نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کادر فنی پرسپولیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در کادر پرسپولیس ۴ تن از باسابقه‌های دربی پایتخت با تجربه گل‌زنی حضور دارند.

حساس‌ترین دربی چند سال اخیر فوتبال ایران یک‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی و به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شود. خیلی‌ها معتقدند دربی ربطی به شرایط جدول و بازی‌های گذشته ندارد و مسائل روحی و روانی در روز بازی خیلی مهم است. همچنین عده‌ای معتقدند دربی جایی برای بازیکنان و مربیان بی‌تجربه نیست و تجربه حرف اول و آخر را در این بازی حساس می‌زند. البته که خیلی وقت‌ها این موضوع سندیت پیدا نمی‌کند و شاهد درخشش بازیکنان جوان و بی‌تجربه در دربی بودیم.

با مقایسه بازیکنان دو تیم متوجه می‌شویم که پرسپولیسی‌ها تجربه بیشتری در دربی دارند و اکثر بازیکنان این تیم بارها در این بازی فوق‌العاده مهم و البته پراسترس به میدان رفتند. در استقلال هم بازیکنانی با تجربه بالا در دربی حضور دارند ولی تعدادشان کمتر از باتجربه‌های رقیب است.

روی نیمکت اما شرایط کاملا فرق می‌کند و کفه ترازو به سمت قرمزها است. هرچند ساپینتو دومین دربی خودش را در تهران تجربه می‌کند، ولی در پرتغال و در دوران بازی‌اش بارها دربی‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است. به غیر از ریکادرو، خسرو حیدری و بهزاد غلامپور هم تجربه حضور در دربی را دارند.

در طرف مقابل اما ۴ دربی‌باز ماهر که هر کدامشان سابقه گل‌زنی در دربی را هم دارند، روی نیمکت پرسپولیس قرار دارند. افشین پیروانی کاپیتان سابق سرخ‌پوشان و مدیر فعلی پرسپولیس سابقه زیادی در دربی‌ها دارد. پیروانی با ۱۸ حضور در دربی به عنوان بازیکن یکی از باسابقه‌ترین‌ها به حساب می‌آید. افشین در دربی فینال جام حذفی که در سال ۷۸ برگزار شد توانست گل دوم و قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برساند و جزو گل‌زنان این بازی مهم محسوب می‌شود. پیروانی در سال‌های اخیر به عنوان سرپرست در دربی‌ها حضور داشته و قبل از آن هم به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس در دربی نشسته است تا حضور در دربی را در ۳ سمت مختلف تجربه کند.

کریم باقری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ  فوتبال ایران عضوی از کادرفنی پرسپولیس طی سال‌های اخیر بوده است. کریم که در زمان فوتبالش همواره جزو خوب‌های دربی بود یک بار سابقه گل‌زنی در دربی را دارد و یکی از قشنگ‌ترین گل‌های تاریخ دربی را وارد دروازه استقلال کرد. در دربی رفت لیگ نهم بازی دو تیم می‌رفت با نتیجه یک بر یک به پایان برسد ولی ناگهان باقری با یک شوت دیدنی در دقایق پایانی توانست دروازه وحید طالب‌لو را باز کند و باعث پیروزی تیمش شود.

یحیی گل‌محمدی سرمربی قرمزها هم به‌عنوان بازیکن ۸ بار دربی را تجربه کرده. یحیی با این‌که یک مدافع آخر بود ولی گل‌های مهمی در دوران فوتبالش به ثمر رساند که گل‌زنی در دربی هم شامل آن می‌شود. در بازی برگشت لیگ دوم حرفه‌ای و در جریان برتری دو بر یک پرسپولیس مقابل استقلال یحیی توانست گل اول تیمش را وارد دروزاه رقیب سنتی کند. نکته جالب در مورد یحیی این است که در چند سال اخیر اکثر بازی‌هایی که تیمش در دربی انجام داده، با نتیجه تساوی به پایان رسیده و فقط یک پیروزی برای او به ثبت رسیده است.

سیدجلال حسینی مربی فعلی پرسپولیس که در پایان سال قبل از فوتبال خداحافظی کرده، دومین حضورش در دربی را به عنوان مربی تجربه می‌کند. کاپیتان سابق و پرافتخار سرخ‌پوشان بارها در دربی به میدان رفت و سابقه گل‌زنی در این بازی مهم را هم در کارنامه دارد. سیدجلال در جریان شکست ۳ بر ۲ پرسپولیس مقابل استقلال در لیگ شانزدهم موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند که طبیعتا خاطره‌ای تلخ برای سیدجلال محسوب می‌شود. در مورد حسینی نکته جالب توجه این است که او بیشتر از هر بازیکن دیگری با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر موفق شده بازوبند کاپیتانی تیمش در دربی را بر بازو ببندد.

به طور حتم حضور این ۴ نفر با سابقه‌ای طولانی در دربی خیلی می‌تواند یک‌شنبه به این تیم کمک کند. چهار نفری که روی هم بیشتر از ۵۰ بار در این بازی بزرگ به میدان رفتند...

این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پرسپولیسی اصیل IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    بنطر بنده شیخ سرلک پریرا و خصوصا دانیال و صادقی اصلا در قواره دربی نیستن همین جور که در حد پرسپولیس نیستن اگه تو دربی بازی کنن کمر تیم را می شکنن برای مثال دانیال که چپ و راست پاس‌های اشتباهی به بازیکن حريف میده یا صادقی زپرتی لیگ داره تمام میشه تازه یکم فوتبال یاد گرفته یکم نه زیاد اینا بازیکن نیستن همینا باعث شدن پرسپولیس سوم جدول باشه و تو آسیا تا رده هفتم سقوط کنه پرسپولیس با اینا تو آسیا مشکل میخوره و حتی از رده هفتم پایین تر میره همین دانیال جلوی تیم های خوب آسیا چند بار پاس‌های اشتباهی به بازیکن حريف تقدیم کنه کارمان تمامه یا صادقی ‌اینجا از پس بازیکنای بچه سال بر نمیاد توپ رو ازش می گیرن چطور جلوی بازیکنای اروپایی تیم های آسیا میخواد بازی کنه بنطرم اینا که اسم بردم فصل بعد نباید تو پرسپولیس باشن جاشان از امیدهای پرسپولیس بازیکن بیاد اینجور ترکیب بازیکنای با تجربه مثل امیری ترابی و الباقی با بازیکنای پر انگیزه و جوان باعث تقویت پرسپولیس میشه و تیم میشیم نه فقط ادعا دقیقا کاری که برانکو کرد نرفت سراغ بازیکن اسم دار بازیکنای جوان و گمنام گرفت مثل طارمی علیپور احمد نتیجشم که دیدی
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      شما مطمئنی پرسپولیسی هستی ؟
  • ع ق QA ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    بنظر من استقلال با تبانی با یک تیم کامل هوادار نشون داد مدتهاست برای دربی کار می کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی