نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
وقتی یک مصاحبه قهرمانی را از پرسپولیس گرفت!/ روزی که حرف‌های عجیب ستاره سپاهان برای سرخ‌ها دردسرساز شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همه خاطرات پرسپولیس از هفته پایانی لیگ برتر شیرین و توأم با قهرمانی نبوده است.

در شروع لیگ پانزدهم، تیم تحت هدایت برانکو فصل را بسیار بد شروع کرد و از شش بازی خود، تنها ۴ امتیاز کسب کرد. اما گویا هواداران پرسپولیسی می‌خواستند تا آخرین لحظه پای سرمربی محبوبشان بمانند و از او در هر بازی حمایت می‌کردند. این حمایت‌ها در آخر نتیجه داد و رفته رفته تیم برانکو، شکل یک مدعی قهرمانی را به خود می‌گرفت. در همان فصل دربی رفت را با تساوی ۱-۱ و با گل دقایق پایانی «جری بنگتسون» به پایان برد؛ اما دربی برگشت و شهرآورد شماره ۸۲ با دیگر دربی‌ها برای هواداران دو تیم تفاوت داشت و پرسپولیس در یک بازی کاملا برتر و با نتیجه ۴-۲ موفق شد، استقلال تحت هدایت پرویز مظلومی را شکست داده و صدر جدول را به نوعی از استقلال تهران، پس بگیرد. در انتهای آن فصل پرسپولیس تنها به دلیل تفاضل گل کمتر به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر پس از استقلال خوزستان رسید. چرا؟

روز آخر پرسپولیس گرچه مقابل تیم راه آهن به برتری ۲ بریک رسید اما با شکست ذوب آهن اصفهان با سرمربیگری یحیی گل محمدی مقابل استقلال خوزستان عنوان قهرمانی را از دست داده و به نایب قهرمانی رسید. نایب قهرمانی که هرچند برای هواداران پرسپولیس بسیار تلخ بود ولی آن‌ها در بازی پایانی برابر راه آهن، یک دل، هم صدا و ایستاده در ورزشگاه آزادی، تیم و سرمربی محبوبشان را به شدت تشویق کردند.

شاید ندانید اما یکی از دلایل از دست دادن قهرمانی در روز آخر رقابت‌های لیگ پانزدهم مصاحبه عجیب و غریب فرشاد احمدزاده بود.

بازیکن سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های ورزشی در اظهارنظری عجیب در خصوص بالا بردن تفاضل گل برای کسب عنوان قهرمانی، عنوان کرد: «۱۰ گل به راه آهن می‌زنیم!»

این جمله و تیتر یک (!) بازیکن آن زمان کم تجربه پرسپولیس، تیم راه آهن را جری کرد! راه آهن گرچه خودش با یوهانیس توپالیدیس سرمربی یونانی در آستانه سقوط قرار داشت اما مصاحبه فرشاد احمدزاده با شکلی غیرمنتظره رقیب پرسپولیس را تحریک کرد.

مدیررسانه‌ای وقت راه آهن در اقدامی هماهنگ شده با مالک این باشگاه، ۲۰ نسخه از آن روزنامه را خریده، روز بازی و هنگام صرف ناهار (توسط مالک باشگاه) جلوی بازیکنان گذاشت! مالک باشگاه راه آهن در حین گذاشتن نسخه روزنامه با تیتر درشت «۱۰ گل به راه آهن می‌زنیم!» از فرشاد احمدزاده به بهادر عبدی کاپیتان تیمش گفت: «ببینید! بازیکن پرسپولیس چه مصاحبه‌ای کرده؟ بروید ثابت کنید راه آهن غیرت دارد و ۱۰ گل از هیچ تیمی نمی‌خورد و جلوی قهرمانی این تیم را بگیرید!»

همین حربه و اقدام مسئولان و اطرافیان تیم راه آهن سبب آن شد که این تیم در حال سقوط عملکرد فوق العاده‌ای برابر پرسپولیس به نمایش گذاشته و با تک گل مهرداد محمدی گرچه ۲ بر یک بازی را واگذار کرد اما مانع قهرمانی تیم برانکو نیز شد!

آن اتفاق و کُری خوانی نا به هنگام فرشاد احمدزاده می‌تواند هشدار بزرگی به یحیی گل محمدی و شاگردانش باشد که مراقب مصاحبه‌های خود پیش از بازی بزرگ و حساس در قائم شهر و مقابل نساجی باشند. ممکن است یک مصاحبه یا کُری خوانی نسنجیده، روز آخر قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد. باور نمی‌کنید از کریم باقری و فرشاد احمدزاده بپرسید!

این مطلب را هم بخوانید: عادت شیرین پرسپولیس؛ قهرمانی در هفته پایانی/ تا سه نشه... بازی نشه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    با قانون بازی رودرروپرسپولیس قهرمان بود
  • پرسپولیس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    ذوب‌آهن توانش را داشت که اس خوزستان را ببره یا حداقل مساوی میکرد اونوقت پرسپولیس قهرمان میشد ولی بعضی ها نخواستن که ذوب آهن نتیجه بگیره که پرسپولیس قهرمان بشه البت این برداشت من بود شاید اشتباه میکنم
    • www.aradmorady@gmail.com IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      دقیق
  • احمدرضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    دقیقا همون سال و همون ۶ بازی اول که گفتید مشکلات داوری تو بازی های پرسپولیس مانع از موفقیت شد اشتباهات تاثیر گذاری هم بودند فیلم داوری ها رو به داورای خارجی نشون همه چی رو مشخص میکنه
  • فینال آسیا حسرت آبی ها IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    این طور که پیش می ره معلومه پرسپولیس دو جام رو می بره
  • ابراهیم غلامی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    من توی بازی استقلال و پرسپولیس که که ۴ بر ۲ بنفع قرمزها تمام شد ورزشگاه بودم درآن بازی داور که آقای فغانی بود دوتا پنالتی استقلال رانگرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی