طارمی در پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری می‌گویند طارمی از یک دربی نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت.

بدون شک یکی از مهیج‌ترین دربی‌های ۱۰ سال اخیر پایتخت همان دیداری بود که بهار سال ۹۵ انجام شد و مهدی طارمی دو بار دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد.

در آن بازی که مسلما هواداران پرسپولیس هرگز خاطره پیروزی پرگل تیمشان را فراموش نمی‌کنند، مهدی طارمی دو بار دروازه رحمتی را باز کرد و جالب این‌که یک بار هم ضربه پنالتی او توسط دروازه‌بان استقلال مهار شد. استقلال در جریان آن دیدار بازیکن خارجی خود یعنی عادل شیحی را به دلیل مصدومیت از دست داد و بعد از آن روند این تیم دچار تغییرات منفی شد. جالب این که استقلال هم با وجود دریافت چهار گل بازی چندان بدی ارائه نکرد اما پرسپولیس آن روز واقعاً یک تیم رویایی بود و علاوه بر ۴ گلی که زد می‌توانست یکی دو بار دیگر هم دروازه استقلال را باز کند. ستاره بی‌چون‌وچرای پرسپولیس هم کسی نبود جز مهدی طارمی که به راحتی می‌توانست در آن دیدار هت‌تریک کند.

وقتی در نیمه اول به سود پرسپولیس اعلام پنالتی شد ابتدا یکی از بازیکنان پرسپولیس توپ را برداشت تا ضربه را بزند که این مسئله باعث دلخوری طارمی شد اما در نهایت با وساطت سیدجلال حسینی و بقیه بازیکنان پرسپولیس مهدی پشت توپ قرار گرفت که ضربه‌اش را مهدی رحمتی مهار کرد. جالب است بدانید سال قبل از آن طارمی به‌عنوان یک بازیکن جوان و جویای نام در دقیقه ۸۰ دربی وارد میدان شد و توانست تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد. خیلی‌ها می‌گویند طارمی از همان دیدار نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت؛ دیداری که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بود.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان مهدی رحمتی را بهترین دروازه بان ۲۰سال اخیر فوتبال ایران می‌دانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    این یعنی چی که میگی : بسیاری از کارشناسان مهدی رحمتی را بهترین دروازه بان ۲۰سال اخیر فوتبال ایران می‌دانند. خیلی بدبختین با این حرفا تاج ضعیف نمیشه
    • خبرورزشی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      اگه دقت کرده باشی اول تیترها این بود تبانی بعد تیر به سنگ خورد از پیشکسوتامون مصاحبه گرفت علیه استقلال و مدیریت بعد دید جواب نمی گیرند رفتند سراغ پیشکسوتان اونا با حرفای پوچ ذهن ما رو بهم بریزه حالا که جواب نگرفته خبر ورزشی رفته سراغ یه مشت آمار سوخته نادرست که بیشتر اعتماد و اعتبار این رسانه ه روز کمتر و کمتر میشه.
  • پرسپولیسی اصیل IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    یکی نیست به یحیی بگه طارمی علیپور رامین احمد نور و خیلی ها دیگه از کره مریخ نیامده بودن بجای که بازیکن معمولی امثال دانیال صادقی سرلک شیخ پریرا و خصوصا صادقی را که لياقت پرسپولیس را ندارن بیاری شخصیت تیمی پرسپولیس را خراب کنن و تیم را ضعیف کنن از امیدهای پرسپولیس بازیکن بگیر پرورش بده روشان کار کن تا چند تا بازیکن درست و حسابی مثل علیپور و احمد نور و رامین بسازی تا پرسپولیس را سرحال و قوی کنن دقیقا کاری که برانکو کرد کل تیم جوان و گمنام بود همون سال اول قهرمان میشد نتیجشم ۵ سال پادشاهی پرسپولیس بود بخدا برانکو هم بود با امثال دانیال و صادقی نتیجه نمی گرفت اون پرسپولیس که ۵سال قهرمان شد بازیکن مثل دانیال و صادقی نداشت والا ۱ بار هم قهرمان نمیشد همه تیمها آرزو دارن بازیکنی مثل رامین داشته باشن بعد یحیی راحت قیدش را میزنه جاش دانیال ضعیف و پر اشتباه را میاره شک ندارم رامین مانده بود الان پرسپولیس صدر جدول بود و سپاهان رامین را نداشت الان با حداقل ۶ امتیاز کمتر از پرسپولیس میداشت هر تیمی ی دانیال داشته باشه خوش بحال حریفش میشه چون فقط بلده پاس‌های اشتباهی به بازیکن حريف بده
  • مرتضی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    تاج که به قول مظلومی سال ۵۸ منحل شده فقط تیم کیسه....استقلال ازرنگ لباس تاج خودشونو به ان تیم منحله میچسبونند و کیسه ها میدونند نام پرسپولیس به کل لیگ ایران ارجحیت دارد....پرسپولیس برای جهانیان نامی شناخته شده است. و هرکسی یک بار به استان فارس رفته باشد....با پرسپولیس و عظمت چند هزار ساله ان اشناست و پرسپولیس یک نام عادی نیست وریشه درفرهنگ ایران زمین دارد.
  • پرسپولیس6 IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    آقای نویسنده اون بازی سید جلال هنوز به پرسپولیس نیومده بود که وساطت کنه. بنگر بود که با چند تن نذاشتن رامین پنالتی رو بزنه و مهدی معلوم بود خراب میکنه. اگه گل میشد 6 تای دیگه ای می‌خورد استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی