نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
لیگ برتر انگلیس
منبع: Skysports
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه‌های لیگ برتر موافقت کردند که استفاده از اسپانسری قمار برای جلوی پیراهن‌ها را متوقف کنند. در حال حاضر ۸ باشگاه لیگ برتر با این اسپانسرها قرارداد دارند.

باشگاه‌های لیگ برتر به طور جمعی توافق کردند که تبلیغ قمار را از جلوی پیراهن‌های روز مسابقه حذف کنند. در حال حاضر هشت باشگاه لیگ برتر با شرکت‌های قمار به عنوان حامیان اصلی پیراهن، با ارزش تخمینی ۶۰ میلیون پوند در سال، همکاری می‌کنند. این تغییر از ابتدای فصل ۲۰۲۷-۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

در بیانیه لیگ برتر آمده است: «باشگاه‌های لیگ برتر امروز به طور جمعی توافق کردند که حمایت مالی از قمار را از جلوی پیراهن‌های باشگاهی حذف کنند، و ما اولین لیگ ورزشی در بریتانیا هستیم که به طور داوطلبانه چنین اقدامی را برای کاهش تبلیغات قمار انجام می‌دهیم. این اعلامیه به دنبال مشاوره گسترده با لیگ، باشگاه‌های آن و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش به عنوان بخشی از بازنگری مداوم دولت در مورد قوانین فعلی قمار به اجرا درمی‌آید. لیگ برتر همچنین در حال همکاری با سایر ورزش‌ها برای ایجاد کد جدید برای حمایت مالی قمار است. برای کمک به باشگاه‌ها برای عبور از حمایت قمار روی پیراهن، قرارداد جمعی در پایان فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ اعمال می‌شود.»

باشگاه‌های لیگ برتر اجازه خواهند داشت تا زمانی که تحریم‌ها شروع شود، قراردادهای اسپانسری جدیدی برای قمار دریافت کنند. قراردادهای اسپانسری فعلی با شرکت‌های قمار نیز می‌تواند تا سه سال آینده برقرار باشد.

صنعت شرط‌بندی چقدر برای فوتبال مهم است؟

هشت تیم از ۲۰ تیم لیگ برتر در این فصل، و شش تیم از ۲۴ تیم در چمپیونشیپ، توسط شرکت‌های مرتبط با قمار حمایت می‌شوند. ریک پری، رئیس لیگ فوتبال انگلیس، که مسابقاتش توسط Sky Bet حمایت مالی می‌شود، سال گذشته گفت که اسپانسری قمار تا ۴۰ میلیون پوند در سال برای لیگ و باشگاه‌های آن ارزش دارد.

کدام باشگاه‌ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و در مورد آستین پیراهن چطور؟

تیم‌هایی که روی پیراهنشان تبلیغ شرط‌بندی دارند عبارتند از: بورنموث، برنتفورد، اورتون، فولام، لیدز، نیوکاسل، ساوتهمپتون، وستهام. آنطور که در بیانیه لیگ برتر مشخص شده، باشگاه‌ها با حذف تبلیغ قمار از جلوی پیراهن‌ها موافقت کرده‌اند اما این برندها همچنان روی آستین پیراهن‌ها ظاهر خواهند شد.

تبلیغ قمار در لیگ برتر انگلیس

چرا فعالان خواهان پایان دادن به حمایت مالی از جلوی پیراهن هستند؟

کارولین هریس، رئیس گروه پارلمانی آسیب‌های مرتبط با قمار، معتقد است که اسپانسری شرکت‌های شرط‌بندی، قمار را برای کودکان «عادی‌سازی» می‌کند و حمایت مالی از قمار در ورزش در همه اشکال آن باید ممنوع شود. کمپین «گام بزرگ» خواستار پایان دادن به تبلیغات و اسپانسری قمار در فوتبال شده است. این کمپین توسط افرادی اداره می‌شود که از قمار آسیب دیده‌اند؛ هم معتادان به قمار که بهبود یافتند، و هم خانواده‌های داغداری که اعتیاد به قمار باعث مرگ عزیزان آنها شده است.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در جولای سال گذشته گزارش شد که لیگ برتر از باشگاه‌های خود خواست تا به صورت داوطلبانه اسپانسرهای قمار جلوی پیراهن را کنار بگذارند.

بر اساس گزارش‌ها، گزارش هیئت دولت حاوی توصیه‌هایی در مورد اصلاحات قانون قمار، در آستانه انتشار بود که بوریس جانسون، نخست وزیر سابق، اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و به همین دلیل انتشار این گزارش به حالت تعلیق درآمد. آشفتگی متعاقب در حزب محافظه‌کار و در نهایت انتصاب نخست‌وزیر ریشی سوناک به تاخیرهای بیشتری انجامید. لوسی فریزر، وزیر امور خارجه فعلی در امور فرهنگ، رسانه و ورزش در ماه فوریه منصوب شد. خانم فریزر در سخنرانی ماه مارس خود در مجمع پارلمانی قول داد که این گزارش به صورت «اولویت مطلق» باقی بماند و دولت متعهد است که آن را به زودی منتشر کند.

این مطلب درباره نخست وزیر بریتانیا را از دست ندهید: ریشی سوناک؛ نخست وزیر تاریخ‌ساز و فوتبال‌دوست بریتانیا/ طرفدار یک تیم خاص با ثروتی سرسام‌آور!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی