حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛ ما با تو هستیم برادر!/ پای رئیس جمهور هم به ماجرا باز شد؛ عادلانه نیست به یک جوان موفق حمله شود
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هم‌تیمی‌ها و دیگر فوتبالیست‌ها پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و نشان دادند که در کنار وینیسیوس ایستاده‌اند.

وینیسیوس تنها نیست و دنیای فوتبال از او در مبارزه با نژادپرستی حمایت می‌کند. پس از حوادث مستایا، این بازیکن برزیلی پیام‌های مختلفی از سوی هم‌تیمی‌ها و سایر فوتبالیست‌های تیم‌های دیگر دریافت کرد. بسیاری از بازیکنان غیر فوتبالی نیز با مهاجم رئال مادرید ابراز همبستگی کردند.

یکی از پرتکرارترین جملاتی که در شبکه‌های اجتماعی خطاب به وینیسیوس به چشم می‌خورد: «ما با تو هستیم برادر.»

آنتونیو رودیگر، کریم بنزما، اورلیان شوامنی، ادواردو کاماوینگا، تیبو کورتوا و فده والورده از جمله اولین کسانی بودند که از او حمایت کردند. اولین بازیکن رئال مادرید که اظهار نظر کرد، دنی سبایوس بود که در مصاحبه بعد از بازی گفت: «این چیز جدیدی نیست، وینیسیوس در استادیوم‌های سراسر اسپانیا مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد. ما باید از او محافظت کنیم. امیدوارم لالیگا بتواند از وینیسیوس محافظت کند.»

در همین حال، ادر میلیتائو پیام طولانی‌تری در توییتر نوشت تا درباره این حوادث بحث کند. مدافع میانی گفت: «امروز یک روز غم‌انگیز دیگر در اسپانیا بود، روز دیگری که متاسفانه نژادپرستان پیروز شدند. شرم‌آور است! شما از نژادپرستی رنج می‌برید، از خود دفاع می‌کنید و سپس برای دفاع از خود اخراج می‌شوید. تا کی باید این چیزها را تحمل کنیم؟»

حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛ ما با تو هستیم، برادر!/ پای رئیس جمهور هم به ماجرا باز شد؛ عادلانه نیست به یک جوان موفق حمله شود

پیام امباپه و رونالدو به وینیسیوس

کیلیان امباپه از جمله ستارگان مطرحی بود که حمایت خود را اعلام کرد. مرد فرانسوی نوشت: «تو تنها نیستی، ما با تو هستیم و از تو حمایت می‌کنیم.»

رونالدو نازاریو نیز صحبت کرد و در توییتر نوشت: «بار دیگر قسمت دیگری از نژادپرستی در لالیگا و بار دیگر در مورد وینیسیوس. چه زمانی متوقف خواهد شد؟ تا زمانی که مصونیت از مجازات و چشم‌پوشی وجود داشته باشد، نژادپرستی وجود خواهد داشت. این غیرقابل قبول است که داوران، فدراسیون و مسئولان اقدامی انجام نمی‌دهند. وینی، در مبارزه روی من حساب کن.»

پیام طولانی ریو فردیناند

ریو فردیناند پیام طولانی‌تری فرستاد. فردیناند اینگونه شروع کرد: «برادر، تو به محافظت نیاز داری، چه کسی از وینیسیوس در اسپانیا محافظت می‌کند؟ او پس از متحمل شدن توهین‌های نژادپرستانه کارت قرمز دریافت می‌کند. چه افتضاحی! چند بار باید ببینیم که این جوان در معرض این ظلم قرار گرفته است؟ درد را می‌بینم، انزجار را می‌بینم، می‌بینم که او به کمک نیاز دارد و مقامات برای کمک به او کاری نمی‌کنند. مردم باید کنار هم بایستند و از مقامات مطالبه بیشتری داشته باشند. هیچ کس سزاوار این اتفاق نیست، اما شما اجازه‌اش را می‌دهید. باید یک رویکرد واحد در این مورد وجود داشته باشد، در غیر این صورت این مساله دوباره به زیر فرش کشیده می‌شود. همه، با صدای بلند و سربلند کنار هم بایستید.»

حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛ ما با تو هستیم، برادر!/ پای رئیس جمهور هم به ماجرا باز شد؛ عادلانه نیست به یک جوان موفق حمله شود

پیام‌های فیفا و رئیس جمهور برزیل

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، نیز علناً همبستگی خود را با این برزیلی اعلام کرده است. او گفت: «همبستگی کامل با وینیسیوس، زیرا در فوتبال یا جامعه جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و فیفا در کنار همه بازیکنانی است که در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند. اتفاقات بازی والنسیا و رئال مادرید نشان می‌دهد که این موضوع باید به طور جدی بررسی شود. به همین دلیل است که روند سه مرحله‌ای در مسابقات فیفا وجود دارد و در تمام سطوح فوتبال توصیه می‌شود. اول، شما مسابقه را متوقف می‌کنید، موضوع را اعلام می‌کنید. دوم بازیکنان زمین را ترک می‌کنند و بلندگو اعلام می‌کند که اگر حملات ادامه پیدا کند بازی متوقف می‌شود. بازی دوباره شروع می‌شود و سوم اگر حملات ادامه یابد، بازی متوقف می‌شود و سه امتیاز به حریف می‌رسد.»

رئیس جمهور برزیل، لولا، نیز در این مورد صحبت کرد. او گفت: «عادلانه نیست که جوانی که در زندگی موفق بوده و در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین فوتبالیست‌ها است، دچار این نوع حملات شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم فاشیسم و نژادپرستی استادیوم‌های فوتبال را تسخیر کند.»

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ص IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    باغ اروپاست دیگه!!!!!!!!
  • Aslanifard matin IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    من خودم بارسلونایی هستم ولی معلوم تیم های لالیگا خیلی از وینیسیوس فشار تحمل کردن رئیس فدراسیون لالیگا و فیفا باید تماشاگران اون تیم و ممنوع ورود بشن تا دیگه هوس چنین کاری به سر تماشاگران ورود نکنه 😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️⚫⚫⚫⚫⚫

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی