نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
AFC کاری ندارد آلمانی‌ها درباره مالکیت استقلال نظر می‌دهند/ امیدوارم دو شقه شدن استقلال و پرسپولیس تبدیل به یک شر بزرگ نشود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال گفت: اینکه در بدنه دولت تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به دو وزارتخانه جداگانه تقسیم کنند تفاوتی در اصل ماجرا به وجود نمی‌آورد.

امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال که سابقه قهرمانی با این تیم در لیگ برتر را دارد در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تغییر مالکیت باشگاه استقلال از وزارت ورزش به وزارت اقتصاد و امور دارایی برای حل مشکل دریافت مجوز حرفه ای از afc اظهار داشت: فکر می‌کنم هنوز عده‌ای معنی دولت را نمی‌دانند! دولت فقط وزارت ورزش و اقتصاد نیست. تمام وزارتخانه‌ها متعلق به دولت هستند و مردم با رای‌هایشان تشکیل دهنده همین دولتند.

وی افزود: یکی از مهمترین بحث‌ها این است که دولت نمی‌تواند همزمان برای دو باشگاه تیم‌داری کند اما می‌تواند یک تیم داشته باشد. چه بسا در مصر و عربستان این شرایط وجود دارد و فوتبال یا ورزش را یک منبع درآمدزایی و اقتصادی می‌دانند.

مدیر با سابقه ورزشی کشورمان اضافه کرد: تحلیل آقایان این است که وقتی یک تیم برای فلان وزارتخانه و یک تیم برای یک وزارت دیگر است مشکلی ایجاد نمی‌شود. باید دید ای اف سی چه می‌گوید. ای اف سی بحث راستی آزمایی درباره باشگاه‌ها را به یک شرکت آلمانی سپرده است. اگر آن شرکت آلمانی در راستی آزمایی مالکیت استقلال با شکل و شمایل جدید تاییدیه لازم را صادر کند که قطعاً مشکلی پیش نمی‌آید اما در غیر این صورت آقایان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: تصمیم گیرندگان این ماجرا باید پاسخ بدهند که چرا در این مدت این همه زمان را از دست دادند؟ چرا در بحث رهایی آبی و قرمز از دولت، اولویت را به سهام فروشی اختصاص دادند و یا راه‌های دیگری به کار بردند که در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد؟ امیدوارم دو شقه شدن این دو تیم در نهایت به خیر بگذرد و تبدیل یک شرّ جدید در ارتباط با این دو باشگاه نشود.

واعظ آشتیانی همچنین در ارتباط با مسائل حقوقی در باشگاه استقلال که طی روزهای اخیر خبرساز شده توضیح داد: باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که مربی و بازیکن خارجی به خدمت می‌گیرند باید مشاوران حقوقی بین الملل هم در کنار مشاور حقوقی عادی داشته باشند. بحث حقوق در رشته‌های مختلف مثل تجارت، پزشکی یا بین الملل متفاوت است. بحث حقوق بین الملل فضای خاص خودش را دارد. گاهی ممکن است بعضی از عبارت‌ها در حقوق تجاری معنی خاصی بدهد که در حقوق پزشکی آن معنی را نمی‌دهند. بنابراین برای اینکه مشکلی مانند موضوع قرارداد سیلوا به وجود نیاید یک باشگاه حرفه ای فوتبالی باید از دو مشاور حقوقی عادی و بین الملل استفاده کند تا مشکلی برایش به وجود نیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • حسین IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    این هم فکر میکنه عقل کله. حاضرم قسم بخورم این میره خبر میده به ای اف سی تا خودشو آدم خوبه جلوه بده
  • هوادارفوتبال IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    هرچقدرسعی میکنم ازفضای مجازی وکامنت دادن دورباشم نمیشود آقای آشتیانی آنهاخیلیرخوب میدانند چکارمیکنند وچه هدفی ازاین کارها دارند فقط هوادار بیچاره این وسط بازی میخورد من بارها گفته ام وبازهم میگویم خوددولت دوست ندارد بخاطر مسائل امنیتی این دوتیم درآسیا باشن چون بازیها رفت وبرگشت وباتماشاگره ونمیتونن بخاطر کرونا وهزارکوفت دیگه محدودیت ایجادکنن حتی نقشه ی خرابی ورزشگاهشون هم به بار ننشست واگراین دوتیم به بازیهای آسیایی برن باید بانوان هم به ورزشگاه برن قتتون رونگیرم استقلال وپرسپولیس بعداز اتفاقات اخیردرایران عزیز وتنهای ما ازآسیاحذف شدن واین یک کارعامدانه ازطرف دولت میباشدشایداین کامنت من نشرداده نشه اما این مطلب حقیست برگردن نشریات برای روشن کردن وآگاهی هواداران مظلوم استقلال وپرسپولیس ایران عزیزم نه دولت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی