لیست ثروتمندان تاریخ منچستریونایتد/ از رونالدو و بکام تا فرگی اسطوره و مورینیوی اخراجی؛ چه کسی پولدارترین است؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نشریه «سان» فهرستی از ثروتمندترین بازیکنان و مربیان تاریخ منچستریونایتد تهیه کرده که در ادامه می‌خوانیم.

بازی برای منچستریونایتد راه مطمئنی برای کسب درآمد کلان است و مربیگری شیاطین سرخ هم خیلی بد نیست. اما چه کسانی از بین بازیکنان گذشته و حال حاضر در لیست ثروتمندان منچستریونایتد قرار دارند؟

نشریه «سان» به ثروت تخمینی آنها و نحوه بدست آوردنش نگاهی انداخته است.

کریستیانو رونالدو (۴۰۰ میلیون پوند)

دیدن کریستیانو رونالدو در صدر فهرست جای تعجبی ندارد. طبق گفته منچستر ورلد، این بازیکن ۳۸ ساله ۴۰۰ میلیون پوند ثروت دارد. و به راحتی می‌توان دلیل آن را با توجه به قراردادهای حمایتی متعدد او و قراردادش با تیم النصر عربستان، که ارزشش ۱۷۳ میلیون پوند در سال گزارش شده، متوجه شد.

دیوید بکام (۳۵۰ میلیون پوند)

دیوید بکام یکی دیگر از افرادی است که میلیون‌ها دلار از خارج از زمین بازی و همچنین داخل زمین کسب کرده است. منچستر ورلد دارایی بکام ۴۸ ساله را ۳۵۰ میلیون پوند تخمین زده است. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس از قراردادهای حمایتی با شرکت‌هایی مانند اچ اند ام، آدیداس، پپسی و جام جهانی قطر پول نقد زیادی دریافت کرد.

دیوید بکام

زلاتان ایبراهیموویچ (۱۵۰ میلیون پوند)

زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم سوئدی، در سن ۴۱ سالگی همچنان برای میلان بازی می‌کند، به این معنی که او هنوز هم دستمزد یک فوتبالیست را دریافت می‌کند. و ستاره سابق یونایتد حتی آماده است تا امسال در اولین فیلم سینمایی‌اش ظاهر شود و به ثروت خود بیافزاید. طبق گزارش «ارزش دارایی سلبریتی‌ها» ایبراهیموویچ ۱۵۰ میلیون پوند ثروت دارد.

وین رونی (۱۳۵ میلیون پوند)

وین رونی، اسطوره اولدترافورد با قراردادی ۸۰۰ هزار پوندی در سال به عنوان سرمربی تیم MLS دی‌سی یونایتد انتخاب شد. اما به گزارش «ارزش دارایی سلبریتی‌ها» ثروت کلی او ۱۳۵ میلیون پوند تخمین زده می‌شود. رونی ۳۷ ساله ۱۳ سال را در یونایتد گذراند و همچنین قراردادهایی با شرکت‌هایی مانند نایکی، فورد و کوکاکولا امضا کرد.

ژوزه مورینیو (۱۰۰ میلیون پوند)

سرمربی پرتغالی پس از اخراج از چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام بسته‌های مالی سنگینی دریافت کرد. گزارش شده است که او پس از جدایی از شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۸ چیزی کمتر از ۲۰ میلیون پوند و سه سال بعد، با ترک اسپرز ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوند به دست آورد. و به گزارش نشریه «میرِر» ارزش دارایی او ۱۰۰ میلیون پوند است.

ژوزه مورینیو

پل پوگبا (۷۷ میلیون پوند)

سال گذشته پل پوگبا بازیکن یوونتوس در لیست ثروتمندان جوان ساندی تایمز قرار گرفت. در آن زمان گزارش شد که او ۷۷ میلیون پوند دارایی خالص دارد. این بازیکن ۳۰ ساله همچنین هنگام ترک یونایتد در تابستان گذشته و بازگشت به یووه، ۳.۸ میلیون پوند پاداش وفاداری دریافت کرد.

رافائل واران (۶۶ میلیون پوند)

رافائل واران، قهرمان جام جهانی فرانسه، ده سال را در رئال مادرید صرف جمع کردن پول نقد کرد. و هنگامی که با چهار مدال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا برنابئو را ترک کرد، به یکی دیگر از بزرگترین باشگاه‌های جهان یعنی شیاطین سرخ پیوست. این مدافع در اولدترافورد ۳۴۰ هزار پوند در هفته دستمزد دارد و پلنت اسپورت ثروت کلی او را ۶۶ میلیون پوند تخمین زده است.

داوید دخئا (۶۰ میلیون پوند)

داوید دخئا در حال حاضر پردرآمدترین بازیکن منچستریونایتد است؛ با دستمزد باورنکردنی ۳۵۰ هزار پوند در هفته. با این حال، قرارداد این بازیکن اسپانیایی در تابستان به پایان می‌رسد و یونایتد می‌خواهد دستمزد هفتگی او را به ۲۰۰ هزار پوند در هفته کاهش دهد. با این وجود، نشریه «مارکا» در سال گذشته ارزش ثروت دخئا را حدود ۶۰ میلیون پوند تخمین زد.

ریو فردیناند (۶۰ میلیون پوند)

ریو فردیناند با پیوستن به منچستریونایتد از لیدز در سال ۲۰۰۲ با مبلغ ۲۹ میلیون پوند، رکورد نقل و انتقالات بریتانیا را شکست. به گفته «ارزش دارایی‌ سلبریتی‌ها»، امروزه ثروت او بیش از دو برابر شده است. این مرد ۴۴ ساله بعد از آویختن کفش‌های خود تبدیل به کارشناس حرفه‌ای ورزش شده و در زمینه بوکس هم فعالیت می‌کند.

ریو فردیناند

سر الکس فرگوسن (۵۵ میلیون پوند)

بزرگترین مربی تاریخ منچستریونایتد شایسته جایگاهی در لیست ثروتمندان باشگاه است. با وجود اینکه او اولین بار در سال ۱۹۸۶ قبل از اینکه پول وارد فوتبال شود به باشگاه ملحق شد، ثروتی در حدود ۵۵ میلیون پوند دارد. او در سال ۲۰۱۴ بخشی از مجموعه شراب خود را در حراجی هنگ‌کنگ به قیمت ۲.۳ میلیون پوند فروخت و چندین اسب مسابقه نیز دارد.

مایکل اوون (۵۴ میلیون پوند)

مایکل اوون نیز مانند فرگی عاشق مسابقه اسب‌سواری است. علاوه بر آن، مهاجم سابق با بازی در تیم‌هایی مانند لیورپول، رئال مادرید و یونایتد پول زیادی به دست آورد. این مرد ۴۳ ساله Manor House Stables را در کنار همسرش لوئیز تأسیس کرد و در کل ارزش ثروت او ۵۴ میلیون پوند برآورد شده است.

کاسمیرو (۵۳ میلیون پوند)

کاسمیرو هم مانند واران، برنابئو را با تئاتر رویاها عوض کرد. او علاوه بر دستمزد هفته‌ای ۳۰۰ هزار پوندی خود در یونایتد، قراردادی با نایکی نیز دارد. و در مجموع Sports Lite ادعا می‌کند که کاسمیرو ۵۳ میلیون پوند ثروت دارد.

کاسمیرو

رادامل فالکائو (۵۵ میلیون پوند)

انتقال قرضی رادامل فالکائو به اولدترافورد برای فصل ۱۵-۲۰۱۴ طبق برنامه پیش نرفت. این درحالی است که این مهاجم در مدت حضورش در اولدترافورد هفته‌ای ۲۶۵۰۰۰ پوند درآمد داشت. «ارزش دارایی‌ سلبریتی‌ها» ثروت فالکائوی ۳۷ ساله را ۵۵ میلیون پوند تخمین می‌زند.

روی کین (۵۰ میلیون پوند)

روی کین یکی از کارشناسان برجسته فوتبال است که برای شبکه‌هایی مانند اسکای اسپورت و آی‌تی‌وی کار می‌کند. او در سال ۲۰۰۶ از بازی کردن بازنشسته شد، اما مدتی را به عنوان سرمربی ساندرلند و ایپسویچ گذراند و به عنوان دستیار سرمربی در جمهوری ایرلند، استون ویلا و ناتینگهام فارست خدمت کرد. و «ارزش دارایی‌ سلبریتی‌ها» ادعا می‌کند که او اکنون ۵۰ میلیون پوند ثروت دارد.

روی کین

خواندن این مطالب را از دست ندهید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    منو یه سری از دوستام تو کافه آموزشگاه طرفدار یونایتدیم مرسی که راجع به شیاطین مقاله میذارید بازم بذارید عشق است منجستر یونایتد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی