یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن در بوندس‌لیگا/ زنبورها دودستی قهرمانی را به باواریایی‌ها تقدیم کردند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با تساوی باورنکردنی دورتموند در خانه مقابل ماینتس و پیروزی بایرن‌مونیخ در زمین کلن، برای یازدهمین فصل متوالی باواریایی‌ها سینی قهرمانی بوندس‌لیگا را بالای سر بردند.

هفته سی‌وچهارم و پایانی بوندس‌لیگای آلمان امروز با برگزاری ۹ دیدار همزمان برگزار شد و پرونده این لیگ با قهرمانی بایرن‌مونیخ بسته شد.

نبرد قهرمانی بین دورتموند و بایرن‌مونیخ به نوعی آغاز شد که زنبورها با توجه به ۲ امتیاز برتری شانس بیشتری برای کسب این عنوان داشتند، اما با تساوی ۲-۲ مقابل ماینتس قهرمانی را تقدیم رقیب کردند.

نیمه نخست برای زنبورها کابوس‌وار سپری شد، چرا که ماینتس ابتدا در دقیقه ۱۵ با ضربه سر آندریاس هانش اولسن به گل نخست رسید و پس از این که ضربه پنالتی سباستین آلر در دقیقه ۱۹ هدر رفت، بار دیگر ماینتس بود که با ضربه سر دیگری از کریم اونیسیوو به گل دوم رسید. اما در نیمه دوم ادین ترزیچ تلاش کرد تا با تعویض‌هایش به بازی برگردد. رافائل گوئریرو یکی از تعویضی‌ها در دقیقه ۶۹ گل اول را برای زنبورها زد. در دقیقه ۶+۹۰ نیکلاس زوله کار را به تساوی کشاند، اما این گل برای قهرمان شدن زنبورها کافی نبود.

یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن در بوندس‌لیگا/ زنبورها دودستی قهرمانی را به باواریایی‌ها تقدیم کردند!

بایرن‌مونیخ که ورزشگاه راین انرژی به مصاف کلن رفته بود و با برتری ۲-۱ جشن قهرمانی گرفت.

نیمه نخست را باواریایی‌ها با گل کینگزلی کومن در دقیقه ۸ که با شوتی زیبا به ثمر رسید، برنده تمام کردند. در دقیقه ۴۵ هم لروی سانه گلزنی کرد که توسط VAR مردود شد. سرانجام کلن در دقیقه ۸۰ به گلی رسید که دورتموندی‌ها را هم خوشحال کرد. دیان لیوبیچیچ کار را در این دقیقه از روی نقطه پنالتی به تساوی کشاند. با این حال در دقیقه ۸۹ شوت زمینی و دقیق جمال موسیالا باز هم مونیخی‌ها را پیش انداخت. 

یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن در بوندس‌لیگا/ زنبورها دودستی قهرمانی را به باواریایی‌ها تقدیم کردند!

سایر نتایج هفته آخر بوندس‌لیگای آلمان به این شرح است:
بوخوم ۳ - بایرلورکوزن ۰
مونشن‌گلادباخ ۲ - آگسبورگ ۰
فرانکفورت ۲ - فرایبورگ ۱
لایپزیش ۴ - شالکه ۲
اونیون برلین ۱ - وردربرمن ۰
اشتوتگارت ۱ - هوفنهایم ۱
ولفسبورگ ۱ - هرتابرلین ۲


در پایان رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ ۷۱ امتیازی بالاتر از دورتموند با همین میزبان امتیاز قرار گرفت، چرا که تفاضل گل بایرن ۵۴+ بود و تفاضل گل دورتموند ۳۹+. همراه این دو تیم لایپزیش و اونیون برلین فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا خواهند کرد. فرایبورگ با حضور در رده پنجم به لیگ اروپا رسید و بایرلورکوزن رده ششمی هم نماینده آلمان در لیگ کنفرانس اروپا خواهد بود. تیم‌های هرتابرلین و شالکه با حضور در رده‌های هفدهم و هجدهم به بوندس‌لیگای ۲ سقوط کردند و اشتوتگارت رده شانزدهمی هم به پلی‌آف خواهد رفت.

جدول پایانی بوندس‌لیگا آلمان 2023-2022
جدول پایانی بوندس‌لیگا آلمان ۲۰۲۳-۲۰۲۲

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    سال گذشته وزارت ورزش اجازه نداد در محیطی فوتبالی پرسپولیس قهرمان بشه و با اون داوری های شائبه برانگیز استقلال رو قهرمان کردند ولی اینجا بایرن راحت یازدهمین بار قهرمان میشه
  • کوهمره جروق IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    دقیقا مدل پرسپولیس و سپاهان شکل گرفت.الان دورتمندی ها باید بیانیه بده😂
  • شمسعلی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    الان کیسه بیانیه میده حق بایرن نبود قهرمان بشه😅
  • Dark side IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    ای بابا ، فوتبال ناپاک به آلمان هم رسید متأسفانه 🤭😂 قهرمان واقعی ، دورتمونده 😁
  • ایمان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    میخواستن بایرن قهرمان بشه خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی