توهین سرمربی مطرح فوتبال به مسلمانان و بازیکنان سیاه‌پوست‌!/ رسوایی بزرگ با افشای ایمیل خبرساز و عدم جذب ستاره مسلمان
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افشای یک ایمیل علیه سرمربی پاری‌سن‌ژرمن، رسوایی بزرگی را علیه وی به بار آورده است.

کریستوف گالتیه، مربی پی‌اس‌جی، عملکرد خوبی تا به اینجای فصل در تیم پاریسی نداشته و تیم او نتوانسته به مهم‌ترین هدفش یعنی فتح لیگ قهرمانان حتی نزدیک شود. پی‌اس‌جی با شکست از بایرن در یک هشتم نهایی حذف شد. پاریسی‌ها در جام حذفی فرانسه نیز با شکست از مارسی کنار رفتند و تنها در لیگ شانس قهرمانی دارند. انتقادات از گالتیه زیاد است و بسیاری معتقدند او حتی اگر پاریس را قهرمان لیگ کند نیز اخراج خواهد شد. گالتیه حالا با یک اتهام بزرگ نیز روبه‌رو شده که رسوایی بزرگی برای او است.

گالتیه فصل گذشته مربی نیس بود و افشای گفت‌وگوی او با مدیر ورزشی وقت این باشگاه، بسیار خبرساز شده است.

رومن مولینا خبرنگار مشهور فرانسوی، مدعی شده است که ژولین فورنیه، مدیر ورزشی سابق نیس، گالتیه را از طریق یک ایمیل به جملات نژادپرستانه و غیراخلاقی در دوران حضورش در نیس متهم کرده است.  

این ایمیل سپتامبر سال گذشته توسط فورنیه به دیو بریلسفورد، مدیر INEOS، شرکت مالک باشگاه نیس ارسال شده است. طبق این ایمیل، پسر گالتیه چند هفته پس از ورود این مربی به نیس از فورنیه گلایه کرده و به او گفته بود: «ژولین، اوضاع خوب نیست. این چیزی نیست که پدرم می‌خواست و ما نمی‌توانیم این طور ادامه دهیم. شما یک تیم از تفاله‌ها ساخته‌اید. در این تیم فقط سیاه‌پوست‌ها حضور دارند و نیمی از آن‌ها، ظهر جمعه به مسجد می‌روند»

توهین سرمربی مطرح فوتبال به مسلمانان و بازیکنان سیاه‌پوست‌!/ رسوایی بزرگ با افشای ایمیل خبرساز و عدم جذب ستاره مسلمان

فورنیه بخشی از صحبت‌های خود با گالتیه را نیز در این ایمیل آورده است: «گالتیه به من گفت که باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت. ما نباید این تعداد بازیکن سیاه پوست و مسلمان در تیم‌ داشته باشیم. او به من گفت که من در یک رستوران بودم و همه به سمت من آمدند تا بگویند ما یک تیم سیاه پوست داریم. ژولین، تو باید بفهمی که ما در چه شهری هستیم. تیم ما آن چیزی نیست که مردم می‌خواهند.»

طبق این گزارش، گالتیه از روزه گرفتن بازیکنان مسلمان گلایه داشت و از آن‌ها می‌خواست روزه نگیرند. یکی دو بازیکن نیس به خاطر چنین درخواستی بسیار عصبانی شده بودند. گالتیه اوزان کاباک را به خاطر مسلمان بودنش جذب نکرد و به خرید بلال ابراهیمی نیز بسیار انتقاد داشت.

توهین سرمربی مطرح فوتبال به مسلمانان و بازیکنان سیاه‌پوست‌!/ رسوایی بزرگ با افشای ایمیل خبرساز و عدم جذب ستاره مسلمان

فورنیه با گالتیه اختلافاتی جدی داشت و این را همه در باشگاه می‌دانستند و خبرنگاران نیز از آن مطلع بودند اما همواره در مصاحبه‌هایش می‌گفت که نمی‌تواند به دلیل این اختلاف‌ها اشاره کند. اکنون مشخص شده که ریشه اختلافات مدیر ورزشی سابق نیس و گالتیه چه بوده است.

این اتهام بزرگ در حالی به گالتیه وارد شده که او اکنون مربی باشگاهی است که مالکیتش را قطری‌ها برعهده دارند. اتهامی که اگر اثبات شود، اخراج او قطعی و فوری خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: ناراحتی شدید گالتیه؛ به مادر ۸۳ ساله من توهین کردند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی