همه ماجراهای ستاره‌های خارجی استقلال؛ یامگا و سیلوا به فکر جدایی هستند؟/ خطری بزرگ‌تر از استراماچونی بیخ گوش استقلال!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای استقلال مربوط به مطالبات بازیکنان این تیم و به خصوص ۲ بازیکن خارجی آبی‌ها می‌باشد.

بدون شک یکی از بهترین خارجی‌هایی که در چند سال اخیر به فوتبال ایران آمده، کوین یامگا ستاره فرانسوی استقلال است. یامگا بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال می‌باشد و در این فصل هم گل‌های مهمی‌برای تیمش به ثمر رسانده است. یامگا که در دربی مصدوم شد، به بازی‌های باقی مانده تیمش در این فصل نمی‌رسد و به همین دلیل به دنبال بازگشت به کشورش است تا بتواند آنجا پیگیر کارهای درمانی خود باشد. با این حال ماجراهای قرارداد این بازیکن و طلبش از استقلال به یکی از سوژه‌های اصلی این روزهای این باشگاه تبدیل شده و هواداران استقلال را خیلی نگران کرده است. در کنار بازیکنان خارجی استقلال که به دنبال مطالباتشان هستند، بازیکنان ایرانی هم پولشان را می‌خواهند و حتی خبر اخطار دادن چند بازیکن این تیم برای دریافت طلبشان در رسانه‌ها منتشر شده است.

فیفا حق را به بازیکن می‌دهد

یکی از مدیران استقلال در واکنش به خبر نوتیس چند بازیکن این تیم مدعی شد که طبق قوانین داخلی بازیکن ایرانی نمی‌تواند نوتیس بدهد. هرچند در قوانین داخلی به صراحت نگفتند که بازیکنان ایرانی چه زمانی به دلیل عدم دریافت مطاباتشان می‌توانند به باشگاه اخطار دهند و بعد هم قراردادشان را فسخ کنند، ولی از آنجاییکه فدراسیون فوتبال ایران تابع قوانین فیفا است، بازیکنان ایرانی هم می‌توانند به باشگاه اخطار دهند و حتی قراردادشان را به صورت یکطرفه فسخ کنند. گفتنی است فیفا در این زمینه به شدت از حقوق بازیکنان دفاع خواهد کرد.

خطری بزرگ تر از استراماچونی استقلال را تهدید می‌کند

مدیران استقلال مدعی بودند که بدهی به استراماچونی بزرگترین بدهی تاریخ این باشگاه است. همین بدهی باعث حذف استقلال از آسیا شده و حواشی مربوط به آن هنوز هم ادامه دارد. با این حال با توجه به افزایش غیر عادی قرارداد بازیکنان استقلال و عدم توانایی مدیران این باشگاه در درآمدزایی و نداشتن منابع مالی، بدهی به بازیکنان تیم به مراتب سنگین تر از بدهی به استراماچونی خواهد بود و مشکل بزرگی برای مدیران استقلال به وجود خواهد آورد.

استقلال فقط یک ماه وقت دارد

طبق قانون باشگاه استقلال باید تا قبل از اتمام بازی‌های خود در این فصل با بازیکنان و کادرفنی خود تسویه کند. اگر این اتفاق نیفتد، بازیکنان می‌توانند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کنند و بعد از اخطار به باشگاه و دادن فرصتی ۱۰ روزه، در صورتیکه باز هم تسویه حساب صورت نگیرد، می‌توانند به صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کنند و باشگاه استقلال هم حتی ممکن است با جرایم زیادی از جمله بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شود. در صورتیکه اگر استقلال راهی فینال جام حذفی شود، نهایتا تا یکماه آینده یعنی حدود ۲۲ خرداد ماه مدیران این باشگاه فرصت دارند تا بدهی خود را به بازیکنان پرداخت کنند.

ماجرای قرارداد یامگا

در ابتدای این فصل و بعد از درخشش یامگا در استقلال، مدیران وقت این باشگاه به او پیشنهاد تمدید قرارداد و با افزایش قابل توجه دستمزدش را دادند.قرارداد یامگا با استقلال برای دو فصل تمدید شد که مبلغ قرارداد سال اول حدود  ۵۰۰ هزار یورو به صورت خالص خواهد بود و برای سال دوم ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. دستمزدی که وقتی مدیران استقلال به یامگا پیشنهاد دادند، مورد قبول ستاره فرانسوی استقلال قرار گرفت و تمدید قرارداد هم انجام شد.قرار شد پول قرارداد یامگا به صورت ماهیانه به او پرداخت شود ولی طی چند ماه گذشته او پولی نگرفت تا به باشگاه استقلال نوتیس دهد و خواهان دریافت پولش شود. نکته عجیب ماجرا اینجاست که در توافقی که بین  ایجنت ایتالیایی یامگا و باشگاه استقلال به امضا رسیده و مورد تایید هم قرار گرفته، به جای ۱۰ درصد کمیسیون ایجنتی، ۲۵ درصد باشگاه استقلال پرداخت کند و این درصد برای قرارداد هر فصل یامگا اعمال می‌شود. مجموع حق ایجنتی فابیو فیرمانی همانطور که فتح‌الله‌زاده هم قبلا اعلام کرد، ۲۶۰ هزار دلار برای مجموع قرارداد دو ساله یامگا است و باشگاه استقلال طبق قراردادی که بسته موظف به پرداخت این پول خواهد بود. یکی از نکات عجیب در ماجرای تمدید قراداد آرتور کوین یامگا با استقلال، به موضوع مالیات این بازیکن بازمی‌گردد. در قرارداد قبلی ،بازیکن موظف بود مالیات را خودش پرداخت کند و باید ۳۰ درصد مبلغ قرارداد را به عنوان مالیات پرداخت می‌کرد. با این حال در اقدامی عجیب قرارداد تمدید شده یامگا با استقلال بدون مالیات و به صورت خالص است. در واقع مدیران استقلال هدیه ای چند صد هزار یورویی به ستاره تیمشان دادند و با برعهده گرفتن مالیات ۳۰ درصدی این بازیکن، یامگا را از پرداخت مالیات معاف کردند. با توجه به این شرایط یامگا کمی کمتر از ۲ میلیون یورو برای استقلال آب خواهد خورد که واقعا رقم بالایی است و ممکن است باشگاه استقلال را در آینده برای پرداخت پول این بازیکن، ایجنتش و مالیاتش دچار مشکل کند.حالا باشگاه استقلال باید ضمن پرداخت طلب این بازیکن و ایجنتش، مالیات قرارداد این بازیکن را هم پرداخت کند.

سیلوا در مسیر یامگا

شاید این موضوع تا حالا رسانه ای نشده باشد ولی رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال هم شرایطی تقریبا مشابه با یامگا دارد و چندی قبل اولین نوتیس را برای دریافت طلبش به باشگاه استقلال فرستاده است. یامگا چون مصدوم است می‌خواهد هرچه زودتر راهی کشورش شود ولی سیلوا در بازی‌های آینده هم استقلال را همراهی خواهد کرد و بعد از پایان بازی‌ها راهی کشورش می‌شود.

احتمال جدایی هر دو خارجی استقلال وجود دارد

استقلال در این فصل ۳ بازیکن خارجی در ترکیبش داشت که در نیم فصل آمانوف ازبکستانی قراردادش را با استقلال فسخ کرد و آنطور که شنیده شد، از این باشگاه به فیفا شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت از استقلال شده است. حالا زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی سیلوا و یامگا هم شنیده می‌شود و باشگاه استقلال برای جلوگیری از جدایی این دو ستاره و همچنین باز نشدن پرونده ای جدید برای این باشگاه، باید هرچه زودتر مطالبات خارجی‌های خود را پرداخت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • باربد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    اصلا هم ابنطوری نیست که تو میگی کم حاشبه درست کن
    • حاج قدرت IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      شما راست میگی این دوتا رایگان بازی میکنن تازه هر ماه هم به استقلال پول دستی میدن!😉
  • بهزادی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    آقا ی حمیدرضا حجازی قرمز حاشیه درست نکن همه میتونن طرفدارقرمزی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی