آرسنیو ایگلسیاس
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی سابق دپورتیوو لاکرونیا، که مقطعی کوتاه هدایت رئال مادرید را نیز برعهده داشت، امروز در ۹۲ سالگی درگذشت.

امروز برای فوتبال اسپانیا روز غم‌انگیزی است. آرسنیو ایگلسیاس که یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال باشگاهی اسپانیاست، در ۹۲ سالگی از دنیا رفت. بهترین دوران او در لاکرونیا بود و چه به عنوان بازیکن و چه مربی سال‌ها در کنار این باشگاه بود.

او که ۲۴ دسامبر ۱۹۳۰ در آرتیچو متولد شده بود، از سال ۱۹۷۰ وارد دنیای مربیگری شد و کارش را در دپور شروع کرد. ایگلسیاس سپس هدایت هرکولس و ساراگوسا را برعهده گرفت. او در ادامه سه مقطع دیگر نیز مربی دپور شد و بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵، موفق‌ترین دورانش در این باشگاه بود و در سال ۱۹۹۴ چیزی تا قهرمانی لالیگا فاصله نداشتند اما پنالتی‌ای که جوکیچ در دقیقه پایانی بازی برابر والنسیا از دست داد، باعث شد بارسا قهرمان شود.  

تاریخ مرگ آرسنیو ایگلسیاس

او در فصل ۹۶-۱۹۹۵ پس از اخراج خورخه والدانو از رئال، جانشین او شد و ۱۹ بازی روی نیمکت این تیم نشست. ایگلسیاس سابقه مربیگری در الچه، آلمریا و بورگوس را نیز دارد ولی همه او را با سوپردپوری که ساخته بود، به یاد می آورند. او اولین جام تاریخ دپور که کوپا دل ری بود را برای این باشگاه با ارمغان آورد و در مجموع به عنوان مربی و بازیکن، ۷۱۴ بازی رسمی (۵۶۸ بار به عنوان مربی) در این باشگاه را تجربه کرد.

آرسنیو ایگلسیاس

آرسنیو ایگلسیاس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی