نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پنالتی حسینی تحقیرآمیز نبود؛ بی‌دلیل جو ندهید/ عطش گلزنی استقلال کار دست هوادار داد/ ساپینتو ثابت کرد پای کار است و برای پول به ایران نیامده...
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محسن گروسی پیشکسوت استقلال گفت: وقتی بازیکنان استقلال تصمیم گرفتند ضربه پنالتی را حسینی بزند برای این بود که می‌خواستند در آستانه دربی به دروازه بان تیم شان روحیه بدهند و اصلاً بحث تحقیر در میان نبود.

محسن گروسی، بازیکن با اخلاق سالهای نه چندان دور استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات دیدار استقلال مقابل هوادار اظهاراتی را مطرح کرد.

نگاه فنی شما به بازی استقلال مقابل هوادار چطور بود؟ چرا در نیمه اول بازی گل نداشت اما در نیمه دوم ۷ گل رد و بدل شد؟

استقلال در نیمه اول هم موقعیت داشت. دو موقعیت خوب هم داشت که اگر خودخواهانه درباره موقعیتها تصمیم گیری نمی شد و یا تمرکز بیشتری داشتیم می‌توانستیم در همان نیمه اول هم به گل برسیم اما در نیمه دوم استقلال تهاجمی استارت زد و عطش بالای گلزنی این تیم کار دست هوادار داد.

گل زودهنگام رضاوند چقدر در پرگل شدن این دیدار تاثیرگذار بود؟

قطعاً جوانی شاگردان آقای الهامی باعث شد تا بی تجربگی کنند و گل زودهنگام رضاوند که در همان دقیقه اول یا دوم نیمه دوم به ثمر رسید باعث شد تا آنها دستپاچه شوند.

چه چیز این استقلال توجه شما را به خودش جلب می کند؟

تفاوت عمده این استقلال این است که بعد از گلزنی به عقب برنمی گردد. و همه نفراتش دوست دارند بیشتر گل بزنند. نمی خواهم به اسم کسی اشاره کنم اما در سالهای گذشته استقلال وقتی گل می زد عقب می کشید و سعی می کرد از آن دفاع کند اما الان که گل می زند می رود تا دومی، سومی و بعدی ها را هم بزند.

چرا استقلال گل خورد؟

به خاطر همین سبک بازی اش بود که شاید غافلگیر شدند. تمرکز کافی نداشتند و در نهایت گل خوردند. ایرادی ندارد اما استقلال در پرس کردن حریف عالی بود. تمرکز بازیکنان بی نظیر بود و در نهایت هم منجر به برد استقلال شد. تیم ساپینتو هر بازی نسبت به بازی قبل بهتر میشود.

در کل وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم ۹ برد و یک تساوی در ۱۰ دیدار نشان می‌دهد که این تیم انسجام خودش را به دست آورده است. تیم هوادار تیم ضعیفی نبود. همین تیم پرسپولیس را هم از پیش رو برداشته بود. در واقع پرسپولیس به همین تیم باخت. اما هوادار در نیمه دوم کاملاً یک تیم دست و پا بسته مقابل استقلال بود. سبک بازی استقلال به گونه‌ای است که روی حریفش تأثیر می‌گذارد.

پنالتی حسینی تحقیرآمیز نبود؛ بی‌دلیل جو ندهید/ عطش گلزنی استقلال کار دست هوادار داد/ ساپینتو ثابت کرد پای کار است و برای پول به ایران نیامده...

برخی درباره پنالتی حسینی معتقد بودند او با این کارش تیم حریف را تحقیر کرده است؟

اگر قرار بر تحقیر شدن باشد همان نتیجه ۶ بر یک تحقیر آمیز بود اما در کل دنیا خیلی از دروازه بان ها هستند که ضربه کاشته می زنند یا پشت ضربات پنالتی می ایستند. هیگوئی‌تا را از یاد نمی‌بریم که همه کار می کرد. اصلاً فوتبالیست های ایرانی اهل این کارها نیستند. من معتقدم بچه های تیم دوست داشتند از این طریق به دروازه بان تیم شان در آستانه دربی روحیه بدهند. اصلاً شاید این بچه ها سال آینده با هم در یک تیم باشند. این اتفاق اصلاً تحقیرآمیز نبود و بهتر است کسی بی دلیل جو ندهد.

نظرتان درباره عملکرد قایدی چیست؟

ساپینتو این بازیکن را به‌خوبی احیا کرد. مهدی از امارات که برگشت خیلی افت کرده بود اما الان در ۹ بازی اخیر بدون نوسان و رو به بالا حرکت می کند. طوری فوتبال بازی می‌کند که نمی‌توان منکرش شد. قایدی حالا مربیان تیم ملی را هم وادار کرده که دیگر نتوانند او را انکار کنند. قایدی فوتبالیستی شده که هم در باشگاهش می‌تواند تاثیرگذار باشد و هم اگر به تیم ملی برود آنجا.

درباره حضور هافبک هایی مثل مهری و رضاوند و گلزنی آنها چه صحبتی دارید؟

به طور کلی انسجام تیمی استقلال فوق العاده شده است. ما در بازی قبل چشمی و مهدی پور را نداشتیم و در این بازی یامگا و سیلوا نبودند اما نفراتی که آمدند خلاء نفرات قبلی را به‌خوبی پر کردند. خوشبختانه چنین تیمی هرگز تحت تاثیر نبودن یکی دو مهره قرار نمی گیرد و کاملاً شایسته قهرمانی است.

نقش ساپینتو در این زمینه چیست؟

قبل از مسائل فنی باید بگویم ۹۰ درصد مربیان خارجی برای پول به ایران می‌آیند اما ساپینتو با وجود این همه مشکل، چه از درون باشگاه، چه از سوی تیم های دیگر و یا کمیته انضباطی که او را محروم کردند، ثابت کرده که به قول ما ایرانی ها حسابی "پای کار است". ایستاده و نگذاشته تیمش از حرکت بایستد. کاری کرده که حالا تیمش نه تنها از اسم حریف بلکه از هیچ چیزی نمی ترسد و فقط به فکر فوتبال بازی کردن است. این نشان می‌دهد ارتباط بین بازیکنان و مربی عالی است. ساپینتو می خواهد با این تیم قهرمان شود و عزمش را برای این کار جزم کرده است.

به عنوان آخرین سوال دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

دربی هیچ ربطی به نتایج قبلی تیم ها ندارد. تیمی می‌تواند در دربی موفق باشد که از نظر روحی روانی شرایط خوبی داشته باشد و دربی را خوب شروع کند. اما با توجه به شرایط خوب استقلال طی هفته های اخیر من احتمال می دهم که استقلال هر سه امتیاز این بازی را بگیرد و پرسپولیس را شکست می دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    دم کشور پرتغال گرم که فوتبال مارو ساخته، دو تیم از سه تیم اول لیگ ما سرمربی پرتغالی دارن، اکثر بازیکنان ما رفتن لیگ پرتغال، اصلا هم بخاطر کیروش نبود خخخ
  • ع ق QA ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    هههه اقای بازیکن سابق رفتار دروازه بان عبدی و خود سرمربی هوادر و اصلا وجود هوادار شرم اوره
  • Mohammad Pourkoochak IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    چقدر ضایع بود الهامی تبانی کرد دربازبان سوم اخه!!!!!
  • حسن IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    کل بازی تبانی بود
    • مهران IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      اره دقیقامثل بازی لنگ نساجی
  • امزن IN ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    فکر کردید ۶تارا تصادفی خورد این تبانی آشکاریه الهامیه طرفدار کیسه س وخواست خوش رقصی کنه خودش میدونه دیگه بالای جدول نمیاد امتیاز خوبی داد که حتی اگر تفاضل گل بشه بازم استقلال قهرمان بشه
  • حسن IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    از این به بعد دروازه بان گل بزند تحقیرتیم حریفه باید اخراج شود آقای ابهامی تد فوتبال دنیا دروازه بان دروازه شو ول میکنه میاد تا شاید بتواند گل بزندواقعا جای تعرفه که چنین مطالب عنوان میشود
  • ارتش سرخ اسیا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    کیسه خاموش حریف بازیکنان قدرتمند وملی پوش ما نخواهید شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی