نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ایمون زاید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل سابق روایت جالبی از برخورد بد چند بازیکن و لیدر با ایمون زاید مطرح کرد.

بدون شک محبوب‌ترین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس ایمون زاید است. بازیکن ایرلندی که در اولین دربی خود هت‌تریک کرد و باعث شد پرسپولیس بازی که با دو گل عقب بود، طی ۱۰ دقیقه با برد عوض کند.

با این حال خیلی‌ها در مورد جدایی زودهنگام زاید از پرسپولیس صحبت می‌کردند. هرچند اختلاف با مانوئل ژوزه و مسائل مالی دلیل جدایی ایمون از پرسپولیس بود، اما به نظر می‌رسد اتفاقات دیگری هم در آن مقطع رخ داد که باعث شد زاید پرسپولیس را ترک کند.

محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس در گفت‌وگویی روایت جالبی از ماجرای ایمون زاید و این‌که ستاره‌های آن‌زمان پرسپولیس اصلا رابطه خوبی با او نداشتند، مطرح کرد. رویانیان در این خصوص گفت: به او بازی نمی‌دادند و بازیکنان با او قهر کرده بودند. بزرگ تیم هم پیش من آمد و گفت «او به درد زمین خاکی هم نمی‌خورد»! این بزرگ تیم گفت چرا یک‌سری از بازیکنان را می‌آورید؟ نمی‌دانم از کجا خط می‌گیرید! گفتم مثلا؟ گفت «ایمون زاید. او در زمین خاکی هم نمی‌تواند بازی کند. چه کسی سر شما کلاه گذاشته است؟»

به گفته رویانیان، کار به جایی رسیده بود که دنیزلی هم دیگر این بازیکن ایرلندی را نمی‌خواست: «دیدیم دنیزلی به من پیغام داد که زاید را به باشگاه ارجاع می‌دهد تا قراردادش را لغو کنیم. من به دنیزلی گفتم شما را از ترکیه با احترام آورده‌ام با این آقا هم قرارداد بسته شده و شما پذیرفته بودید. اکنون چرا این تصمیم را گرفتید؟ گفت نمی‌گذارند اینجا بازی کند. من را اذیت می‌کنند. من مربی هستم ولی اگر به خاطر این بازیکن، با همه بازیکنان و لیدر تیم درگیر شوم نمی‌توانم کارم را انجام بدهم. به دنیزلی گفتم اشکال ندارد او را تحویل باشگاه بدهید اما دیگر با من صحبت نکنید و با قائم مقام باشگاه صحبت کنید. او دید من ناراحت شدم چند روز بعد محبت کرد و با شیرینی به دفترم آمد و آشتی کرد.»

هت‌تریک زاید در دربی ۷۴، داستان زاید در پرسپولیس را به کلی عوض کرد. ادامه صحبت‌های رویانیان را بخوانید: «بعد از آن دربی، آن لیدر تیم و کل بازیکنان در رختکن بودند که من وارد شدم. به آن‌ها گفتم ۸۰ دقیقه شما بازی نکردید و نتوانستید از پرسپولیس دفاع کنید و استقلال به شما دو گل زد اما یک نفر که در زمین خاکی هم نمی‌توانست بازی کند (!) سه گل وارد دروازه استقلال کرد. شرمنده‌ام که باید بگویم این‌گونه یک نفر سرنوشت آدم‌ها را عوض می‌کند. سرشان را پایین انداختند. ایمون زاید به هر شکل یک خاطره شد.‌ یادم هست به الشباب هم سه گل زد و همیشه هت‌تریک می‌کرد.»

مشروح این مصاحبه را این‌جا بخوانید: رویانیان: فردوسی‌پور به مهدوی‌کیا و گل‌محمدی لطمه زد/ میثاقی علاقه داشت این دعوا انجام شود/ با دنیزلی با هم گریه کردیم/ مستاجرم، فدای سر استراماچونی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۳
  • آریا US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اینا بازیکن روزهای سخت هستن و به موقع کاری میکنن که ستاره ها قادر به انجامش نیستن❤❤❤❤❤❤
    • ا.شهرضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      شاید یکی ازاندک اتفاقات فوتبال جهان همین زدن ۳گل توسط بازیکن تعویضی در۱۰دقیقه اونم ده نفره و در دربی باشه که تکرارشدنی برای پرسپولیس وهیچ تیم لیگ برتری نیست خودم داشتم بازی راازرادیوی ماشین گوش میکردم وقتی دیدم دوهیچ هستندواحتمال باخت پرسپولیس زیادهست رادیوی ماشین راخاموش کردم اما وقتی رقص پرچمهای قرمز راتوخیابونهای شهردرمسیرم دیدم تعجب کردم که تواین چنددقیقه چه اتفاقی افتاده؟
    • فاطیما افچنگی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      خود این بازیکنان پرسپولیس هم به درد جرز دیوار میخورند ، اگه.خوب بودن تو یک باشگاهی اروپایی ماندگار میشدن ، نه اینکه به یک سال نکشیده عودت بخورند .
  • محمد صادق IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    ایمون زاید ، داغی بر پیشانی کیسه تا ابد
  • پرسپولیسس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    خبری بی خبر بگو تو ۱۰دقیقه این اتفاق افتاد تا بچه های ک اون بازیارو ندیدن بفهمن طرفدار چه تیمای هستن با چه تاریخی
  • بیخک جروق IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    یادش بخیر آقای هتریک
    • جروق IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      عشق است کوهمره جروق
  • نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اين مشخص ميكنه كه هر بازيكني لايق تيم بزرگ و مردمي پرسپولي نيست و اكثر كساني كه افتخار پوشيدن تيم فوتبال پرسپوليس رو داشتند، لياقتش رو نداشتند و ناتوان بودند.
  • احمدرضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اون شخص که آقای رویانیان میگه علی کریمی بود اون موقع ها بازی ها رو دقیق میدیدم علی کریمی پاس هم حتی نمیداد به زاید وقتی هم هتریک کرد و دربی رو بردیم علی کریمی اصلا خوشحال نبود تیم خوب دنیزلی رو برد تو حاشیه و نذاشت موفق بشه اون تیم
    • عقاب تیز بین IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      آفرین آره دقیقا منم یادمه کریمی اصلا خوشحالی نمیکرد با اینکه خودش باعث بانی گل کیسه شده بود
  • سیا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    در یه کار گروهی هر کس فقط باید کاری راکه به او سپردند رادرست انجام بده.و تو کار دیگران دخالت نکنه.حتی اگه تو یه تیم فوتبال اون شخص بزرگترین بازیکن دنیا هم باشه باز هم فقط یه بازیکنه.نه مربی و نه مدیر عامل و غیره.یه تیم را حاشیه ها به هاچ میده.
  • مجتبی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    منظورش افشاریان بود واقعادمش گرم من یک پرسولیسی واقعی هستم ازقهرمانی خوشحالیم ولی بی شرف نیسیم بایدواقعیت راقبول کنیم
  • عقاب تیز بین IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    کیسه تا ابد با این ننگ و البته ننگهای بدتر ۶ و ۴ باید بسوزد و بسازد، خدایا شکرمیکنم به خاطر بزرگی و عظمتت تو خواستی که دنیز به ایمون ، ایمون بیاورد و اورا به بازی دربی بفرستد و باعث سر افکنی کیسه تنان شود .🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • کیدین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    بله یادمه تماشاگران استقلال تو اون بازی چقدر طفلک مظلومی را تشویق میکردند و میگفتند پرویز سوبله چوبله که ناگهان ایمون این پسر با شرف چنان ترکاندشون که بنظر من آزادی بمب اتمی هیروشما و ناکازاکی ژاپن را تجربه میکرد بهر صورت یاد ایون همیشه در دل و جان هرپرسپولیسی گرامیست یلد بخیر
  • ایرانی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    پرویز مظلومی مغرور شد و فکر کرد بازی را برده ،حماقت هم حدی دا رد ، ولی خدا خواست که قرمز پیروز شود
  • علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    کسیکه در زمین چمن بازی میکند امکان ندارد بتواند در زمین خاکی بازی کند...چون میترسه ..لطفا به زمین خاکی بازها توهین نکنید...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی