نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
در دربی همه بازنده بودند به جز یک نفر؛ خدا او را دوست داشت!
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: هیچ کدام از تیم‌ها استحاق پیروزی را در دربی نداشتند و در یک لحظه به نفع پرسپولیس تمام شد چون «خدا» یحیی گل‌محمدی را دوست داشت!

علی لطیفی با اشاره به عدم جذابیت دربی صدم پایتخت اظهار داشت: خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند دربی، بازی بی‌کیفیتی خواهد بود که همینطور هم شد؛ یک بازی زشت، بی‌تاکتیک و بدون برنامه رقم خورد. در طول ۹۰ دقیقه استقلال و پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش نگذاشتند و در نهایت فرصت گلزنی برای مهاجمان به وجود نیامد.

وی ادامه داد: بازنده اصلی دربی هواداران استقلال و پرسپولیس بودند، چون یک بازی زشت و زننده را دیدند. اما چرا اروپایی‌ها بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهند و تماشاگران از دیدن بازی لذت می‌برند؟ عدم خلق موقعیت برای مهاجمان هم به خاطر این بود که هواداران استقلال و پرسپولیس دوست ندارند تیم‌شان بازنده باشد و باخت در دربی را آخر دنیا می‌دانند. هواداران دو تیم در فضاهای مختلف روی مدیران، بازیکنان و مربیان فشار می‌آورند تا هرطور شده، برنده از زمین خارج شوند.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه دربی نیاز به بازیکنان باتجربه‌تر دارد، عنوان کرد: مربیان استقلال و پرسپولیس قبل از ورود به زمین، جای اینکه به فکر ارائه بازی زیبا باشند در اندیشه این هستند که دربی را نبازند. مربیان و مدیران استقلال و پرسپولیس حتی اگر تیم‌شان در صدر جدول قرار داشته باشد، اما دربی را ببازد احتمال اخراج را خواهند داشت. برهمین اساس مربیان هر دو تیم محتاط‌تر بازی می‌کنند و تاکتیک دفاعی را برای تیمشان اتخاذ می‌کنند. 

لطیفی ادامه داد: حضور موفقیت‌آمیز در دربی به خاطر تجربه بالای بازیکنان است و این بازی به نفع پرسپولیس رقم خورد چون بازیکنان دربی‌بازتری داشت. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی کولسیانی، سروش رفیعی و وحید امیری تجربه بالا داشتند و در بازی‌های سخت این بازیکنان بسیار تأثیرگذار بودند. البته نهایتاً در این دربی همه بازنده بودند و فقط یک برنده داشت؛ یحیی گل‌محمدی! هیچ کدام از تیم‌ها استحاق پیروزی در دربی را نداشتند و در یک لحظه همه چیز به نفع پرسپولیس تمام شد چون «خدا» یحیی گل‌محمدی را دوست داشت!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال هنوز شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، تصریح کرد: وقتی بالاترین سطح فوتبال دنیا را می‌بینیم، نمونه بارزش، توقف آرسنال در بازی‌های انتهای فصل است. ۵ هفته قبل تمام کارشناسان جهان می‌گفتند که قهرمانی آرسنال قطعی است، اما ۳ مساوی پشت سر هم و یک باخت سنگین به منچسترسیتی، حریف‌ (منچسترسیتی) را به شانس نخست قهرمانی تبدیل می‌کند.

وی تصریح کرد: چند هفته بود که تمامی کارشناس فوتبال ایران اذعان می‌کردند؛ سپاهان قهرمان است. هیچ کس فکر نمی‌کرد که این تیم مقابل ملوان در نقش جهان مساوی کند. روی کاغذ شانس پرسپولیس بیشتر است و سرنوشت قهرمانی دست خودش است. همیشه فوتبال به خاطر اینگونه مسائل جذاب است و استقلال همچنان شانس قهرمانی دارد. با این حال ساپینتو بهتر می‌داند که بیشتر از قبل باید برای رسیدن به هدفش تمرکز کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • ضرغام ماندگار IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    بابا دست بکشید ازاین مسخره بازیها وای به حال من وملتی که پولشون رااینجوری حروم میکنن
  • مهدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    خیلی بی شرف هستید که گریه یه بچه رو بعداز باخت تیم مورد علاقه اش میزارید
  • پرسپولیس IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    حرف درست زد دربی خیلی افتضاح بود کیفیتش پایین بود نه شوتی نه تک به تکی نه تیر دروازه جز ی گل عیسی ی شوت نصفه نیمه دربی باید جذاب هجومی و پر موقعیت باشه مثلا مهمترین بازی لیگ محسوب میشه خدا کنه تو حذفی هم دربی تکرار بشه تا حداقل ی بازی جذاب تماشا کنيم چون دربی حذفی فرق میکنه باخت ینی حذف مساوی هم در کار نیست فقط ی تیم باید برنده بشه
  • امیر IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    اتفاقا بازی عالی بود من هوادار حال کردم از بازی تیم محبوبم و تعویض های شجاعانه مربی وکادر فنی ام خدا را شکر برنده شدیم بازنده واقعی هم شما وتیمتون بود
  • سعید IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    عشق سرخ برنده پرسپولیس قلبها
  • خورزوخان IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    نه که در دربی های زمان شما یک بازی زیبا و بیادماندنی که منچستر بایر مونیخ هم نمیتونستن مثل شما زیبا بازی کنن. شما کی اون زمان بازی با هدف و تاتیک تو دربی ها واسه هوادار انجام دادی. اول خودت ببین بعد بیا ایراد بگیر. در ضمن توهمیشه بدترین و بی ادب ترین بازیکن دربی بودی.
  • یحیی حور IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    آقای لطیفی سوزشش هنوز تمام نشده
  • لنگی بی اصالت IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    درسته بازی بی کیفیت بود اما خدا یحیی رودوست نداشت بلکه داوریحیی دوست داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی