نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟
فضای مسموم مجازی اجازه نمی‌دهد قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم!/ اولویت من سرمربیگری در تیم امید نبود/ انتقاد از این مربی فقط تمرکزش را به هم می‌زند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن اصفهان گفت: از دیدن بازی سپاهان و تراکتور کیف کردم. استقلال هم در مقطعی فوق العاده کار کرد و گل گهرسیرجان تا زمانی که امیر قلعه نویی در آن حضور داشت بسیار زیبا فوتبال بازی می‌کرد.

رقابت‌های لیگ بیست و دوم با قهرمانی تیم پرسپولیس و شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید. این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسیار فشرده بود و تا سوت پایان هفته سی ام هنوز مشخص نبود کدام تیم قهرمان شده است. در این میان برخی تیم‌ها نیز بودند که به رغم بودجه نه چندان زیاد و ریخت و پاش نکردن، توانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند. یکی از این تیم‌ها ذوب آهن اصفهان بود که با سرمربیگری مهدی تارتار و با کسب ۳۶ امتیاز رتبه نهم جدول را به خود اختصاص داد. در همین راستا گپ و گفتی با مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن اصفهان داشتیم که در زیر از نظرتان می‌گذرد:

ارزیابی شما از لیگ تازه به اتمام رسیده از لحاظ کیفی و فنی چطور بود؟

به نظر من از لحاظ سطح کیفی، رقابت‌های این دوره در سطح بالایی برگزار شد. تا روز آخر رقابت فشرده ای در بالا و پایین جدول وجود داشت و معلوم نبود چه تیمی‌قهرمان می‌شود یا چه تیمی سقوط خواهد کرد؟ همین رقابت تا هفته سی ام نشان دهنده لیگی پربار و فنی است.

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد درحالی که رقیبان این تیم حاضرنشدند تبریک بگویند و حتی طعنه‌هایی هم زدند؟

به عنوان یک سرمربی شاغل در لیگ برترخیلی نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم اما پرسپولیس به حق خودش رسید.

شما قهرمانی پرسپولیس را تبریک نمی‌گویید؟!

متأسفانه فضای مجازی در کشورمان به قدری مسموم شده که اجازه نمی‌دهد مهدی تارتار به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس قهرمانی این تیم را تبریک بگوید!

چرا؟!

دلیلش مشخص است چون نمی‌خواهم فصل بعد سوژه فضای مجازی و هواداران افراطی شوم!

اینکه یک مربی پرسپولیسی یا استقلالی یا بازیکنانی که قبلا در این دو تیم بازی کرده اند مقابل تیم سابق خود آن نمایش همیشگی را نداشته باشند یا راه بدهند که مضحک است! هر مربی یا بازیکنی دوست دارد بهترین عملکرد را مقابل تیم سابقش داشته باشد. مثلا مهدی تارتار زمانی می‌تواند سرمربی پرسپولیس شود که این تیم قدرتمند را در جدال رودررو شکست دهد. مگر غیر از این است؟

دقیقا همین طوراست. من بارها گفته ام که جلوی پرسپولیس انگیزه ام خیلی بیشتر است اما امان از فضای زشت و مسموم مجازی!

شما گفتید حق پرسپولیس بود قهرمان شود. می‌خواهیم بپرسیم منهای پرسپولیس از دیدن بازی کدام تیم لیگ برتری کیف کردید؟

از دیدن بازی سپاهان و تراکتور کیف کردم. استقلال هم در مقطعی فوق العاده کار کرد و گل گهرسیرجان تا زمانی که امیر قلعه نویی در آن حضور داشت بسیار زیبا فوتبال بازی می‌کرد. مس رفسنجان هم البته نمایش قابل قبولی داشت.

فضای مسموم مجازی اجازه نمی دهد قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم!/ اولویت من سرمربیگری در تیم امید نبود/ انتقاد از این مربی فقط تمرکزش را به هم می زند

به تازگی  رناتو گائوچو سرمربی گرمیو گفت پپ گواردیولا و یورگن کلوپ در مسابقات قهرمانی برزیل با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شدند. این مربی برزیلی اعلام کرد تبدیل شدن به گواردیولا و کلوپ با پول یک میلیارد یورو بسیار آسان است. در فوتبال ایران هم شاید ارزیابی درستی از عملکرد مربیان نمی‌شود. در واقع مربیان تیم‌های متمول و پولدار با شرایط ایده آل با مربیانی مقایسه می‌شوند که کمترین بودجه را داشته و اصلا در این زمینه برابری وجود ندارد؟

من جور دیگری می‌پرسم که آیا می‌شود با بودجه زیر ۱۰۰ میلیارد تومان، تیمی را موفق یا به جام رساند؟ تیمی با بودجه زیر ۱۰۰ میلیارد تومان اگر تک رقمی‌شد یعنی قهرمان شده است. متأسفانه کارشناسی درستی هم در این زمینه نمی‌شود. ما در همین فوتبال تیم‌هایی با بودجه ای حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان داریم که اصلا نمی‌توان آن را با تیم‌های دیگر مقایسه کرد. البته من مخالف هزینه کردن تیم‌های دیگر نیستم بلکه ارزیابی کارشناسی باید درست باشد و این موارد را هم لحاظ کنند.

سرمربی تیم امید هم بالاخره معرفی شد در حالی که عنوان می‌شد یکی از گزینه‌ها شما هستید. در این رابطه صحبتی ندارید؟

راستش را بخواهید فدراسیون فوتبال به صورت رسمی با من وارد مذاکره نشد اما وقتی از طریق خبرگزاری‌ها متوجه شدم، پیغام دادم که اولویت من مربیگری در تیم‌های باشگاهی است. برای رضا عنایتی هم آرزوی موفقیت دارم هر چند کار بسیار سخت است.

سرمربیان ایرانی خیلی تمایلی به برعهده گرفتن هدایت تیم امید نشان نمی‌دهند. شاید دلیل اصلی آن پایین بودن قرارداد سرمربی تیم امید باشد. این طور نیست؟

قطعا این موضوع هم بی تأثیر نیست. به هر حال مشکلات تیم امید زیاد است و معمولا باشگاه‌ها بازیکن در اختیار این تیم نمی‌گذارند. دست سرمربی تیم امید بسته است و همه هم انتظار دارند این تیم بعد از سال‌ها به المپیک صعود کند در حالی که کمترین توجه به آن می‌شود.

پس از انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید، حمید درخشان اعتراض داشت و خودش را دارای رزومه بهتر نسبت به عنایتی خواند. نظر شما چیست؟

ضمن احترام به نظر آقای درخشان باید بگویم حالا که رضا عنایتی انتخاب شده، وظیفه همه ما حمایت است. انتقاد از عنایتی فقط تمرکز سرمربی تیم امید را بر هم می‌زند و جالب نیست. باید اجازه بدهیم رضا عنایتی با خیال آسوده تری کار را پیش ببرد.

شما خودتان حاضرید بازیکن به تیم امید بدهید؟

بستگی به زمان بازی یا اردوی تیم امید دارد!

لابد می‌دانید بازی‌های آسیایی‌هانگژو مهرماه و همزمان با لیگ برتر برگزار می‌شود؟

باید فدراسیون جوری برنامه ریزی کند که نه باشگاه‌ها متضرر شوند و نه تیم امید! شاید بهتر باشد در آن مقطع لیگ تعطیل شود.

فضای مسموم مجازی اجازه نمی دهد قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم!/ اولویت من سرمربیگری در تیم امید نبود/ انتقاد از این مربی فقط تمرکزش را به هم می زند

آن وقت تقویم تیم ملی بزرگسالان به هم می‌ریزد؟!

به هر حال بازی‌های تیم امید در تقویم فیفادی نیست و باید برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

کدام بازیکن یا تیم در فصل تازه به اتمام رسیده شما را سورپرایز کرد؟

بازیکنان جوانی که آمدند و در لیگ برتر خوش درخشیدند. به نظر من محمد حسین اسلامی‌را که من از تیم امید ذوب آهن آوردم تمرین بزرگسالان، هم به تیم امید دعوت شد و هم بزرگسالان و با عملکرد خوب خودش خود من را هم سورپرایز کرد.

به عنوان سئوال آخر می‌خواهیم تیم منتخب لیگ بیست و دوم را از دریچه نگاه مهدی تارتار بدانیم؟

با احترام به همه بازیکنان شاغل در لیگ برتر من سیستم ۳-۳-۴ را انتخاب کرده و درون دروازه علیرضا بیرانوند ( پرسپولیس)  را می‌گذارم. حبیب فرعباسی گلر ما در ذوب آهن هم می‌تواند ذخیره بیرانوند در این تیم باشد. گئورگی گولسیانی (پرسپولیس) و محمد قریشی (ذوب آهن) دو مدافع مرکزی این تیم می‌توانند باشند. در دو سمت چپ و راست خط دفاعی، میلاد زکی پور(سپاهان اصفهان) و دانیال اسماعیلی فر(سپاهان اصفهان) نفرات منتخب بنده هستند که البته امیرحسین جدی هم می‌تواند ذخیره مدافع راست پرسپولیس باشد. میلاد سرلک (پرسپولیس)، علی علیزاده (گل گهر سیرجان) و عرفان معصومی‌(ذوب آهن اصفهان) سه‌هافبک منتخب هستند. مهدی ترابی از پرسپولیس و مهدی ترابی دو وینگر راست و چپ تیم هستند و شهریار مغانلو آقای گل لیگ برتر هم مهاجم نوک!

و سرمربی این تیم منتخب؟

طبعا یحیی گل محمدی است چون تیمش را در یک رقابت سخت به قهرمانی لیگ برتر رسانده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی