شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۲ |
۰
ایران - روسیه در کافا منتفی می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه در تورنمنت کافا منتفی می‌شود.

نخستین دوره مسابقات قهرمانی کافا در بخش بزرگسالان از ۹ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ در ازبکستان برگزار می شود و این بار از یکی از تیم‌های غیر عضو یعنی روسیه برای حضور در این بازی‌ها دعوت رسمی به عمل آمد. فدراسیون فوتبال روسیه هنوز تمایل خود را برای حضور در این تورنمنت اعلام نکرده است و به نظر می رسد علاقه ای به شرکت در این بازی‌ها ندارد.

تیم ملی فوتبال روسیه که به دلیل حمله نیروهای نظامی این کشور به خاک اوکراین با تحریم‌های شدید بین المللی مواجه شده است، در فیفا دی قبلی با ایران در تهران و عراق در مسکو بازی کرد که در بازی تهران به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت و در مسکو هم با دو گل عراق را شکست داد.

کارشناسان روسی بر این عقیده اند تیم ملی فوتبال روسیه برای حفظ پرستیژ خود باید با تیم‌های قوی تری بازی کند.

فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (مخفف: CAFA) اتحادیه‌ای از فدراسیون‌های فوتبال ۶ کشور (ایران، قرقیزستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان) در منطقهٔ آسیای میانه است که در سال ۲۰۱۴ تشکیل شده است.

البته گفته می شود احتمالا تورنمنت کافا در ازبکستان با حضور ۴ تیم برگزار می شود. پیش از این، این تورنمنت در رده‌های سنی پایه و بانوان تنها با کشورهای عضو برگزار می شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • m US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    همچین تیم با کیفیتی هم نیست ، بازیشون خیلی چنگی به دل نمیزنه
  • زنده باد ایران IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    جام نوروزه اسمش منم تازه خوندم قرار بود امسال عید باشه کنسل شد گزاشتن خرداد قرار شده ازبکستانو تاجیکستانو ایران باشن با قرقیزستان یا روسیه که احتمالا قرقیزستانه خدا رو شکر یه افتخار بین المللی دیگه با حضور تیمای درجه ۴ اسیا نصیبمون شد جام مایع ظرفشویی افتخارش از این جام بیشتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی