سرمربی استقلالی خط قرمز ماست!/ تلاش اطرافیان رحمتی برای نیمکت گل‌گهر و استقلال
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: مهدی رحمتی درحال‌حاضر ناموس و خط قرمز ماست! درهرصورت او با ما قرارداد دارد و سرمربی آلومینیوم است.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک درحالی ابتدای فصل‌جاری را با نتایجی مطلوب آغاز کرد که در ادامه روند نتیجه‌گیری‌های این تیم تا حد زیادی سینوسی‌شده و باعث شد تا این تیم رفته‌رفته از صدر جدول دور شود. حالا در چنین شرایطی این صحبت مطرح است که مهدی رحمتی، سرمربی این تیم فصل آینده هم با این باشگاه اراکی ادامه می‌دهد یا خیر. البته طبق شنیده ها اطرافیان رحمتی در تلاش هستند تا به جز استقلال، این سرمربی را به سیرجان هم لینک کرده و او را جایگزین امیرقلعه نویی کنند. در این خصوص و سایر مسائل مرتبط دقایقی با محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه اراکی همکلام شدیم که متن این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید. 

در آستانه برگزاری هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر، وضعیت آلومینیوم چطور است؟ از شرایط راضی هستید؟

در هفته پایانی درحالی به مصاف فولاد می‌رویم که اگر می‌خواهیم در رده هفتم جدول بمانیم باید حریف خود را شکست دهیم. همچنین با توجه به حمایت‌های شرکت آلومینیوم، سهامداران و هیات‌مدیره باشگاه بودجه‌ای از ابتدای فصل مشخص شد که در ادامه فصل یک متمم روی آن اضافه شد. با تمام این اوضاع و احوال میزان سرمایه‌گذاری ما که به‌صورت شفاف روی سامانه کدال و شرکت خصوصی‌سازی وجود دارد از بسیاری از باشگاه‌هایی که در فصل‌جاری ضعیف‌تر از ما نتیجه گرفتند بسیار کمتر بوده. این درحالی است که ما در چند رشته ورزشی این سرمایه‌گذاری را انجام دادیم و سعی کردیم سقف قرارداد اعضای تیم فوتبال را براساس استانداردها مدنظر قرار دهیم و مدل قراردادمان مستند و حرفه‌ای باشد. با توجه به این میزان سرمایه‌گذاری در فضایی که قرار شد تا همه ارکان فوتبال شفاف‌سازی را سرلوحه کار قرار بدهند، شرایط راضی‌کننده است. من الان باشگاهی را سراغ دارم که بالای ۸۰۰ میلیارد هزینه کرده اما وضعیت عملکردی‌اش خیلی هم با ما متفاوت نیست. در فوتبال ایران یا باید دغدغه نیفتادن را داشته باشید و نیفتید یا اینکه باید کمرکش جدول باشید یا سهمیه آسیایی کسب کنید. این درصورتی است که با این میزان سرمایه‌گذاری که برخی باشگاه‌ها کردند مطلوب آنها حاصل نشده است. 

منظورتان از سایر تیم‌ها فولاد یا گل‌گهر که نیستند؟

من اسمی از تیمی نمی‌آورم. بالاخره رفقای ما در سایر تیم‌ها هستند و من نمی‌توانم اسمی از باشگاهی بیاورم. 

با این وضعیت مهدی رحمتی در اراک می‌ماند و با او ادامه می‌دهید؟

ما از ابتدای فصل با توجه به رضایتمندی‌ای که از کار مهدی رحمتی نسبت به عملکرد وی در ۸ دیدار پایانی فصل گذشته از او داشتیم، قرارداد این سرمربی را تمدید کرده و برای فصل بعدی نیز در خدمت او خواهیم بود. البته برای رحمتی شرط گذاشته بودیم درصورتی‌که شرایط آلومینیوم در جدول حفظ شده و این تیم تک‌رقمی شود یا تیم به فینال جام‌حذفی برسد این قرارداد را تمدید خواهیم کرد. بنابراین در ابتدای فصل‌جاری برای اینکه حرفه‌ای عمل کنیم قرارداد رحمتی را برای دو فصل دیگر تمدید کردیم. یعنی با پایان فصل‌جاری، این سرمربی برای فصل بعدی نیز سرمربی آلومینیوم باقی خواهد ماند. 

در فضایی که ساپینتو یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد، صحبت از حضور رحمتی برای فصل بعدی روی نیمکت آبی‌پوشان مطرح شده است. از این موضوع خبر دارید؟

من هم این صحبت‌ها را از دوستان نزدیکی که با هم ارتباط داریم شنیده‌ام و آنها هم همین مسائل را مطرح می‌کنند. البته ایشان از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتند که الان استقلال هم به آن اضافه شده است. رحمتی درحال‌حاضر ناموس و خط قرمز ماست! درهرصورت او با ما قرارداد دارد و سرمربی آلومینیوم است اما اگر شرایط به‌گونه‌ای شود که قرار باشد این سرمربی پیشرفت کند و نظر خودش هم جدایی از آلومینیوم باشد، با توجه به قراردادی که برای فصل بعدی با او داریم، رحمتی می‌تواند یک بخشی از پولی که از ما دریافت کرده است را برگرداند و برود. 

این مبلغ چقدر است؟

حدودش را نمی‌دانم اما اگر بخواهد جدا شود فکر می‌کنم ۶۰، ۷۰ درصد پولی که گرفته است را باید بدهد. 

بند جدایی در صورت پیشنهاد از استقلال هم در این قرارداد وجود دارد؟

خیر، چنین چیزی مطرح نیست. در این خصوص نمی‌خواهم بیشتر صحبت کنم چون از وضعیت باشگاه استقلال خبر ندارم ضمن اینکه تصمیم‌گیرنده این باشگاه نیستم که رحمتی را بخواهم یا نخواهم اما اگر جمع‌بندی این باشد که او را بخواهند و رحمتی هم دوست داشته باشد به این تیم برود، ما در راستای پیشرفت خودمان، سرمربی و بازیکنان‌مان دوست داریم با سایر باشگاه‌ها وارد تعامل شویم. در این خصوص هم این حق را به رحمتی می‌دهیم. درهرصورت استقلال تیم پرطرفداری است و این حق را می‌توانیم برای سرمربی قائل باشیم. با این حال الان رحمتی با ما قرارداد دارد و من به‌عنوان مدیرعامل باشگاه وظیفه دارم تا از تیمم محافظت کنم. یک وقتی هست که کادرفنی ضعف‌هایی داشته و تیم در معرض خطر است، در این زمان باید با تعامل با سرمربی به فکر فضای کاری جدیدی باشیم اما الان شرایط متفاوت است. 

یعنی از رحمتی راضی هستید؟

البته هوادار ما راضی نیست. البته بحث گلایه از من یا رحمتی در کار نیست بلکه چون سال‌های زیادی در لیگ دسته اول بودیم و الان هم ۳ سال از حضورمان در لیگ برتر سپری می‌شود هوادار اراکی معتقد است که باید سازوکاری را تعریف کنیم تا شرایط بهتر شده و تیم بالا بیاید. تیم ما در این چند سال به‌خوبی جلوی تیم‌های بزرگ ایستاده و نتیجه لازم را گرفته و این امر به مردم اراک القا شده که تیم آلومینیوم این ظرفیت و توانمندی را دارد که به‌سرعت پیشرفت کرده و در جدول بالا بیاید. البته همین که ما رفته‌رفته داریم اوج می‌گیریم و پیشرفت می‌کنیم باید کفایت کند. ضمن اینکه برای پیشرفت، بخش عمده آن به مباحث مالی مربوط می‌شود. کیفیت یک بازیکن یک میلیاردی با بازیکن ۱۰ میلیاردی در هر صورت متفاوت است. این درحالی است که بازیکنان خارجی ما به‌خصوص زاپاتا جزء پنج شش بازیکن برتر خارجی لیگ هستند. 

بودجه آلومینیوم در فصل‌جاری چقدر بود؟

۱۲۶ میلیارد که یک متمم هم به آن اضافه شد که اصل این پول مربوط به قرارداد بازیکنان می‌شد. 

شنیده می‌شود بازیکنانی مانند زاپاتا و پورحمیدی مورد توجه استقلال قرار دارند. از این باشگاه پیشنهادی هم رسیده است. 

هیچ درخواست رسمی نرسیده اما درباره پورحمیدی باید عرض کنم که او ۳ سال قرضی برای ما بازی کرده و باشگاه تراکتور باید درباره این بازیکن تصمیم‌گیری کند. هم خودش و هم ما راغب هستیم با هم ادامه بدهیم. زاپاتا هم دو ساله قرارداد دارد و هر باشگاهی او را می‌خواهد باید پیشنهادش را بدهد تا نسبت به‌نفع و ضرری که متحمل می‌شویم تصمیم‌گیری لازم را به‌عمل بیاوریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی