نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
واکنش جالب یک پرسپولیسی به جدایی گل‌محمدی؛ دونادونی باید دستیار یحیی شود!/ استقلال کورکورانه بازی کرد، پرسپولیس برد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرتضی فنونی‌زاده بازیکن پیشین تیم پرسپولیس می‌گوید: تیم ساپینتو مطابق میل یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بازی مستقیم را خیلی زود در دستور کار خود قرار داد و به نتیجه هم نرسید.

پرسپولیس موفق شد یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر را از استقلال ببرد. مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ ضمن خوشحالی از پیروزی شیرین تیمش به نکته جالبی در خصوص شایعه جانشینی روبرتو دونادونی به جای یحیی گل‌محمدی آن هم پیش از دربی اشاره کرد و گفت: با این نتیجه و تعویض‌هایی که گل@محمدی برابر استقلال انجام داد به نظر من باید دونادونی دستیار یحیی شود! سرمربی پرسپولیس در این دیدار به خوبی از تجربه اش استفاده کرده و تعویض‌های فوق العاده‌ای انجام داد.

وی ادامه داد: مهدی عبدی هم انصافا خوب دوید و مدافعان استقلال را خسته کرد تا عیسی آل‌کثیر که مرد دربی نشان داد گلزنی کند. این دو و همه بازیکنان پرسپولیس از درون دروازه تا خط حمله عملکردی عالی داشتند و خوب بازی کردند تا این پیروزی بزرگ حاصل شود. علیرضا بیرانوند همان طور که بارها گفتم یک وزنه روحی بزرگ برای پرسپولیس است و همه ما را یاد احمدرضا عابدزاده می‌اندازد. امیدوارم او حالا حالاها برای پرسپولیس بازی کند.

مدافع پیشین پرسپولیس افزود: نکته دیگر بازی کورکورانه استقلال پس از خوردن گل بود. این تیم به توپ‌های بلند روی آورده و جوری بازی کرد که پرسپولیس دوست داشت. در واقع تیم ساپینتو مطابق میل یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بازی مستقیم را خیلی زود در دستور کار خود قرار داد و به نتیجه هم نرسید. استقلال باید به جای بازی مستقیم که من ۶۳ ساله هم می‌توانم چنین توپ‌هایی را دفع کنم از کناره‌ها ارسال می‌کرد اما دچار اشتباه بزرگی شد. اواخر بازی هم مثل شطرنج شده بود و ساپینتو مهاجم به زمین می‌فرستاد و یحیی هم به درستی برای حفظ نتیجه از فرشاد فرجی و سینا اسدبیگی استفاده کرد و به برتری هم رسید. دراصل شطرنج پرتغالی و ایرانی برنده ایرانی داشت.

شادی گل مربیان پرسپولیس پس از گلزنی در دربی

وی به ادعای استقلالی‌ها درمورد پنالتی سوخته نیمه اول نیز پرداخت و یادآور شد: نظر کارشناسان مهم است و به نظر من یکی که اصلا پنالتی نبود. به نظرم استقلالی‌ها دنبال بهانه‌ای برای شکست خود می‌گردند و طبیعی است این حرف‌ها را بزنند. این درحالی است که پیام حیدری یکی از بهترین قضاوت‌هایش را به نمایش گذاشت و دربی اصلا و ابدا مشکل داوری نداشت. پرسپولیس هم با شایستگی به برتری رسید چرا که از هوش و تجربه خودش استفاده کرد.

مرتضی فنونی زاده همچنین ادامه داد: درپایان این برد را به هواداران پرسپولیس هم تبریک می‌گویم. به خود من یکی خیلی چسبید و حتی اگر پرسپولیس خدای ناکرده در پایان فصل قهرمان هم نشود باز دربی را برده‌ایم و این خیلی ارزشمند است. ضمن آن که ما پرسپولیسی‌ها تا آخر مسابقات و تا پایان هفته سی ام امیدوارانه از تیم محبوب خود حمایت خواهیم کرد. این تیم ثابت کرد لیاقت قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را دارد و انشالله به هر دو هدف نیز خواهد رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    همونطوری که همه مردم دیدن باز هم مهندسین لیگ برتر تیم پرسپولیس رو با مهندسی، برنده بازی کردن و باز هم مثل همیشه و برای سومین دربی، پنالتی روی مهدی قایدی در دقایق ابتدایی بازی گرفته نشد. در همه موارد مهندسین لیگ می دونستن اگه استقلال در دقایق ابتدایی گل بزنه به ناچار یحیی گلمحمدی باید تیمش رو جلو بکشه و در نتیجه کلی فضا برای مهاجمان گلزن و تکنیکی و سرعتی استقلال به وجود میاد و استقلال می تونه با گل های خیلی بیشتری پرسپولیس رو شکست بده. برای همین در این چند سال اجازه ندادن که پرسپولیس در دقایق ابتدایی عقب بیفته. اصلا استراتژی و تاکتیک یحیی گلمحمدی در چنین بازی هایی اتوبوسی دفاع کردن و استفاده از ضد حمله است. بنابراین اگه تیمش در دقایق ابتدایی گل بخوره استراتژی این مربی به هم می‌ریزه. داوران کارشون رو به درستی و همونطوری که از بالا دستور دادن انجام دادن و بازی رو برای پرسپولیس در آوردن. بدون شک اگه پنالتی روی مهدی قایدی در دقایق ابتدایی گرفته می شد استقلال به راحتی پرسپولیس رو شکست می داد حتی ممکن بود پرسپوبیسی ها شکست سنگینی متحمل بشن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      آفساید شیخ دیاباته در بازی با صنعت نفت گرفته نمی شه تا گل بزنه و 3 امتیاز اونجا تقدیم پرسپولیس کردن. در بازی با مس رفسنجان، خطای پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس داخل محوطه در نظر گرفته می شه و با گل پنالتی که خارج از محوطه جریمه گرفته شد باز هم 3 امتیاز تقدیم پرسپولیس شد. و الان هم می بینیم که مثل دربی‌های گذشته پنالتی واضح روی مهدی قایدی در دقایق ابتدایی و در محوطه جریمه گرفته نمی شه تا باز هم در کورس قهرمانی و در مهترین بازی آخر لیگ، پرسپولیس رو برنده کنن و اینجا هم 3 امتیاز تقدیم این تیم شد. پس می‌بینید 9 امتیاز به طور مهندسی تقدیم پرسپولیس حکومتی فقط در 3 بازی نیم فصل دوم کردن. از اون طرف سپاهان اصفهان در بازی با تراکتورسازی، دو پنالتی واضحش گرفته نمی شه تا بازی رو ببازه تا نکنه اختلاف امتیازیش با پرسپولیس زیاد بشه. یعنی قشنگ دارن برای قهرمانی پرسپولیس تمامی بازی ها رو مهندسی می کنن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      یکی از تاکتیک های ساپینتو پرس از جلو هست و در همون دقایق ابتدایی با پرس و فشار سعی کرد برای تیمش موقعیت سازی کنه و ساپینتو کارش رو به درستی انجام داد ولی مهندسین لیگ که خارج از زمین فعالیت دارن با آنالیز بازی های قبلی استقلال، دستورات رو به مهندسین داخل بازی دادن که باید چگونه برای برد پرسپولیس تلاش کنن. حتی در صحنه ای فکر کنم دقیقه 10 بود که استقلال باز هم صاحب یک موقعیت خوب شد ولی پیام حیدری توجیه شده نباید به استقلال موقعیت گلزنی بده و با اعلام خطا یک موقعیت عالی دیگه رو از استقلال گرفت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      الان استقلال به کمیته اخلاق شکایت کرده که بیرانوند با حرکتش نشون داده سر استقلال رو بریدیم. من نمی دونم چرا به کمیته اخلاق شکایت کردن چون اولا کمیته اخلاق و کمیته انضباطی از خودشونه و دوما بیرانوند حرف درستی زد چون واقعا این پرسپولیس نبود که استقلال رو برد بلکه مهندسین در داخل زمین با امر عوامل بیرونی و با نگرفتن پنالتی واضح استقلال سر این تیم رو بریدن و بیرانوند هم به این نکته اشاره می کنه که ما با همکاری مهندسین لیگ برتر، همگی دست به دست هم دادیم و سر استقلال مظلوم رو بریدیم تا اجازه ندیدم قهرمان بشه و جلوی برد هاش رو گرفتیم واز کورس قهرمانی خارجشون کردیم. بیرانوند اشاره می کنه اگه ما هممون این استقلال رو با زور و مهندسی نگه نمی داشتیم که قهرمان لیگ امسال می شد. برای این صراحت در بیان مهندسی لیگ، باید به بیرانوند جایزه هم داد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      یکی از تاکتیک های ساپینتو پرس از جلو هست و در همون دقایق ابتدایی با پرس و فشار سعی کرد برای تیمش موقعیت سازی کنه و ساپینتو کارش رو به درستی انجام داد ولی مهندسین لیگ که خارج از زمین فعالیت دارن با آنالیز بازی های قبلی استقلال، دستورات رو به مهندسین داخل بازی دادن که باید چگونه برای برد پرسپولیس تلاش کنن. حتی در صحنه ای فکر کنم دقیقه 10 بود که استقلال باز هم صاحب یک موقعیت خوب شد ولی پیام حیدری توجیه شده نباید به استقلال موقعیت گلزنی بده و با اعلام خطا یک موقعیت عالی دیگه رو از استقلال گرفت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      آقای پیام حیدری توجه کن چقدر بازیکنان پرسپولیس خودشون رو زمین انداختن و وقت تلف کردن و چند تا تعویض صورت گرفت هم برای پرسپولیس و هم استقلال. همه این ها فقط 5 دقیقه وقت اضافه داشت؟ قشنگ توجیه شده بودی که پرسپولیس یک بر صفر به صورت مهندسی جلو افتاده باید سریعتر سوت پایان رو بزنی. پس به پیام حیدری و تمام مهندسین لیگ برتر میگیم واگذارتون کردیم به خدا. باید روز قیامت برای این مهندسی ها پاسخ بدید و همچنین باید پیام حیدری برای این پنالتی واضحی که نگرفت پاسخ 30 میلیون هوادار عاشق استقلال رو در روز قیامت بده چون حق خوری کرد و 30 میلیون نفرو ناامید کرد. خدا ازت نگذره
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      بعضیا میگن استقلال در دربی خوب بازی نکرد اولا باید ازشون پرسید مگه پرسپولیس حکومتی اصلا فوتبال بازی کرد که استقلال بد بازی کرده باشه. وقتی داور خطای پنالتی روی قایدی رو در دقایق بسیار حساس اول بازی نمی گیره و در دقیقه 10 بازی موقعیت بسیار خوب رو از استقلال می‌گیره و در صحنه های 50 50 به نفع پرسپولیس سوت می زنه پس استقلال چطوری می تونه فوتبال خودش رو ارائه بده. اگه داور پنالتی رو می گرفت پرسپولیس یکی از سنگین ترین شکست هاش رو در دربی تجربه می کرد که البته مشخص بود اجازه نمیدن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      کی گفته اگه توپ بخوره به بدن بازیکن و بعد بخوره به دستش خطای پنالتی نیست که آقای مسعود مرادی میگه از قوانین جدیده. کلی فوتبال روز دنیا می تونم براش بیارم که توپ به بدن بازیکن خورده و بعد به دستش خورده داور خطای هند گرفته. حتی دست بازیکن پرسپولیس باز بود و 100 درصد پنالتی بود. اگه دستش بسته بود که مستقیم هم می خورد به دستش هند نبود. مساله اصلی باز بودن دست بازیکن بود. همین دیدار منجسترسیتی و بایرن مونیخ رو نگاه کنید که توپی که به دست بازیکن منچسترسیتی خورد هم سرعت داشت و هم دستش اونقدر باز نبود ولی داور پنالتی گرفت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      چند تا دربی قبل تر هم که باز پرسپولیس حکومتی با گل عیسی آل کثیر بازی رو برد پنالتی روی مهدی قایدی در دقایق اولیه بازی گرفته نشد و این بازی دقیقا تکرار سناریوی اون دربی بود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      محمد رضا احمدی گزارشگر دربی که پرسپولیسیه، خطای واضح و پنالتی آشکار روی مهدی قایدی رو با القا کردن اینکه چون بازیکن تعادل نداشت یا دستش در حالت طبیعی بود می خواست ماست مالی کنه و جایی که یامگا هیچگونه خطای پنالتی مرتکب نشده بود ادعای واضحی داشت که خطای پنالتی صورت گرفته. این آقا خودش یکی از مهندسین لیگ برتره که کارش تو صدا و سیماست و از طریق رسانه بازی ها رو مهندسی می کنه
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      سایت varzesh3 نوشته بردن دربی خودش بردن یک جامه. اولا کجای دنیا بردن یک بازی بردن یک جامه و اگه اینطوریه چرا دیروز جام رو به پرسپولیس ندادن؟ بعدا بردن دربی وقتی ارزش داره که مهندسی شده نباشه و روی قدرت و توانایی تیمی بازی رو برده باشن نه با مهندسی داوری که از قبل توجیه شده بود. اتفاقا این اوج ذلت و خواری برای پرسپولیسی ها و مهندسین لیگ برتره که حاضرن با هر روش ناجوانمردانه ای انواع جام های مهندسی شده رو بگیرن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      از یک ماه پیش هم که به صورت عمدی استقلال رو از لیگ قهرمانان آسیا حذف کردن و وقتی استقلال حذف شد و مهندسین لیگ مطمئن از حذف استقلال شدن، اجازه دادن مبلغ استراماچونی به حسابش واریز بشه. تا استقلال حذف نمی شد امکان نداشت اجازه پرداخت بدن. همچنین برنامه فوتبال برتر فشار سنگینی رو به همراه حسین قربان زاده روی تیم استقلال و بازیکنان استقلال وارد کرد و شما ببینید قبل دربی چه فشار سنگینی در یک ماه گذشته روی استقلال و بازیکنان استقلال وارد کردن و همه این ها کاملا مهندسی شده بود که بازیکنان استقلال هم اشاره کردن که قبل دربی فشار زیادی روی تیم استقلال آوردن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      چند تا دربی قبل تر هم که باز پرسپولیس حکومتی با گل عیسی آل کثیر بازی رو برد پنالتی روی مهدی قایدی در دقایق اولیه بازی گرفته نشد و این بازی دقیقا تکرار سناریوی اون دربی بود.
    • حامد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      بااین همه فشارچطورتونستی یه کتاب توجیح براباخت تیمت بنویسی.استعدادتوبرای یه کاردرست صرف کن حتما موفق میشی توجیح باخت دردی ازت دوا نمیکنه
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      3 دربی و سه پنالتی که روی مهدی قابدی در دقایق ابتدایی بازی نگرفتن و نظرات کارشناسان اصلی بر این بود که هر سه تا پنالتی بود. پرسپولیسی های حکومتی دربی ها رو با مهندسی می برن بعد میگن استقلال چند ساله نتونسته ما رو شکست بده. عزیزان مهندسی، شما مهندسی اگه نمی کردید که الان در لیگ دسته 3 باید بازی می کردید به خاطر قضیه طارمی.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      مهمترین نکته اینه که این پرسپولیس حکومتی نبود که بازی رو برد بلکه این بازی رو مهندسی برندشون کردن و این از زمین تا اسمون فرقشه. خیلی فرق داره که یک تیم خودش پیروز بازی بشه تا اینکه برد رو تقدیمشون کنم. هواداران پرسپولیس حکومتی برای بردها و قهرمانی های مهندسی شده باید گریه کنن که دارن بهشون ترحم می کنن. باید مردون توی زمین بازی رو برد نه با مهندسی.
    • مملی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      یکی اینا از تو برق بکشه بیرون لامصب من خسته میشم بخونم تو چطوری خسته نمیشی از نوشتن خخخ
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      آدم دلش برای پرسپولیسیا می سوزه که باید با مهندسی چند سال بهشون جام بدن و با مهندسی بازی ها رو براشون در بیارن و انواع جام های جعلی و کاغذی با اسنپب براشون بفرستن تا بلکه فشار روانی دوبار قهرمانی آسیا توسط استقلال رو بتونن تحمل کنن. جام هیا اهدایی و بردهای مهندسی اگه خوشحالتون می کنه پس به خوشحالیتون ادامه بدید
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      به محمد جواد آذری جهرمی اعلام می کنم به طور قطعی دیگه حکومت اجازه نمیده تو امثال تو وارد عرصه های نظام بشن و دیگه برای دیده شدن راهی نداری جز اینکه مدام استوری بذاری تا بگی منم هستم. دیگه تو و امثال صدری دیگه جایی در هیچ کجای سیستم این حکومت وجود نداره مگه فقط در مراحل پایین. وزیر شدن رو که باید در خواب ببینی
    • فقط سپاهان IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      من نمی دونم چرا این بحث ها وجود داره چون اول و آخرش سپاهان نصف جهون قهرمان می شه و جام رو بالای سرشون می برن و دو تیم پایتخت باید حسرت بخورن. ما سپاهان اصفهانیم و حالا حالاها قهرمانیم
    • مهدی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      وقتی میخوای نخود هر اشی بشی آخه سپاهانی کسی اصلا به تو فکر نمیکنه فقط میخوای اعلام وجود کنی
    • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      جای اینکه طومار بنویسی سعی کن از بهونهات بزرگتر باشی،تو بازی که چیزی واسه گفتن نداشتین،۹۰ دقیقه که هیچی،چهار تا ۹۰ دقیقه هم نمیتونستین کاری از پیش ببرین
    • ساوالان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      واقعا حرف از حکومتی فلان می زنی این همه خودت را اذیت میکنی.. به خودت رحم کن.. این نوع نگارش شما را می بینم.. بعد مدتی بیماری عصبی می گیری. و انواع قرص دوا..... داداش من.. چند روز پیش کدام بابا کدام بدهی های یک تیم را یکجا پاس کرد.. تیم حکومتی اونه...... چرا تابه حال از طرف فیفا طعم محرومیت نکشیده اید.. با این همه ریخت پاش.... در ضمن داوری اگر عادلانه بود. نیم فصل پرسپولیس 8 امتیاز از استقلال جلو بود. مقابل فولاد الومینیم هوادار نابود اش کردند.. تا شما برسید. افتاد.. به خودت رحم کن.. داداش این قهرمانی ها می اید می رود.. ولی مریض می شوی...
    • اهل هرکجا به غیر از اینجا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      کاش گل ال کثیر افساید بود وبا گل آفساید کیسه رو میبردیم تا تو بیشتر میسوختی
    • شمسعلی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      سوختن بعضیا که میزان میان اینجا مثنوی مینویسن ، قشششششنگهههه 🤪
  • ع ق QA ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    این جمله را هز کجا اوردی این مانورها مال فتح الله زاده چینی و ساپینتو و محمد نوری است
  • پرسپولیس6 IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    درود بر شما آقا مرتضی پرسپولیسی با معرفت
  • 6 IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    ميبينم كه كيسه ها هي توييت ميزارند خخخخخ بس كنيد نق زدن و ننه من غريبم بازي رو. بريد فوتبال ياد بگيريد بدون پنالتي معيشتي
  • عروس. العین IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    اون زمان که گوشی نبود میشد بگی پنالتی بوده وگرفته نشده الان دیگه اون زمونا گذشت وازاونجایی که برای کیسه ازاین پنالتی های باداورده زیاد تقدیمشون کردن ومفت خور بار اومدن حالا هرگردی راگردو میدونن ودنبال تضعیف حق دیگران هستن کور خوندین از این خبرها یوخمز ای اهالی غارنشین بدو برو توغارت فکر کردین همه تیم‌ها مثل هوادار وا میده گو خوندین.. اهای محمد نوری کجایی. که ببینی چی به روزتون اوردیم
  • ناشناس IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    انشالله آخر فصل تیم های شهرستانی قهرمان میشن هر تیمی می خواد باشه فقط بیت المال خورها نباشن ارزوی موفقیعت برای تیم های شهرستانی و خصوصی نه مال مردم خور ها
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    منطقی باشید پرسپولیس قشتگتر بازی کرد و برد❤خدایی بازیکنان پرسپولیس نزاشتن استقلال بازی کنه..عادلانه قضاوت کنیم
  • فرید IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    از موقعی که داور دربی ایرانی شده استقلال بسیاری از دربیها رو باخته و لنگ هم تونست به رکور استقلال برسه و هدف فدراسیون و وزارت ورزش هم همین بود، هدف زمین زدن تیم مردمیه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی