شوک به پرسپولیس؛ احتمال حذف از آسیا/ پای برانکو در میان است؛ آخرین سد بلند برای حضور در لیگ قهرمانان
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برانکو ایوانکوویچ به جدیدترین سوژه برای نگرانی هواداران پرسپولیس در ماجرای حذف از آسیا تبدیل شده است.

کمتر از یک ماه به اعطای لایسنس حرفه‌ای تیمهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا باقیمانده و این در حالی است که تب بحث در این باره همچنان داغ است و از طرفداران تا مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در این خصوص اظهارنظر می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد درباره حذف استقلال از آسیا اتفاق نظر وجود دارد اما در مورد پرسپولیس اوضاع متفاوت است. قرمزها تمام بدهی‌های داخلی و خارجی خود را پرداخت کردند و همچنین در موضوع زیرساخت و مالکیت نیز تلاش‌هایی را انجام دادند تا هواداران خود را امیدوار به دریافت مجوز حرفه‌ای کنند.

اما حالا و در شرایطی که تیم پرسپولیس توانسته نتایج مطلوبی را در لیگ برتر کسب کند، خبر عجیبی از اداره مالیات شمیرانات مخابره شده است: «بدهی حدود ۸۰۰ هزار دلاری مالیاتی باشگاه پرسپولیس در پرونده برانکو».

مسئله مربوط به بدهی معوقه پرسپولیس به اداره مالیاتی در مورد چند سال قرارداد برانکو ایوانکوویچ است و به همین دلیل باشگاه سرخپوش پایتخت امکان دریافت مجوز حرفه‌ای را نخواهد داشت. یکی از مسئولان اداره مالیاتی شمیرانات نیز در گفتگو با خبرنگار ما به این موضوع اشاره کرد و گفت: «باشگاه پرسپولیس این پرونده را تعیین تکلیف نکرده است و هیچ تلاشی برای رفع اثر این پرونده انجام نشده است.»

در حالی که شایعات از این حکایت دارند پرسپولیس فرم مربوط به مالیات را پر نکرده اما ۳ مسئول باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما با صراحت اعلام کردند که پرسپولیس در هر ۵ بخش موردنیاز کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرم‌های خود را پر کرده است: «ما تمام فرم‌ها را تکمیل و در زمان لازم بارگذاری کردیم. فرم مربوط به مالیات هم قبل از عید انجام شده است.»

مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند که در این پرونده یک چک چند میلیاردی به اداره مالیات دادند که البته این رقم متفاوت با عددی است که اداره مالیات شمیرانات در این مورد اعلام می‌کند.

شوک به پرسپولیس؛ احتمال حذف از آسیا/ پای برانکو درمیان است؛ آخرین سد بلند برای حضور در لیگ قهرمانان

یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس در این خصوص توضیح نمی‌دهد: «داستان مالیات ما اینطور است که مشخص نیست چه رقمی بدهکاریم. ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و الان به ۵۰ میلیارد تومان رسیده. مثلا هر بار مالیات حساب ما را می‌بندد و ما می‌رویم صحبت می‌کنیم و بخشی را چک می‌دهیم و بعد دوباره مشمول بخشودگی می‌شویم.»

همچنین باتوجه به اینکه سال پیش فیفا ادعای دستیاران برانکو در پرونده مالیات را رد کرد، باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد حتی اگر این چک چهار میلیاردی هم در کار نباشد، این باشگاه الزامی برای تعیین تکلیف مالیات برانکو نداشت چرا که سرمربی کروات و سابق سرخپوشان نیز همچون دستیاران خود در طرح این ادعا شکست می‌خورد.

یکی از مسئولان پرسپولیس گفت: «اگر ما چک نمی‌دادیم بازهم مسئله‌ای پیش نمی‌آمد چون حتی اگر برانکو به ایران بیاید، پرداخت این مالیات برعهده او خواهد بود و سپس ما باید به او پرداخت کنیم. برانکو حتی این موضوع را از ای اف سی پیگیری کرد اما به نتیجه نرسید. البته بازهم باید بگویم که باشگاه تمام این مسائل را پیگیری کرده و در زمان لازم فرم‌ها را پر کرده است.»

از آنجایی که بحث تکمیل مدارک مربوط به دریافت مجوز حرفهای سه روز پیش به اتمام رسیده، دیگر هیچ باشگاه و مقامی نمی‌تواند کوچکترین برگه‌ای به مدارک اضافه کند و هر آنچه که تا امروز از سوی باشگاه‌ها انجام شده، به عنوان تلاش نهایی آنها در نظر گرفته می‌شود. در عین حال زارعی مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای، به خبرنگار "وزش سه"، تاکید می‌کند: «موضوعات مربوط به مباحث مدنظر محرمانه است و به هیچ وجه درباره صحت و سقم این شایعه اظهارنظری نخواهد کرد.» با این حال وی تاکید می‌کند: «این بار نهایت سخت‌گیری روی مدارک بارگذاری شده اعمال خواهد شد و به قول معروف مو از ماست کشیده می‌شود.»

با این وصف نام تیمهایی که قادر به دریافت مجوز حرفه‌ای برای شرکت در رقابت‌های آسیایی می‌شوند، به صورت قطعی ۱۰ خرداد اعلام می‌شود و تا آن زمان هیچ خبری از قطعیت صددرصد برخوردار نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد TR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    باید دو تیم حکومتی حذف بشن فدراسیون هم تعلیق بشه تا مجبور بشن دخالت دولت در فوتبال رو حذف کنند پول بیت المال رو هزینه تیم های آقازاده ها نکنند عدالت به فوتبال بیاد دیگه وزارت ورزش و نهاد های دولتی تیم داری نکنند
  • پوریا US ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    بازهم مثلث تاس با باند خبرگزاری های حامی مثلث تاس برای جلوگیری از دبل قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ و جام حذفی فعالیتشون از سرگرفتن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی