نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
واکنش قلعه‌نویی به خداحافظی ستاره تیم ملی/ خیال تمام بازیکنان لیگ راحت باشد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امیر قلعه‌نویی در حاشیه بازی بزرگداشت مرحوم قایقران در مورد مسائل مهم جاری فوتبال ایران صحبت کرد.

در حاشیه بازی بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران در انزلی، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

سرمربی تیم ملی در خصوص حضور در بازی گرامیداشت مرحوم قایقران گفت: کار خیلی قشنگی بود. سیروس بسیار انسان بزرگ و بامعرفت و اخلاق‌مداری بود. اولین سفر من با تیم ملی به چین بود که سیروس خدابیامرز هم بود. یک سفر الجزایر هم رفتیم. خیلی انسان خوبی بود. جا دارد تشکر کنم از همه دوستان. البته باید استقبال بیشتری می‌شد اما آقای رمضانی می‌گویند تداخل در برنامه‌ها باعث این موضوع شد وگرنه مردم انزلی بسیار قدرشناس و بامحبت هستند.

قلعه نویی در مورد دوره حضور کوتاه مدتش در انزلی گفت: هم آقای قایقران و هم بزرگان این شهر، آقای صالح نیا، پیشگاه، احمدزاده برای ملوان زحمت کشیدند. مردم انزلی عشقشان ملوان است و توقع داریم مسئولان هم توجه بیشتری به آنها بکنند. امسال هم ملوان فوتبال خیلی خوب و سرعتی‌ای بازی می‌کند. جوان‌های خیلی خوب. واقعا از بازی‌های این تیم لذت می‌برم.

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط این تیم و اردوهای پیش رو گفت: اردوی گذشته خیلی خوب بود. اولا جا دارد از زحمات آقای کی‌روش و اسکوچیچ تشکر کنیم ولی تیم ملی ما یک دهه بود که مدل دیگری بازی می‌کرد. ما سعی کردیم در این اردوی کوتاه مدت یک فوتبال مدرن ایرانی تزریق کنیم که فکر می‌کنم در سه روز خوب این کار را انجام دادیم چون با لژیونرها فقط سه روز تمرین داشتیم، جلوی روسیه و کنیا که یک تیم بسیار قدرتی بود.

او در مورد عملکرد فراتر از تصور کنیا گفت: چرا، همه بازیکنان این تیم گران‌قیمت بودند. منتهی یک سری تبلیغات شده بود... وگرنه شما بازی‌های قبل این تیم را هم ببینید متوجه می‌شوید. در مجموع اردوی خیلی خوبی بود و کافا هم با آقای تاج صحبت می‌کنیم تا یک تصمیم‌گیری بکنیم.

قلعه نویی در مورد این که تغییرات در نسل تیم ملی با حضور او ادامه خواهد داشت، گفت: ببینید معمولا هفته‌های آخر لیگ گل‌ها کم زده می‌شود ولی دیدید در این چند هفته با وجود حساسیت بازی٬های تیم‌های بالا و پایین لیگ، تعداد گل‌ها زیاد بود. این نشان می‌دهد ماحصل آن اردو و بازی با کنیا بود که ما لیگ را دیدیم. کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که هرکسی حقش باشد، وظیفه دارم حقش را بدهم. لژیونرهای خوبی هم داریم و این چند هفته هم که لیگ را رصد کردیم به نسبت هفته‌های قبل بهتر شده بودند و امیدواریم تیم ملی‌ای که باب میل مردم است را آماده کنیم. جا دارد از پیشکسوتان هم حمایت کنم که من را مورد محبت خود قرار دادند و از تک تک آنها تشکر می‌کنم و وظیفه دارم از همه مشورت بگیرم چون بزرگ ما هستند و فوتبال ما هرچه دارد از همین بزرگان است. امیدوارم تیم ملی باب میل همه باشد.

فشار روی تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در شرایطی که پیش‌تر چنین چیزی نبود، سوژه سوال بعدی از قلعه نویی بود که در جواب گفت: هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بگوید تیمم را قهرمان می‌کنم و الان هم هرکسی چنین چیزی بگوید حاضریم تیم را تقدیمش کنیم اما این تیم پتانسیل‌های بسیاری دارد و بازیکنان خوبی در هر پست داریم و بعضی از پست‌ها سه چهار بازیکن داریم ولی فوتبال است و جذابیتش به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است.

قلعه نویی در مورد دستیارانش در تیم ملی گفت: البته دستیار نیستند. همه همکار هستند. دو نامه برای دو همکار خارجی دادیم و یکی دوتا همکار داخلی اضافه می‌کنیم. ما علاوه بر اینکه باید حواس‌مان به پشتوانه سازی برای بازیکن باشد، توجهمان به بازیکنان بزرگ و لژیونر بازنشسته تیم ملی است که در بحث مربیگری هم پشتوانه سازی بکنیم که آقای تاج و نبی و هیئت رئیسه محترم استقبال خیلی خوبی کردند.

سرمربی تیم ملی در مورد دربی گفت: دربی همیشه حساس بوده و خوشحالم که بالای جدول هر سه تیم در مثلث قهرمانی با وجود فشاری که روی آنها وجود دارند، چه فوتبالی بازی می‌کنند و این قابل ستایش است. تیم‌های دیگر چون فولاد و تراکتور و گل گهر هم فوتبال خوبی بازی می‌کنند اما این تیم‌ها را باید به مربیانشان تبریک بگوییم که با وجود حساسیت بازی‌ها دارند فوتبال خوبی بازی می‌کنند و کمتر اتفاق افتاده است. مطمئنم دربی بازی خوبی می‌شود. هر دو تیم مربیان تاکتیکی‌ای دارند و هفته‌های قبل هم بازی‌های خوبی کردند. هر دو تیم در بالای جدول هستند یک موقع می‌دیدید اختلاف جدول زیاد بود ولی تیم پایین‌تر می‌برد. امیدوارم این بازی انقدر زیبا شود که فوتبال برنده دربی شود. کمااینکه در تبریز 70-80 هزار تماشاگر آمد. در اصفهان همین طور و اگر سکوهای آزادی هم آماده بود، استقبال خوبی در این بازی می‌شد.

قلعه‌نویی در مورد کیفیت کافا گفت: دوشنبه جلسه‌ای با آقای تاج و نبی داریم که یک برنامه‌ریزی‌ای بکنیم که اگر بشود جایگزینی داشته باشیم چون روسیه احتمال دارد در این مسابقات نباشد.

قلعه نویی در مورد شایعات مربوط به خداحافظی سامان قدوس از تیم ملی هم گفت: من چیزی نشنیدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    درود بر امیرخان و ژنرال فوتبال ایران . با همین فرمان بری حتما موفق میشی ‌. مصاحبه فکورانه و قشنگی بود . لطفا وارد حاشیه ها نشید . قهرمانی در آسیا کار راحتی نیست ولی می شود مهم این است که تیم ملی در حد نام ایران بازی کند و ما به بازنده قدرتمند هم افتخار نی کنیم . مثلا در همین جام جهانی من فرانسه را بازنده نمی دانم بلکه نی گویم این زییایهای فوتبال است . تیم ما خوب و سرحال و بانشاط و از جان و دل بازی کند با این پتانسیل حتما نتیجه می گیرد ژنرال وطنم .به وجود تک تک شما افتخار می کنیم. درود بر ایران و ایرانی
  • Milad IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    در ج تیتری که زدین فقط نوشتین سرمربی تیم ملی گفته نشنیدم،بعد در مورد همه چی هم نوشتین غیر از تیتر
  • اپاچی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    امیر خان برای شما ارزوی موفقیت دارم من یه اپاچی دواتیشه قرمز هستم ولی بخاطر لوطی مرامی و معرفتت دوستدارتم
  • پرسپولیسی اصیل IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    برادر علیپور لياقت تیم ملی را داره قطعا از سردار آزمون و مغانلو بهتره حتی بعضی وقتا از طارمی هم بهتره و در ضمن فقط فیت نخوری اون دانیال و صادقی را دعوت کنی تیم ملی اونا در حد فوتبال محلات هم نيستن
    • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      علیپور که چند ماهه مصدومه تازه داره برمیگرده حالا حالاها بهش بازی نمیدن در پرتغال، ولی شهاب زاهدی خیلی بهتر از مغانلوی شلو ول هست. الهیار هست، حسین زاده هست. اگر فشار بیاریم اسیا باید قهرمان شی قلعه نویی مجبوره از سن بالاها استفاده کنه، ولی اگر برنامه بزاریم اسیا اماده سازی جام جهانی بعدی باشه، میتونه از جوونها استفاده کنه کسب تجربه کنن.
  • پرسپولیسی اصیل IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    برادر علیپور لياقت تیم ملی را داره قطعا از سردار آزمون و مغانلو بهتره حتی بعضی وقتا از طارمی هم بهتره و در ضمن فقط فیت نخوری اون دانیال و صادقی را دعوت کنی تیم ملی اونا در حد فوتبال محلات هم نيستن مثل مربی قبلیا رو بازیکنای اسم دار حساب نکن از بازیکنای جوان و گمنام استفاده کن تا فوتبال ایران پیشرفت کنه مثل عمری و عبدی پرسپولیس یا حسین زاده فصل قبل استقلال یا ابوالفضل جلالی اینا فوتبال ملی را سرحال میکنن دوره امثال حاج صفی و سردار آزمون و امثال اینا تمام شده قبلا با اینا چی کردیم حتی ی قهرمانی آسیا را نگرفتیم
  • حسین 💙 IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    منم از امیر خوان خوشم میادمرد خوبی هست .
  • علی قاسمی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    کم کم باید به امثال قایدی ،صیادمنش ،عمری و....بازی داد لطفا مثل کی روش تحت تاثیر کسی نباش کی فکرش را میکرد علیرضا جهانبخش ۱۸ساله را کی روش پروبال بده ،سردار آزمون حتی کنعانی زاده گان که یه دوره مصدوم بود و تیم نداشت و همه فکر میکردن فوتبالش تموم شده ولی از گسترش فولاد آوردش فیکس تیم ملی .مربی باید بازیکن شناس باشه و یه بلزیکنانی را کشف کنه که کسی فکرش را هم نکنه که واقعا کی روش چقد زیبا و طی سه سال نسل تیم ملی را عوض کرد
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    خیلی از بازیکنان جوانتر بهتر از قائدی بازی می کنند که در تیم های دیگری است باید بیاورید داخل تیم ملی
  • نادر ط IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    آقای قلعه نوعی: خوب گوش کن ! من یک پرسپولیسی هستم و متعصب تیمم هستم اما بیشتر از تیمم متعصب کشورم و تیم ملی !!! دو بازیکن سرعتی و موثر بنام قایدی و محبی داری !! این دو مهره کلیدی و آس تو هستن اگه هردو را در نیمه دوم که دفاع حریف خسته شده بکاربگیری قطعا یا گل میزنند و یا پنالتی میگیرند !!اگر این توصیه را اجرا کردی و برنده شدی ۲۰۰۰ دلار جایزه بمن بده بازنشسته وزارت نیرو
  • نادر ط ا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    یک توصیه به سرمربی تیم ملی ، امیرخان قلعه نوعی امیر خان: بازنشسته وزارت نیرو هستم ،بچه محل سابق شما نازی اباد بودم ،با اینکه پرسپولیسی ام دوست دارم همانطورکه زنده یاد حجازی را دوست داشتم چون مربی با دانشی هستی !! توصیه اول اینکه: به اعتراضات اصلا توجه نکن آنچه میدانی صلاح است انجام بده چون تیم ملی ابروی مملکته!! حتی اگه شده بیشتر از آبیها انتخاب بشه !! اما یک حس و نیروی قوی بمن میگه سه تا مهره مهم داری که میتونه برگ برنده باشه محبی، قایدی و رضا وند ( پاسور باهوشی که این دو را بموقع تغذیه میکنه ) اما هرسه باهم در نیمه دوم وارد زمین شوند زمانیکه تیمهای حریف خسته هستند محبی و قایدی سرعتی میتونند باپاس های تودر امیری و یا رضاوند گل بزنند و یا پنالتی بگیرند ضمنا از مهری هم غافل نباش بازیکن قدرتی و شوت زن و سرزن خوبیه و رو فرمه !چیدمان مابقی بازیکنان در نیمه اول را قطعا خودت بهتر اشراف داری!! اما !!! اگر نیمه دوم از سه گزینه ، قایدی و محبی و رضاوند بعنوان (تعویص طلایی)استفاده کردی و و برنده ازمیدان آمدی یاد این بازنشسته وزارت نیرو و هم محله باش !! جایزه ۲۰۰۰ دلار، یادت نره قبوله؟!!!
    • محمد قلعه IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      سلام ممنون از راهنمایی خوب و مفید جنابعالی امیرخان فرمودند لطفا حساب ارزی خود را جهت پاداش به دفتر فدراسیون یا نگهبان یا هم آقای تاج اگه تو خیابون دیدی بدهید تا بلافاصله بعد بازی مبلغ واریز تا شرمنده جنابعالی نشویم پدر سفرهای بین‌المللی درصورت لزوم اکه افتخار بدهید به عنوان مشاور سر بساط هم از شما استفاده خواهیم کرد امیدوارم سربلند باشید یا حق
    • A.AH IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      سلام و درود ،انقدر جلف با اظهار اینکه من پرسپولیسی هستم . متعاغب اون خیلی ابتدایی گفته کل استقلال رو بعنوان تیم ملی دورهم جمع کن یه دوتا ترکیب اکابری هم با چاشنی هم محلی داده بخورد خلق احساس کرده با بنده نوازی (مورینیو )به مربی زمین خاکی نازی‌آباد دستور صادر کرده ،در شرایط کنونی حمایت از تیم ملی در اولویت هست ،اما آنقدر خز رفتار کردی که آرزو میکنم هرگز شما از درب باشگاه پرسپولیس هم عبور نکنید.
  • جابر حسن ابراهیمی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    قلعه نوعی در حد واندازه های تیم ملی نیست تیم ملی به مربی بزرگ نیاز دارد
  • پارس IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    حقوق وزارت نیرو کفاف نکرد اومدی تو کار آنالیز تیم ملی. کدخدا😅

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی