نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
ماجرای درد قدیمی که دوباره به سراغ ستاره پرسپولیس آمد/ تکراری فداکاری قبل از جام‌جهانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند در بازی با پیکان با درد بازی کرد که این اتفاق تحسین هواداران پرسپولیس را به همراه داشت.

علیرضا بیرانوند بدون شک بهترین خرید این فصل پرسپولیس بوده و در خیلی از بازی‌ها یک تنها باعث برد تیمش شده است. بیرانوند که بعد از دو سال دوری از فوتبال ایران دوباره در تابستان به پرسپولیس بازگشت، در جام جهانی قطر موفق شد دومین جام جهانی خود را تجربه کند و به یک رکورد خاص در فوتبال ایران برسد. علیرضا فصل را عالی شروع کرد و کلین شیت‌های پی در پی او باعث شد تا پرسپولیس بتواند امتیازات خوبی را جمع کند.

با این حال مشکل درد کمر در چند بازی حسابی علیرضا را اذیت کرد. قبل از تعطیلی لیگ به خاطر بازی‌های جام جهانی بیرانوند در چند دیدار واقعا مشکل داشت و با قرص و آمپول به میدان می‌رفت. حتی در اردوی اتریش تیم ملی و در بازی دوستانه مقابل اروگوئه علیرضا مصدوم شد و نتوانست به کار ادامه دهد. کارولس کیروش هم که از اهمییت حضور بیرانوند در جام جهانی باخبر بود، می‌خواست هرطور شده علیرضا را بدون مصدومیت در ترکیب تیمش داشته باشد.

از همین رو حتی به بیرانوند توصیه کرد تا در چند بازی پرسپولیس به میدان نرود و استراحت کند. با وجود درخواست کیروش ، علیرضا دوست داشت به پرسپولیس کمک کند و می‌دانست که حضورش چقدر برای این تیم ارزشمند است. از آنطرف یحیی گل محمدی خیلی روی بیرانوند حساب کرده بود و می‌خواست در همه بازی‌ها از علیرضا استفاده کند. بیرانوند هم تصمیم گرفت برای پرسپولیس در همه بازی‌های قبل از جام جهانی به میدان برود و به تیمش کمک کند.

فداکاری که ممکن بود حتی به غیمت از دست دادن جام جهانی برای او تمام شود ولی بیرانوند این ریسک را پذیرفت و با قرص و آمپول برای پرسپولیس به میدان رفت. در جام جهانی هم که ماجرای شکستگی بینی بیرانوند به وجود آمد و شرایط برای بازی کردن او در پرسپولیس هم سخت شده بود. درد کمر به مرور زمان فراموش شد و بینی شکسته شده هم جوش خورد تا علیرضا بدون مشکل در بازی‌های گذشته پرسپولیس به میدان برود.

در این چند ماه بیرانوند هم در همه بازی‌ها برای پرسپولیس بازی کرد و هم در دیدار مقابل روسیه در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت. بیرانوند در این مدت با درد کمرش مدارا می‌کرد و بیشتر سعی می‌کرد با فیزیوتراپی و همچنین آب درمانی کاری کند تا این درد وحشتناک دوباره به سراغش نیاید. علیرضا تا حدود زیادی در این کار موفق بود و توانست مصدومیتش را مدیریت کند. با این حال قبل از دیدار مقابل پیکان دوباره این درد کهنه به سراغش آمد و کمی بیرانوند را اذیت کرد.

علیرضا قبل از شروع بازی و حتی موقع گرم کردن هم درد داشت و شرایط برای بازی کردن او سخت شده بود. با این حال اصلا دلش نمی‌خواست که یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل تیمش را از دست بدهد. بیرانوند با انگیزه‌های زیادی در تابستان گذشته به پرسپولیس برگشت که اصلی‌ترین آن کسب عنوان قهرمانی در لیگ بود. هرچه که بود بیرانوند با تلاش کادرپزشکی پرسپولیس و خوردن قرص توانست شرایط بازی کردن را پیدا کند و در ترکیب پرسپولیس هم به میدان رفت و موفق شد کلین شیت کند.

علیرضا به همراه پرسپولیس تنها دو بازی با قهرمانی فاصله دارد و نمی‌خواهد این فرصت استثنایی را از دست بدهد. او تا به حال ۴ قهرمانی با پرسپولیس در کارنامه دارد و در این فصل به شدت به دنبال کسب پنجمین جام قهرمانی خود در لیگ به همراه پرسپولیس است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی