نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی بایرن‌مونیخ – منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که منچسترسیتی با ۳ گل تقریباً خیالش را بابت صعود راحت می‌داند، بایرن در پی جبران در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست.

امشب که تمامی تیم‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را خواهیم شناخت، از ساعت ۲۲:۳۰ در دیداری از دور برگشت بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

بایرن‌مونیخ؛ کامبک هالیوودی؟

حواشی عجیب بایرن‌مونیخ این تیم را به سوی سراشیبی برده، تا جایی که حالا تیم برنده ۸ بازی ابتدایی در لیگ قهرمانان اروپا با یولیان ناگلزمن جوان، با توماس توخل باتجربه‌تر در آستانه حذف قرار گرفته است. اگرچه فعلاً صدر جدول بوندس‌لیگا دوباره به نام بایرن خورده، اما وضع عوض شده و احتمال کمی برای بازگشت‌شان وجود دارد. مقابل تیمی که در ضدحملات خطرناک هستند به میدان خواهند رفت و بازیکنان باتجربه ترکیب بایرن هم آنقدر کمتر شده‌اند که شاید برای توخل نتوانند کارساز باشند. اف‌سی هالیوود تلاش می‌کند از حذف در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان جلوگیری کند.

منچسترسیتی؛ قدم به قدم تا رؤیا

در آستانه دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بهترین اتفاق‌ها برای سیتی رخ داده است. تیم پپ گواردیولا حالا با بازی معوقه می‌تواند فاصله‌اش با آرسنال را به یک امتیاز کاهش دهد. از طرفی در بازی رفت با ۳ گلی که به بایرن زده‌اند تقریباً خیال‌شان بابت صعود راحت است. اگرچه هنوز برای رسیدن به رؤیای مالک اماراتی باشگاه و گواردیولا ۲ قدم دشوار فاصله دارند، اما این موفقیت دور از دسترس نیست. پپ ۱۲ سال است که در انتظار جام سوم لیگ قهرمانان بوده و نمی‌خواهد به راحتی این موفقیت را از دست بدهد.

آخرین بازی
هفته قبل در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی با ۳ گل بایرن‌مونیخ را شکست داد. رودری، سیلوا و هالند گل‌های سیتی را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۷) در ۷ دیداری که تابه‌حال بین بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی برگزار شده که همگی‌شان هم در لیگ قهرمانان اروپا بودند، بایرن ۳ برد و سیتی ۴ برد کسب کرده‌اند و هیچ دیداری مساوی نشده است.
۶) در حالی که بایرن‌مونیخ با ۶ قهرمانی سومین تیم پرافتخار این تورنمنت است، منچسترسیتی هنوز هیچ جامی در لیگ قهرمانان ندارد.
۳) در صورت صعود منچسترسیتی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این سومین حضور متوالی‌شان بین ۴ تیم برتر تورنمنت خواهد بود. این اتفاق تابه‌حال برای سیتی رخ نداده است.
۶۲) در ۶۲ دیدار با تیم‌های انگلیسی، بایرن‌مونیخ ۲۶ برد داشته، در ۱۸ بازی به تساوی رسیده و ۱۸ بازی را هم باخته است.
۳۴) در ۳۴ مصاف قبلی منچسترسیتی با تیم‌های آلمانی، ۲۱ برد، ۵ تساوی و ۸ شکست برای این تیم انگلیسی ثبت شده است.
۸) پس از ۸ برد متوالی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، بایرن به سیتی باخت و همه رکوردهایش خراب شد. بایرن در مجموع ۲ گل دریافت کرده بود و در همه بازی‌ها هم دروازه رقبا را باز کرد که این اتفاق هم در دیدار با سیتی رخ نداد.
۱۱) پپ گواردیولا با این که یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران سرمربیگری‌اش که فینال لیگ قهرمانان بین منچسترسیتی و چلسی بود را به توماس توخل باخت، اما در ۱۱ بازی رکوردی خوب مقابل سرمربی آلمانی دارد. ۷ مرتبه پپ پیروز شده و ۳ بازی را توخل برده، در حالی که یک بازی بین آن‌ها مساوی شده است.
۱۱) ارلینگ هالند با ۱۱ گل برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپاست. او تقریباً هر ۴۴ دقیقه یک گل برای سیتی زده است.
۵) ژوآئو کانسلو مدافع سیتی که به صورت قرضی در بایرن بازی می‌کند با ۵ پاس‌گل برای رقیب امروز تیمش، برترین گلساز لیگ قهرمانان است. البته وینیسیوس جونیور رئالی تا پایان دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی شریک او در این عنوان شده.

مصدومان و محرومان
مانوئل نویر و لوکاس هرناندس مدت‌هاست که مصدوم هستند و این بازی حساس را هم از دست داده‌اند. اریک ماکسیم چوپوموتینگ هم به احتمال زیاد دیگر غایب بایرن خواهد بود. فیل فودن تنها مصدوم و غایب منچسترسیتی برای نبرد مونیخ است.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
سومر، کانسلو، پاوار، دی‌لیخت، دیویس، کیمیش، گورتسکا، کومن، موسیالا، سانه و گنبری
منچسترسیتی: ادرسون، آکانجی، دیاس، آکه، سیلوا، استونز، رودری، سیلوا، گریلیش، گوندوغان، دی‌بروینه و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی