نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کورس قهرمانی بوندس‌لیگا در ایستگاه پایانی/ حساس‌تر و جذاب‌تر از این ممکن نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دورتموند و بایرن‌مونیخ در حالی در آخرین هفته بوندس‌لیگای آلمان هردو شانس قهرمانی دارند که سال‌ها بود کورس قهرمانی لیگ ژرمن‌ها را تا این حد داغ ندیده بودیم.

هفته قبل دورتموند مقابل آگسبورگ پیروز شد و بایرن‌مونیخ مقابل لایپزیش شکست خورد تا فاصله زنبورها در صدر با مدافع عنوان قهرمانی ۲ امتیاز شود. حالا دوباره زنبورها سرنوشت‌شان در قهرمانی بوندس‌لیگا را در آستانه آخرین هفته رقابت‌ها در دست دارند.

شرایط دورتموند و بایرن‌مونیخ که در هفته آخر به ترتیب به مصاف ماینتس و کلن خواهند رفت را مقایسه می‌کنیم.

دورتموند

جایگاه: اول
امتیاز: ۷۰ (۳۳ بازی)
گل‌ها: ۸۱-۴۲ (۳۹+)
بازی باقی‌مانده: ماینتس (خانگی)

دورتموند پس از آغاز سال ۲۰۲۳ با ۱۰ بازی بدون شکست (شامل ۹ برد) صدرنشین بوندس‌لیگا شد، اما در هفته بیست‌وششم به راحتی مقابل بایرن‌مونیخ شکست خورد. با این حال بازگشت به مسیرهای پیروزی با برد مقابل اونیون برلین رده سومی باعث شد تا امیدوار شوند به بایرن برسند. اما تسلیم شدن مقابل اشتوتگارت ۱۰ نفره در معرض سقوط در نهایت تن دادن به تساوی ۳-۳ کارشان را خراب کرد. در مسابقه قهرمانی دورتموند از شکست بایرن مقابل ماینتس در هفته بیست‌ونهم استفاده کرد تا بار دیگر با برتری ۴-۰ مقابل فرانکفورت به صدر جدول صعود کند و یک امتیاز بیشتر از رقیب داشته باشد. با این حال زنبورها فرصت خوب برای افزایش فاصله را در هفته سی‌ام وقتی از دست دادند که مقابل بوخوم متوقف شدند. دورتموند در بازی سی‌ویکم ۶ گل به ولفسبورگ زد و سپس گلادباخ را با نتیجه ۵-۲ شکست داد. تا این که در هفته سی‌وسوم با شکست ۳-۰ آگسبورگ جایگاه نخست را به‌دست آورد. دورتموند در روز پایانی میزبان ماینتس است و می‌داند که برای قهرمان شدن باید به‌سادگی پیروز شود.

کورس قهرمانی بوندس‌لیگا در ایستگاه پایانی/ حساس‌تر و جذاب‌تر از این ممکن نیست!

بایرن‌مونیخ

جایگاه: دوم
امتیاز: ۶۸ (۳۳ بازی)
گل‌ها: ۹۰-۳۷ (۵۳+)
بازی باقی‌مانده: کلن (خارج‌ازخانه)

بهترین تیم در کریسمس و صدرنشین جدول در نیمه راه، با فرم نابه‌سامان در سال جدید باعث شد بهای رتبه اول بودن را بپردازد و یولیان ناگلزمن هم ماه مارس شغلش را از دست بدهد. توماس توخل شروعی عالی برای دوران حضورش در بایرن با بر در درکلاسیکر مقابل تیمش سابقش دورتموند داشت. قبل از این که تیمش به دست فرایبورگ از جام حذفی کنار برود، ۲ امتیاز در صدر جدول بوندس‌لیگا فاصله گرفت. هفته بیست‌وهشتم مقابل هوفنهایم لغزش داشتند و به تساوی رسیدند. هفته بعد از آن هم مقابل ماینتس با نتیجه ۳-۱ باختند. با این حال قهرمان فصل گذشته دوباره اوضاعش را بهبود بخشید تا جایگاه اول را پس بگیرد. با برتری ۶-۰ مقابل شالکه در هفته سی‌ودوم فقط ۲ برد با قهرمانی فاصله داشتند. با این حال تیم توخل در هفته سی‌وسوم در خانه خودش مقابل لایپزیش با نتیجه ۳-۱ شکست خورد، با این وجود که ابتدا تیم برتر و گلزن بود. این شکست به این معنی است که حالا سرنوشت قهرمانی دست دورتموند است. قرمزها در سی‌وچهارمین مسابقه به مصاف کلن خواهند رفت و این بازی در خانه حریف برگزار خواهد شد. باواریایی‌ها امیدوارند که دورتموند نتواند در هفته پایانی ماینتس را شکست دهد تا یازدهمین قهرمانی متوالی‌شان در بوندس‌لیگا را جشن بگیرند.

کورس قهرمانی بوندس‌لیگا در ایستگاه پایانی/ حساس‌تر و جذاب‌تر از این ممکن نیست!


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی