساس حکم استراماچونی شامل حکم هایی که باید برای دریافت مجوز حرفه ای استقلال تسویه می کرده نبوده . afc حکم های قطعی قبل از سال جدید میلادی را ملاک تصمیم گیری قرار میده .
  • جمشید IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    فتح الله زاده به AFC نامه زده که تو ایران تعطیلات نوروزی هستش حالا چطور تو اول فروردین که همه جا تعطیل بوده حکم AFC اومده وحتی جوابش را هم داده اند
  • وحید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    این نامه که داره میگه حکم دادگاه ۱۶ مارس تصویب شده ! پس یعنی کیسه از آسیا حذف نمیشه ؟!!!! چقدر شارلاتان هستن اینا
  • مرتضی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    چه قضیه پیچیده ای شد این پرونده استراماچونی هیچکس چیزی سر درنمیاره . معلوم نیست حکم قطعی بود نبود، استقلال از آسیا حذف شد نشد ، کسر میشه امتیاز نمیشه ، پنجره بسته میشه نمیشه ، تا کی وقت هست هیچی معلوم نیست
  • امیر تاجی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    خوب ملت رو با این کاراتون بازی میدین و سر کار گزاشتین
  • اقبال DK ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    ما اصل حکم فیفا را قبلا دیده ایم. اما نفهمیدیم چرا باشگاه و وزارت ورزش سروصدا راه انداختن هرچه هست امیدواریم بسود تیم آماده استقلال باشد برای حضور در لیگ آسیا
  • Mahdi IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    دوستان مترجم الاعظم اگر جسارت نمیشه باید عرض کنم طبق این متن حذف از آسیا قطعی تلقی شده و فقط برای عدم بسته شدن پنجره به شانس برای خریدن زمان اون هم با درخواست جزییات رای هست البته اونهم فقط زمان بسته شدن پنجره رو عقب میندازه یعنی آسیا که متاسفانه پر شد الان باید فکر بسته نشدن پنجره باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی