نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
هشدار پیشکسوت سرخ‌ها به پرسپولیس و استقلال: در دربی برای سپاهان بازی نکنید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا محمد بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: انتظار می رود پرسپولیس و همین طور استقلال، در این دربی احتیاط را کنار گذاشته، برای سپاهان بازی نکنند و تصور کنند یک بازی حذفی است.

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر قرار است در تهران و بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شود. در حال حاضر صدر جدول شرایط جالبی پیدا کرده است. استقلال ۵۵ امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان که این تیم هم ۵۵ امتیاز دارد، صدرنشین جدول شده و این دو تیم، پرسپولیس ۵۴ امتیازی را پشت سر خود می بینند. جالب آن که دربی هفته بیست و هفتم برای سپاهانی ها هم دست کمی از طرفداران دو تیم آبی و قرمز پایتخت ندارد.

علیرضا محمد مدافع راست سال های نه چندان دور پرسپولیس در این رابطه نقطه نظرات جالبی داشته و می گوید: هم پرسپولیس و هم استقلال در دربی نیاز به پیروزی دارند تا شانس قهرمانی خود را در هفته های پایانی حفظ کنند. در واقع مساوی به درد هیچ کدام از این دو تیم نمی خورد و بیشتر به سود رقیب سوم یعنی سپاهان اصفهان خواهد بود.

او ادامه می دهد: بنابراین انتظار می رود پرسپولیس و همین طور استقلال، در این دربی احتیاط را کنار گذاشته، برای سپاهان بازی نکنند و تصور کنند یک بازی حذفی است. این بازی نباید مساوی داشته باشد و من امیدوارم پرسپولیس برنده دربی شود. البته استقلال هم تیم بسیار خوبی است و هجومی هم بازی می کند اما به اعتقاد من مدافعان پرسپولیس از تجربه کافی برای تقابل با این تیم برخوردارند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص آمادگی بالای مهدی قایدی و محمد محبی دو وینگر بوشهری استقلال در آستانه دربی نیز می گوید: دربی بازی متفاوتی است. شما نمی توانید حدس بزنید که چه کسی می تواند در این دیدار حساس بدرخشد یا ستاره شود. شما دیدید در دربی رفت، گئورگی گولسیانی ۲ گل زد؟ کسی فکرش را می کرد؟ اصلا تصورش هم سخت و دشوار بود. با این حال این مدافع میانی توانست دبل کند و ستاره دربی شود. بنابراین اینکه چه کسی قبل دربی ستاره بوده یا آماده است خیلی نمی تواند سرنوشت ساز باشد. همه می دانند بارها پیش آمده که در دربی تیم به ظاهر ضعیف تر توانسته تیم به ظاهر قوی تر را شکست دهد چون دربی بازی خاصی است.

مدافع راست سال های نه چندان دور پرسپولیس در مورد سمت راست خط دفاعی این تیم در آستانه دربی نیز خاطرنشان می کند: اینکه دانیال اسماعیلی فر بازی کند یا وحدت هنانوف تصمیم آقا یحیی و کادرفنی پرسپولیس است. هر کدام از این دو ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند در بازی با استقلال نقش آفرینی کنند. وحدت هنانوف یک مدافع راست دفاعی تر است در حالی که اسماعیلی فر هجومی و رونده است. باید دید تاکتیک سرمربی پرسپولیس چیست ولی هر دو در آمادگی به سر برده و می توانند برابر استقلال نمایش خوبی داشته باشند. البته پیش بینی خود من این است که با توجه به اینکه پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی، گل می خواهد بنابراین از دانیال اسماعیلی فر استفاده می کند که مدافع هجومی تری است.

علیرضا محمد که سابقه مربیگری محمد عمری را دارد، ضمن اشاره به این بازیکن یادآور می شود: من تصور می کنم کادرفنی پرسپولیس به دلیل مصدومیت جزیی به محمد عمری استراحت داد تا او را برای دربی حفظ کند. محمد عمری یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که هرچه قدر بازی سنگین تر باشد می تواند بازی بهتری انجام دهد و نمونه اش هم دیدار حذفی با سپاهان در اصفهان بود. او با توجه به تکنیک بالایی که دارد از اعتماد به نفس فراوانی برخوردار است و می تواند جلوی استقلال هم خوش بدرخشد. به احتمال فراوان هم محمد عمری جلوی استقلال بازی خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • هوادار فوتبال IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    تیم استقلال و پرسپولیس حتمآ باید یکی ببرد و گرنه قهرمانی سپاهان قطعی است مساوی در این بازی یعنی خودکشی هر دو تیم قهرمانی استقلال و یا پرسپولیس حداقل نصف ايران را خوشحال میکند و قهرماني سپاهان تنها یک میلیون نفر را انهم فقط در اصفهان پس بهترین کار کنارگذاشتن احتیاط بازبکنان وسراسر حمله به دروازه یک دیگر هرچه بادا باد توکل بر خدا نگذارید سپاهان مفت و مجانی وبا کمک داوران قهرمان شود.
  • بدون اسطوره IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    پرسپولیس برنده بازی دربی میشه اما قهرمان این فصل سپاهانه حتی اکر استقلال دربی رو هم برنده بشه باز تا پایان‌فصل دو بازی سخت داره ک بازی با تراکتور از دربی سختره
  • علی احمدی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    چه عجب یه نظر منطقی واساسی به دور از تعصبات رنگی منتشر کردید ،لپ کلام رو گفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی