علیرضا دبیر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها فیلمی از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حال نماز خواندن در جلسه با وزیر ورزش، حسابی در فضای مجازی سروصدا کرده است.

نمازخواندن علیرضا دبیر وسط جلسه با وزیر ورزش حواشی زیادی ایجاد کرد تا جایی که او در مصاحبه‌ای واکنش نشان داد و گفت نمازش مستحبی بوده و خوشحال است که به‌خاطر نماز کتک می‌خورد نه یک کار غیراخلاقی!

دبیر در توضیح ماوقع آن روز و جلسه با وزیر ورزش گفت: نماز مستحبی بود و نیاز به قبله نداشت و چون نیت کرده بودم باید حتما در آن زمان خوانده می‌شد. شخصی که این فیلم را نیز گرفته بود پیش من آمد و من گفتم که راضی به پخش شدن آن نیستم. خدا را شکر ما کار غیرشرعی نکردیم و کتک می‌خوریم. دو روز قبل مصاحبه‌ای داشتم و از خجالت ضدانقلاب درآمدم و گفتم به‌زودی حاشیه‌ای برایم ایجاد می‌شود؛ به طور حتم امروز هم بعد از توضیحاتم درباره ماجرای نمازخواندن باز حواشی دیگری درست می‌کنند. خوشخبتانه من به‌خاطر نماز کتک خوردم نه این‌که بگویند فلانی مشروب‌خور است یا دنبال ناموس مردم بوده!

در همین ارتباط ببینید: واکنش علیرضا دبیر به فیلم نماز خواندنش در جلسه با وزیر؛ بار گناهان من را کم می‌کنید

سایت عصرایران در واکنش به این صحبت‌های دبیر نوشت: رئیس فدراسیون کشتی فکر می‌کند کار اشتباهی نکرده و آن‌هایی که از او انتقاد می‌کنند به فکر حاشیه هستند. خدمت قهرمان سابق المپیک عرض می‌کنم، که سخت در اشتباه هستید و این مسیری که می‌روید قطعا از چشم مردم خواهید افتاد. واقعا لزومی داشت در جلسه رسمی که از نظر اخلاقی شما باید به حرف‌های سخنران جلسه گوش می‌دادید، نماز مستحبی بخوانید؟ اصلا فرض می‌کنیم این فیلم هم از شما پخش نمی‌شد؛ آیا رها کردن یک فریضه لازم مثل رعایت آداب جلسه به خاطر یک امر مستحب، کار پسندیده‌ای است؟ کدام از یک بزرگان چنین توصیه‌ای به شما کرده است؟ اصلا کدام‌یک از ما دیده یا خوانده است که یکی از بزرگان دینی، چنین رفتاری کرده باشند؟ کدام در حین یک سخنرانی، انگشتر از دست خارج کرده و نماز مستحبی خوانده است؟

نکته بعدی این قایم شدن دبیر پشت نماز و مسائل مذهبی است. شما به خاطر نماز کتک نخوردید، شما به خاطر یک کار اشتباه مورد نقد قرار گرفتید. تصور کنید به فردی در جنگ نگهبانی مقر مهمی را داده‌اند که اگر یک لحظه چشم از آن بردارد، ممکن است مورد حمله دشمن قرار بگیرد. بعد این جناب به جای انجام وظیفه به نماز مشغول شود و وقتی از او انتقاد شود، بگوید که من به خاطر نماز دادگاهی شدم!

نماز مستحبی برای وقتی است که شما در خانه یا در مسجد کاری به غیر از خواندن نماز ندارید، اما وقتی در جلسه‌ای حضور دارید که باید به حرف‌های سخنران گوش دهید و آن همه دوربین و افراد دیگر در آن مراسم حضور دارند، خواندن نماز مستحبی آن هم بدین شکل، قطعا رفتار غلطی است که به جای طلبکار بودن باید بابت آن عذرخواهی کرد.

علیرضا دبیر باید بداند حاشیه‌ای که ایجاد می‌شود به خاطر رفتار خود اوست و کسی دوست ندارد بدون هیچ دلیلی از قهرمان سابق کشتی جهان ایراد بگیرد. این کار توسط هر فرد دیگری هم انجام می‌شد، مردم فرد نمازخوانده در وسط جلسه را متهم به ریاکاری می‌کردند به ویژه این‌که نماز، نماز مستحبی بوده است.

بهتر است پای ضدانقلاب، مشروب‌خواری و بی‌ناموسی را وسط نکشید و به راحتی بپذیرید که کار درستی انجام ندادید. همان‌طور که در بالا عرض شد، نماز خواندن هم گاهی می‌تواند یک اشتباه باشد و مورد سرزنش قرار بگیرد.

به امید روزی که به جای فرار روبه‌جلو، یاد بگیریم اشتباه خود را قبول کنیم و سعی نکنیم برای جمع کردن ماجرا به دیگران برچسب بزنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • arash GB ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    علیرضا دبیر نمونه بارز تظاهر و ریا کاری که همیشه با نقاب دین بدنبال فرافکنی است ، مایه تاسف جامعه کشتی هستند
    • حسیب IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      موافقم بانظرت کلا آدم ریاکاروعوام فریب تشریف دارن
    • صبح آبی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      به خدا قسم که هیچ کسی منکر بزرگی و عزت آدمها نیست اما ریا کار بودن هم به دل هیچ کس نمی نشیند این بابا با این کارای تاریخ مصرف گذشته ش فقط خودشو منفورتر میکنه
    • شمسعلی IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      در اینکه ریا بد هس شکی نیس همه ایراد میگیرن ولی کسی موشکافی نمیکنه چرا جامعه مدیریتی به سمتی رفته که افراد صاحب منصبش چنین رفتارهایی می‌کنن ، یک دلیل ساده اینه: افرادی که چنین رفتاری ندارن علی رغم تخصص ، خونه نشین شدن! باید دنبال این رفت که کجاها باعث و بانی این رفتار شدن
    • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      اخ اخ نگو حاج اقا دبیر از شاگردان امین‌آقا و اصلا غیر هیت و ورزش ونمازجمعه همراه ایشان از آبان خارج نشده این دبیره ها نه دبیر
  • نصرالهی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    بهتره بجای این همه حاشیه سازی به اصل بپردازی وجواب باخت کشیی آزاد ونتایج ابروبرنده حاصل از باخت روندی
  • نصرالهی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    بهتره بجای این همه حاشیه سازی به اصل بپردازی وجواب باخت کشیی آزاد ونتایج ابروبرنده حاصل از باخت روبدی
  • هادی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    جناب دبیر زیادی و سریع بزرگ شده ،جهشی نامتعارف!!! حقش این جایگاه نبود ،ظرفیت ندارد و برداشت ما از رفتارش فقط ریاکاریست، کم مانده مثل بعضی ها پیشانی خود را هم با مهر داغ دایره ایجاد کرده که بگه صد سال عبادت کرده!!! این عبادت به درد مردم نمیخوره ،اگر تظاهر نمیکنی در منزل و بدور از انظار عبادت کن، شما رئیس شدی باید فقط به پیشرفت کشتی فکر کنی که متاسفانه تیم ملی در آسیا با این همه پشتوانه سوم شد ،خوب بیا جوابگو باش، بیشتر از این خراب نشو و به نظرم استعفا بدی بهتره
    • میلاد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      واقعا هیچکس متوجه این حرف دبیر نشد که گفت نذر کرده بود؟!! خب اگر نذر کرده بوده که تو اون ساعت از روز نماز بخونه، هرکجا که باشه باید بخونه (اگر حکم شرع غیر از این هست بگید من هم بدونم)
    • احمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      گل گفتی زیاد بهش بها دادن اونم خودشو گم کرده
  • حسین IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    دبیر یک ریاکار دو رو هستش که نماز ابن ملجمی میخونه خدا شاهده چند سال پیش مجموعه انقلاب کار میکردم با دو تا چشام هر روز می دیدم این مردک جلو دخترهای دانشجو رو می گرفت و باهاشون شماره رد و بدل میکرد و خیلی چیزای دیگه که بی اخلاقی اینجا گفته بشه،، تیم ملی رو هم که کرده جمع خانوادگی آقای درستکار با کدوم کارنامه درخشان اومده سرمربی شده حتما با همون یه دونه مقام لیگ برتیش!!!! خدا وکیلی کمکهاش رو نگاه کنید خندتون نمی گیره؟؟؟ واقعا جای تاسف داره آقا رسول وامیر خادم عباس جدیدی علی حیدری رضا یزدانی علیرضا رضایی منصور خان برزگر عباس حاج کناری باید وایسن کنار و چند تا چاله میدونی متملق بیان سکان رو به دس بگیرن
  • فاطمه IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    از کجا تشخیص میدین ریا رو معیارتون چیه وسط جنگ امام حسینم ریا کرد حتما به تعبیر شما
  • ناشناس IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    خداوندبزرگ درقرآن میفرماید:یاایهاالذین آمنوآمنو.واقعابایدازاین نوع مسلمانیها وازاین گونه ایمانها توبه نمود.این نص فرموده ی خداونداست.
  • مراد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    حکومت به دنبال چنین افراد ریاکار و دو رویی میگردد
  • مسعود IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    قضاوت کردن آسان نیست. اگر قصد از نماز خواندن جلب توجه دیگران باشد،ارجحیتی در این عبادت نسبت به فرد مشروب خوار وجود ندارد. اگر این بلندگوهای مذهبی قدری پایینتر بیاید و تعهدات اخلاقی جایگزین آن شود،جامعه در مسیر سالم تر و درست تری قرار خواهد گرفت.
  • مهدی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    ایکاش یاد بگیریم تا کفش کسی رو نپوشیدیم در مورد راه رفتنش قضاوت نکنیم .جواب دادن تهمت و ......تو اون دنیا سخت است
  • مزیدی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    عصر ایران حرف مفت میزنه طرف میگه نیت کرده بوده پس باید میخونده
  • Sarab IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    علی رضا دبیر و خانم منصوریان دم هردوتون گرم خداحفظتون کنه بترکه چشم حسودهایی که دارن گر میگیرن 👌👌👌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی