نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کدام غول پایتخت بهترین باشگاه برای مربیگری خواهد بود؟/ ماجراهای دشمن‌هایی که همزمان به دنبال سرمربی هستند
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چلسی و تاتنهام هر دو در جستجوی مربیان جدید هستند و نشریه «سان» مزایا و معایب هر دو باشگاه برای مربیگری را بررسی می‌کند.

پس از اخراج گراهام پاتر، فرانک لمپارد به عنوان مربی موقت استمفورد بریج برگزیده شد. و خروج آنتونیو کونته از اسپرز باعث شد دستیارش کریستین استلینی کنترل را به دست بگیرد. اما انتظار می‌رود هر دو سرمربی موقت پس از پایان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ از سِمت خود کناره‌گیری کنند.

دو رقیب لندنی در مسیر پیدا کردن سرمربی با نام‌های مشابهی در ارتباط هستند. لوئیس انریکه و یولیان ناگلزمن دو نامزد مطرحی هستند که مورد توجه چلسی و تاتنهام قرار گرفته‌اند. ونسان کمپانی، سرمربی برنلی، هم گزینه دیگری است که برای هر دو باشگاه پیشنهاد شده است.

اما کدام باشگاه جذاب‌تر است؟

جیمی کرگر فکر می‌کند که همه کسانی که در این چارچوب هستند، چلسی را به جای اسپرز انتخاب می‌کنند. او در برنامه The Overlap گفت: «اگر یک مربی بخواهد بین چلسی و اسپرز یکی را انتخاب کند، فکر می‌کنم چلسی را انتخاب خواهد کرد تا فرصت بیشتری در اختیارش باشد و شاید هم بازار نقل و انتقالاتی بزرگتری داشته باشد. این واقعیت که آنها فرانک لمپارد را در راس کار قرار دادند به من می‌گوید که ممکن است آنها یک نفر را مد نظر داشته باشند، اما آن شخص در تابستان خواهد آمد. اگر در چند هفته آینده مشخص شود که یولیان ناگلزمن با پیوستن به چلسی موافقت کرده است، اصلا تعجب نمی‌کنم، اما او تصمیم دارد مدتی استراحت کند و برای تابستان آماده شود و یک پیش‌فصل داشته باشد. ممکن است اشتباه کنم و آنها کسی را نداشته باشند و هنوز در حال انتخاب گزینه مناسب باشند، اما اینکه فورا با لمپارد قرارداد ببندند و یک هفته دیگر هم صبر نکنند تا فردی را به باشگاه بیاورند باعث می‌شود به این فکر کنم که آنها شخصی را برای تابستان مد نظر دارند.»

آیا کرگر درست می‌گوید؟ نشریه «سان» نگاهی به معایب و مزایای هدایت هر دو باشگاه انداخته است.

تاد بولی

چلسی

ورود تاد بولی به چلسی در کمتر از ۱۲ ماه پیش، باعث آشفته شدن جو استمفوردبریج شد. از وقتی این مالک آمریکایی باشگاه را خرید، آبی‌ها توماس توخل و گراهام پاتر را اخراج کردند. و پس از یک بازی با حضور دستیار مربی «برونو سالتور»، لمپارد مسئولیت موقت تیم را تا پایان فصل بر عهده گرفت.

ورود و خروج مربیان با هزینه ۶۰۰ میلیون پوندی همزمان شد، اما انبوه بازیکنان جدید تنها باعث شده که چلسی هر چه بیشتر در جدول لیگ برتر سقوط کند، و در حال حاضر در رده یازدهم ایستاده است.

بدیهی است که بولی آرزوهای زیادی برای باشگاه دارد، زیرا در اولین فصل حضورش دو مربی را اخراج کرد، و همین موضوع باعث به وجود آمدن چشم‌اندازی دلهره‌آور برای هر شخصی شده که به غرب لندن می‌آید تا هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.

در زمان رومن آبراموویچ، مربیان می‌دانستند که یا باید جام بگیرند یا اخراج شوند. و بولی هم همین دیدگاه را در پیش گرفت و به طور میانگین هر ۴ ماه مربی عوض کرد. بودجه نقل و انتقالات ممکن است به مربیان آینده نیز مربوط باشد، زیرا چلسی در پنجره‌های اخیر پول زیادی خرج کرده و ملزم به رعایت قوانین جوانمردانه مالی است. همچنین به منظور رعایت این قوانین قرار است برخی از بازیکنان در تابستان از باشگاه جدا شوند. و چلسی برنامه‌هایی برای ساخت یک استادیوم جدید ۱.۵ میلیارد پوندی دارد که باید در سال‌های آینده برای آن بودجه‌بندی شود. اما این تیم سرشار از استعداد است و بیش از ۳۰ بازیکن در اختیار سرمربی جدید قرار خواهند گرفت. آبی‌ها سابقه فتح جام‌ها را هم دارند.

بسیاری از بازیکنانی که با حضور توخل در سال ۲۰۲۱ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند هنوز در تیم حضور دارند. و ذهنیت برنده بولی او را از رقبایش در لندن فراتر می‌برد. همچنین هنگام خروج از چلسی به مربیان بسته‌های سخاوتمندانه غرامت داده می‌شود، و پاتر بیش از ۲۰ میلیون پوند دریافت ‌کرد؛ مزیت دیگری برای نامزدهای علاقه‌مند.

دنیل لوی

تاتنهام

دنیل لوی، رئیس اسپرز، پس از تساوی ۳-۳ مقابل ساوتهمپتون در ماه گذشته، راهی جز اخراج کونته نداشت. رئیس تاتنهام که مجبور شد بیش از ۱۵ میلیون پوند برای کونته بپردازد، در سال ۲۰۰۱ کنترل لیلی وایتز را به دست گرفت و به دنبال دوازدهمین سرمربی دوران خودش می‌گردد.

اسپرز تحت هدایت لوی با کمبود جام روبرو شد و این باشگاه هنوز منتظر اولین جام خود از سال ۲۰۰۸ است. و آنها نیز مانند برخی از رقبای خود نسبت به خرج کردن بی‌میل هستند. هشت نفر از تیم فعلی چلسی با پولی بیشتر از بالاترین رقم نقل و انتقالات ۵۳.۸ میلیون پوندی باشگاه اسپرز به تیم آورده شدند. بنابراین واضح است که سرمربی جدید با بودجه کمتری نسبت به چلسی کار خواهد کرد. و همچنین ممکن است مهمترین بازیکن خود یعنی هری کین را از دست بدهند. کین وارد ۱۲ ماه آخر قراردادش شده و منچستریونایتد به شدت خواستار به خدمت گرفتن کاپیتان انگلیس است.

با این حال، انتظارات هواداران تاتنهام (حداقل در ابتدای کار) کمتر از هواداران چلسی است که در دو دهه گذشته شاهد قهرمانی در پنج لیگ برتر، دو لیگ قهرمانان، پنج جام حذفی و سه جام لیگ بوده‌اند.

هواداران اسپرز آرزوی بازگشت به سبک تهاجمی ارائه شده توسط پوچتینو را دارند، به جای تفکرات دفاعی مربیانی مانند ژوزه مورینیو، نونو اسپریتو سانتو و کونته. بنابراین اگرچه ممکن است موفقیت در تاتنهام سخت‌تر از چلسی باشد، هوادارانش تقریباً صبورتر هستند.

نظر نهایی

در نهایت هر مربی جدیدی که هدایت هر دو باشگاه را بر عهده بگیرد نگرانی‌های عمده‌ای خواهد داشت.

چلسی اهداف بزرگی دارد و فوراً خواهان موفقیت است، اما قادر به تضمین مالی یا تضمین زمان کافی برای رسیدن به این موفقیت‌ها نیست. تاتنهام با وجود چالش‌ها سطح قابل‌دستیابی‌تری از موفقیت دارد، اما بودجه، شکست‌های گذشته و خروج احتمالی کین می‌تواند آن را به یک کار تقریباً غیرممکن تبدیل کند.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی