نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بی خبری معاون حقوقی از قرارداد سیلوا فاجعه است!/ او باید از منافع استقلال دفاع کند/ چطور ممکن است یک حقوقدان از قرارداد بازیکن بی‌اطلاع باشد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حسین فرزامی مدیر اسبق باشگاه استقلال گفت: ضرر ۸۵ هزار دلاری بابت قرارداد سیلوا به باشگاه فقط و فقط به خاطر مشکلات حقوقی بوده و گرنه یقه چه کسی را باید گرفت؟

حسین فرزامی، عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه استقلال و بازیکن سال های دور این تیم در گفتگو با خبرورزشی، درباره مشکل حقوقی به وجود آمده در پرونده مربوط به قرارداد رافائل سیلوا اظهار داشت: وقتی باشگاه استقلال معاونت حقوقی را استخدام می کند برای این است که در ارتباط با مسائل حقوقی از جمله عقد قرارداد با بازیکن یا مربی دقت نظر کامل داشته باشد وگرنه قرارداد بستن بدون مشاور حقوقی که کاری ندارد در حالی که ممکن است در یکسری مسائل ضرر کند.

وی افزود: یک حقوقدان اگر این کاره باشد از ریز مسائل مربوط به عقد قرارداد مطلع است. شاید مدیربرنامه یک بازیکن که او هم از حقوق سر می آورد با یک کلمه یا یک فعل، کل متن قرارداد را تغییر بدهد. این ها وظیفه معاون حقوقی باشگاه است که دقت عمل داشته باشد. اگر در این مسائل دقت نمی کردند پس برای چه حقوق می گرفتند؟

مدیر سال‌های گذشته باشگاه استقلال در این باره که فرشید سمیعی (معاونت حقوقی برکنار شده باشگاه استقلال) گفته من بارها اعلام کرده ام از برخی قراردادها خبر نداشتم (متن صحبتهای سمیعی را می توانید اینجا بخوانید) تاکید کرد: این ادعا اگر واقعاً درست باشد فاجعه است! این برای معاون حقوقی باشگاه عذر بدتر از گناه است. اگر مشاور حقوقی اطلاعی از قرارداد و مفاد آن نداشته باشد پس چطور می تواند از منافع باشگاه دفاع کند؟ اگر معاون حقوقی از منافع باشگاه دفاع نکند چه کسی می تواند این کار را انجام بدهد؟ چه کسی می تواند جلوی ضرر باشگاه را بگیرد؟ پس برای چرا صندلی معاونت حقوقی را اشغال کرده بود؟

فرزامی خاطرنشان کرد: یک مدیر در یک سازمان، مجتمع، باشگاه یا شرکت قطعاً زمانی از یک فرد حقوقی استفاده می کند که بتواند از غلط های نوشتاری در مفاد قراردادش با شرکت ها و افراد طرف حسابش باخبر باشد. مدیر یک مجموعه تنها از طریق این مسیر می‌تواند مطلع باشد که چه اتفاقی دوروبرش رخ می دهد. این توضیح از سوی معاون قبلی حقوقی باشگاه استقلال توجیه‌پذیر نیست! به هیچ وجه نمی توان این توجیه را پذیرفت که من خبر نداشتم.

وی ادامه داد: اگر خبر نداشتید چرا همان زمان این موضوع را به اعضای هیئت مدیره یا بالاتر، به رئیس مجمع و از آن بیشتر در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام نکردید؟ شاید برفرض محال اصلاً مدیر باشگاه می خواسته کاری کند که باشگاه ضرر کند. شاید او مدیر دلسوزی نبوده یا بوده و از روی بی اطلاعی، لجاجت می کرده که فلان قرارداد باید همانطور که او می خواهد بسته شود، شما باید این مسائل را به رسانه‌ها اطلاع می‌دادید. اما ظاهراً این اتفاق هم نیفتاده. اینکه الان می گویید خبر نداشتید نوشداروی بعد از مرگ سهراب است. باید همان زمان(تابستان سال قبل) مسایل را رسانه ای می کردید.

فرزامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ در باشگاه های ورزشی به ویژه فوتبالی ایران، عملکرد ضعیف معاونت های حقوقی است. باعث تاسف است که بگوییم ایجنت های مربیان خارجی و بازیکنان خارجی یا حتی برخی بازیکنان داخلی با اطلاعات بیشتری در مسائل حقوقی طرف حساب ما می شوند و از ناآگاهی مدیران ما سوءاستفاده می کنند. اینکه به فارسی یک متن بنویسید و به انگلیسی یک چیز دیگر شبیه جوک است! نمی دانیم به این اشتباه بخندیم یا گریه کنیم!

فرزامی در پایان تاکید کرد: به هیئت فوتبال استان تهران پیشنهاد می کنم برای اینکه باشگاه ها از این به بعد دچار چنین ضرر و زیان هایی نشوند یک متن مشخص را برای آن ها تهیه و به زبان انگلیسی ترجمه کند و در اختیارشان قرار بدهد تا از این به بعد اگر معاون حقوقی باشگاه بی اطلاع بود یا او را بازی نگرفتند یا اصلاً خود شخص حوصله نداشت به این مسائل ورود کند و سرش جای دیگری گرم بود، لااقل مدیر باشگاه بتواند با مطابقت دادن متن اصل قرارداد هیأت فوتبال خودمان، با قراردادی که بازیکن به باشگاه ارائه می کند متوجه اشتباهات احتمالی اینچنینی بشوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی