پایان امپراتوری پپ در کاخ آبی/ گواردیولا منچسترسیتی را ترک می‌کند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی منچسترسیتی با حرفهای خود در مورد ماندن یا نماندنش در این تیم گمانه‌زنی‌های زیادی را به راه انداخت.

پپ گواردیولا گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه بعد از کسب احتمالی سه گانه قهرمانی ممکن است منچسترسیتی را ترک کند، بیشتر کرد. این اتفاق زمانی رقم خورد که در یک مصاحبه از او در این مورد سوال شد و سرمربی اسپانیایی نیز جواب واضحی به این موضوع نداد.

تیم پپ گواردیولا اگر بتواند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلیس را به دست بیاورد؛ اتفاقی تاریخی را در فوتبال انگلیس و البته در تاریخ باشگاه منچسترسیتی رقم خواهد زد. آنها در حال حاضر در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند و بازی یکشنبه مقابل چلسی می‌تواند قهرمانی پنجم آنها در شش سال اخیر فوتبال انگلیس را قطعی کند. ضمن اینکه در دو تورنمنت دیگر یعنی جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا نیز به فینال رسیده‌اند و با توجه به نمایشی که تاکنون داشته‌اند شانس برتری آنها مقابل هر دو حریف فینالیست خود به مراتب بیشتر است. بنابراین سیتیزن‌ها شانس کسب هر سه جام را در این فصل دارند تا برای اولین بار در تاریخ باشگاه چنین اتفاقی رقم بخورد. اگر این رویا برای سیتی محقق شود، تیم گواردیولا تبدیل به دومین تیم انگلیسی در تاریخ خواهد شد که به سه گانه قهرمانی می‌رسد،‌ البته در بخش مردان. پیش از این منچستریونایتد در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ این موفقیت را کسب کرده بود.

در این صورت سرمربی اسپانیایی و موفق منچسترسیتی در موقعیتی قرار می‌گیرد که دیگر جامی‌نیست که با این تیم کسب نکرده باشد و شاید این انگیزه او برای ادامه کار در این باشگاه را کم کند. این موضوعی بود که در مصاحبه‌ای از گواردیولا سئوال شد و او به خبرنگاران گفت بهتر است این سوال را بعدا و زمانی که تیمش موفق به کسب سه گانه قهرمانی شد از او بپرسند.

پایان امپراطوری پپ در کاخ آبی/ گواردیولا منچسترسیتی را ترک می کند؟

گواردیولا در مصاحبه خود با شبکه اسکای اسپورتس در این مورد حرف زد: «اول ما باید قهرمان شویم و هر سه جام را به دست بیاوریم. سپس شما باید از من در این مورد سئوال کنید و آن موقع به شما خواهم گفت که چه احساسی دارم و چه فکری در سرم می‌گذرد.»

سرمربی منچسترسیتی سپس با این سوال مواجه شد که ایا چنین فکری تا کنون به ذهن او خطور کرده است که سیتی را در پایان این فصل ترک کند. گواردیولا اینطور پاسخ داد: «البته، ما سه بازی دیگر در پیش داریم و باید در هر تورنمنتی مهمترین بازیهایمان را ببریم تا به موفقیت برسیم. شما به من بگویید آیا بازی با تیم همشهری مان منچستریونایتد نبرد آسانی است؟»

سیتی در فینال جام حذفی به مصاف منچستریونایتد می‌رود،‌ دیداری که در تاریخ ۱۳ خرداد برگزار می‌شود. یک هفته بعد یعنی ۲۰ خرداد آنها باید به مصاف اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا بروند، دیداری که در شهر استانبول ترکیه و در فضایی خاص برگزار می‌شود.

گواردیولا در این مورد با طرح یک سوال هوشمندانه صحبتهای خود را شروع کرد: «چه اتفاقی مقابل یک تیم ایتالیایی که خود را مدعی قهرمانی نمی‌داند رخ می‌دهد؟»

او سپس ادامه داد: «دارم به این موضوع فکر می‌کنم. اما جوابم را وقتی می‌دهم که به موفقیت برسیم،‌آن موقع به شما جواب خواهم داد.»

به این ترتیب سرمربی اسپانیایی با زیرکی خاص خود از پاسخ به سئوال در مورد اینکه در پایان فصل ممکن است از سیتی جدا شود یا نه طفره رفت اما آن را رد نکرد.

تیم گواردیولا روز یکشنبه می‌تواند قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را در دیدار مقابل چلسی قطعی کند. این می‌تواند به معنی پنجمین قهرمانی سیتی در شش فصل اخیر باشد،  که برتری مطلق آنها بر فوتبال انگلیس طی یک دهه اخیر را ثابت می‌کند،‌یعنی از زمانی که نابغه اسپانیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت.

با این وجود گواردیولا طی دوران حضور خود در منچسترسیتی نتوانسته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و همین باعث شده که خیلی‌ها بگویند او بعد از کسب این جام، باشگاه منچسترسیتی را در اوج افتخار ترک خواهد کرد.

در نبرد بیستم خرداد با اینتر،‌ تیم گواردیولا مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود به ویژه بعد از آنکه نمایشی خیره کننده مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان از خود ارائه دادند.

آنها تیم اسپانیایی را در بازی برگشت که چهارشنبه شب گذشته برگزار شد با ارائه یک بازی طوفانی با نتیجه ۴-۰ در هم کوبیدند.

این مطلب را هم از دست ندهید: تحقیر حریفان با نمایش بی‌نقص فوتبالی/ منچسترسیتی؛ هیولای غیرقابل مهار گواردیولا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی