نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
واکنش‌ها به درخشش و رکوردشکنی لیونل مسی/ لئو؛ یک آدم فضایی در میان زمینی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن تمام نمی‌شود و همچنان رکوردشکنی‌های خود را ادامه می‌دهد.

هواداران پاری‌سن‌ژرمن از درخشش لیونل مسی به وجد آمده و او را مورد ستایش قرار دارند. فوق ستاره آرژانتینی با گلزنی مقابل تیم لانس به رکورد کریستیانو رونالدو به عنوان زننده بیشترین گل در پنج لیگ معتبر اروپا (آلمان، انگلیس ،ایتالیا، فرانسه و اسپانیا) رسید.

مسی حالا ۴۹۵ گل به ثمر رسانده است درست به اندازه ستاره پرتغالی که این روزها در النصر عربستان بازی می کند. در شبی که پاری‌سن‌ژرمن به برد ۳-۱ مقابل حریف خود رسید مسی گل سوم را روی حرکتی که خودش شروع کرد و با پاس زیبایی از کیلیان امباپه همراه شد، به ثمر رساند.

در این بازی که نبرد صدرشنینان لیگ یک فرانسه به حساب می آمد پاریسی‌ها یک برد مهم را به دست آوردند تا جایگاه خود را در رتبه نخست جدول حفظ کنند. ضمن اینکه  این برد برای کریستوف گالتیه سرمربی پاری‌سن‌ژرمن هم بسیار مهم بود چون ممکن بود در صورت شکست در این مسابقه از سوی مدیران باشگاه اخراج شود. امباپه و ویتینیا دیگر گلهای تیم بزرگ فرانسوی را دراین دیدار به ثمر رساندند.

روند عالی مسی در این فصل با عملکرد او در بازی شنبه شب ادامه پیدا کرد. نابغه آرژانتینی تا این مقطع فصل ۲۰ گل به ثم رسانده و ۱۸ پاس گل را در ۳۴ بازی در همه رقابتها به نام خود ثبت کرده است. تیم کریستوف گالیته با این برد ۹ امتیاز بیشتر از لانس دارد و حالا با خیال راحت به صدر جدول تکیه زده است. آنها ۷۲ امتیاز از ۳۱ بازی خود کسب کرده اند. عملکرد مسی در این بازی با واکنشهای هوادارن پاری‌سن‌ژرمن و همچنین تمجید فراوان از این بازیکن در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

واکنش ها به درخشش و رکوردشکنی لیونل مسی/ لئو؛ یک آدم فضایی در میان زمینی ها

یکی از هواداران در توئیتر نوشت: «لیونل مسی در لیگ خودش بازی می کند. یک موجود فضایی در میان زمینی‌ها.» دیگری نوشت: «لیونل مسی تبدیل به بازیکنی شد که بیشترین گل را در پنج لیگ برتر اروپا به ثمر رسانده است. او تمام نشدنی است.»

در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک نیز تمجیدهای از مسی بابت رسیدن او به رکورد کریستیانو رونالدو شد. رکوردی که با توجه به عدم حضور کریستیانو در اروپا مسلما توسط مسی شکسته خواهد شد و به یک آمار دست نیافتنی دست کم تا چند سال آینده تبدیل می شود. مسی ۳۵ ساله در نبرد صدرنشینی لیگ فرانسه گلزنی کرد مثل یک بازیکن جوان. او در مجموع ۴۷ بازی که برای باشگاه و تیم ملی کشورش در این فصل انجام داده ۳۶ گل زده و ۲۳ پاس گل داده است.

یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توصیف مسی چنین نوشت: «او بزرگترین بوده، بزرگترین هست و بزرگترین خواهد بود... لیونل مسی.»

درست است که مسی همراه با پاری‌سن‌ژرمن باردیگر در لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماندند و در جام حذفی فرانسه نیز حذف شدند اما لئو به تنهایی آماری شگفت انگیز رادر این فصل به نام خود ثبت کرده است. بدون شک قهرمانی در جام جهانی مهمترین دستاورد تمام دوران فوتبال این فوق ستاره آرژانتینی بوده که این موفقیت در همین فصل رقم خورده و همین برای شگفت انگیز نشان دادن آمار او کافی است.

آمار لیونل مسی در این فصل:

۴۷ بازی

۳۶ گل

۲۳ پاس گل

۲۶ انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین

قهرمانی سوپرجام فرانسه

قهرمانی جام جهانی

کسب توپ طلای جام جهانی

انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امین IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    مسی تکرار نشدنی است، پادشاه فوتبال جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی