نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مهندس ژاوی عمارت کاتالان‌ها را از نو ساخت/ بارسلونا؛ قهرمان شایسته و جوان لالیگا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ژاوی با تزریق نظم و انضباط به بازسازی بارسلونا پرداخت و در نهایت با سبک خود قهرمانی را برای این تیم به ارمغان آورد

بارسلونا یکشنبه شب بیست و هفتمین عنوان قهرمانی لالیگا را در تاریخ خود به دست آورد. این تیم در هفته سی و چهارم رقابت‌های لالیگا به مصاف اسپانیول رفت و با نتیجه ۲-۴ برابر این تیم به پیروزی رسید تا به این ترتیب قهرمانی خود را قطعی کند. این قهرمانی بعد از چندین سال بحران این تیم و با درایت ژاوی به دست آورد تا اولین جام این باشگاه در دوران بعد از لیونل مسی رقم بخورد.

بارسا با میانگین سنی ۲۶ سال و ۱۰۵ روز در ترکیب اصلی، جوانترین قهرمان رقابت‌های لیگ برتر اروپا شد. اگر ۱۱ بازیکنی که بیشترین دقایق را برای بارسلونا در لالیگا به میدان رفته اند در نظر بگیریم، ۵ بازیکن زیر ۲۵ سال وجود دارد: گاوی (۱۸)، بالده (۱۹)، پدری (۲۰)، آرائوخو. (۲۳) و کنده (۲۴).

همچنین ۳ نفر دیگر بین ۲۵ تا ۲۶ سال سن دارند: دی یونگ (۲۵)، کریستنسن (۲۶) و رافینیا (۲۶)، در حالی که سه نفر دیگر بالای سی سال هستند: تراشتگن (۳۰)، لواندوفسکی (۳۴) و سرخیو بوسکتس (۳۴). به این‌ها بازیکنانی اضافه می شوند که معمولاً کار را از روی نیمکت شروع می‌کنند مانند اریک گارسیا (۲۲ ساله)، فران تورس (۲۳) و دمبله (۲۵). جدای از ۵ رقابت برتر لیگ اروپا، قهرمان هلند که در لیست لیگ‌ها در رده ششم قرار دارد، با ۲۳ سال و ۳۶۰ روز، جوان ترین میانگین سنی را برای بازیکنان کلیدی دارد.

مسی در جشن بارسلونا!

هواداران بارسلونا در جشن قهرمانی این تیم در لالیگا نام لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، را فریاد زدند. در چند هفته اخیر شایعات بسیاری درباره بازگشت احتمالی مسی به نوکمپ پس از پایان مهلت قراردادش با پاری سن ژرمن در انتهای فصل به گوش می‌رسد و این موضوع در میان جشن و شادی هواداران بارسا پس از قهرمانی هم مطرح شد.

آن‌ها در حالی که برای جشن و پایکوبی به خیابان‌های بارسلونا آمده بودند بارها و بارها تا نیمه‌های شب نام این بازیکن را فریاد زدند تا نشان دهند که همچنان در یادش هستند و امید دارند که او روزی بار دیگر با پیراهن این تیم به میدان برود.

هرچند شرایط مالی بارسلونا همچنان بهبود قابل توجهی پیدا نکرده و مخالفت لالیگا با برنامه ارائه شده از سوی این باشگاه، کار را برای جذب بازیکنانی مانند مسی دشوار کرده است. با این حال، خوان لاپورتا تاکید دارد که این باشگاه دست از تلاش برای جذب او نخواهد کشید.

در همین رابطه: ماجرای تازه از بازگشت مسی به بارسلونا در شب قهرمانی/ از پیام ویژه رئیس به لئو تا درخواست هواداران +ویدیو

مهندس ژاوی عمارت کاتالان‌ها را از نو ساخت/ بارسلونا قهرمان شایسته و جوان لالیگا

ژاوی در کتاب تاریخ بارسلونا

ژاوی ارناندس، به پنجمین بارسایی تاریخ تبدیل شد که به عنوان بازیکن و سرمربی قهرمانی لالیگا را جشن می‌گیرند. پیش از این تنها چهار نفر به این موفقیت دست یافته بودند: جوزپ سامیتیر، یوهان کرایف، پپ گواردیولا و لوییس انریکه. بارسلونا با پیروزی برابر اسپانیول در هفته سی و چهارم رقابت‌های لالیگا برای بیست و هفتمین بار در تاریخ خود قهرمان لالیگا شد.

وقتی ژاوی ۴۳ ساله در پاییز ۲۰۲۱ به عنوان مربی بارسا انتخاب شد، از سرخیو بوسکتس، همبازی قدیمی‌اش، خواست تا قوانین رختکن را به او بگوید و نظر خودش را هم درباره آنها بگوید. ولی بوسکتس به ژاوی گفت هیچ قانونی وجود ندارد و در شش سالی که او در نوکمپ نبوده، قوانین حاکم بر رختکن تیم به تدریج به دست فراموشی سپرده شده‌اند. ژاوی که از این بی‌نظمی حیرت کرده بود، قوانین جدیدی وضع کرد. برای نمونه، کسانی که دیر سر تمرین حاضر شوند، جریمه مالی می‌شوند و تکرار آن، جریمه را بیشتر می‌کند.

مربی همچنین به همه دستور داد یک ساعت و نیم قبل از شروع تمرین در زمین تمرین حاضر شوند تا همه در کنار هم غذا بخورند. او معتقد است اگر بازیکنان در کنار هم صبحانه و ناهار بخورند، متخصصان تغذیه باشگاه بهتر می‌توانند کیفیت تغذیه آنها را کنترل کنند.

انضباط حاکم بر تیم در نهایت جواب داد و بارسا نبرد با رئال را در لالیگا برد و اکنون چهار بازی مانده به پایان فصل، با چهارده امتیاز بیشتر از رئال، قهرمانی خود را قطعی کرده است.

مهندس ژاوی عمارت کاتالان‌ها را از نو ساخت/ بارسلونا قهرمان شایسته و جوان لالیگا

جنجال در دربی

بارسا با پیروزی برابر اسپانیول برای بیست و هفتمین بار قهرمان لالیگا شد، اما موقعی که بازیکنان تیم در حال جشن گرفتن در وسط زمین بودند، هواداران خشمگین اسپانیول به درون زمین ریختند و حتی بعضی از تیفوسی‌ها وارد تونل رختکن شدند و با بازیکنان بارسا مثل بوسکتس و مارکوس آلونسو رودررو شدند؛ گروه دیگری از هواداران میزبان هم علیه مدیران باشگاه‌شان شعار دادند چون اسپانیول در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر است.

هیچکدام از بازیکنان بارسا در حمله هواداران اسپانیول آسیب ندیدند ولی خروج شتابزده از زمین، اتفاق شوکه‌کننده‌ای بود و جشن قهرمانی را تحت‌الشعاع قرار داد و تلخ کرد.

ژاوی بعد از بازی گفت: «جشن گرفتن طبیعی است، اما درک می‌کنم که در خانه خودمان نیستیم و نمی‌توانیم به میزبان بی‌احترامی کنیم.»

مهندس ژاوی عمارت کاتالان‌ها را از نو ساخت/ بارسلونا قهرمان شایسته و جوان لالیگا

شعار علیه وینیسیوس

شعارهای عجیبی در جشن قهرمانی بارسلونا در لالیگا علیه وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، سر داده شد. هواداران بارسا پس از پایان بازی با اسپانیول، به خیابان‌های شهر بارسلونا آمدند تا جشن قهرمانی را بر پا کنند و تا پاسی از شب در خیابان حضور داشتند تا نشان دهند که کسب اولین عنوان قهرمانی پس از فصل ۱۹-۲۰۱۸ برای آنها بسیار ارزشمند بوده است.

اما اتفاقاتی که در این جشن در اطراف ورزشگاه نوکمپ رخ داد باعث تعجب و ناراحتی بسیاری از فوتبال‌دوستان و خصوصا هواداران رئال مادرید شده است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که عده‌ای از هواداران بارسا در حالی که فریاد «وینیسیوس، بمیر!» سر داده‌اند مشغول خوشحالی و پایکوبی به مناسبت قهرمانی تیم محبوب‌شان هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی