نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
۱ |
۰
کلوب| ماندن ساپینتو کاری به نتیجه دربی ندارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پر واضح است هم ساپینتو دوست دارد با استقلال یک قهرمانی دیگر را تجربه کند و هم باشگاه استقلال دوست دارد با کسب یک قهرمانی دیگر (پس از قهرمانی در سوپرجام) دل هواداران خود را شاد کند و هم راهی آسان‌تر برای تمدید قرارداد با سرمربی پرتقالی تیمش پیدا کند.

اینکه بگوییم نتیجه دربی ارتباطی با ماندن یا رفتن ساپینتو ندارد شاید یک مقدار بیراهه رفتن است، خب هر هواداری و هر تیمی دوست دارد که سرمربی تیمش یک موفقیت بزرگ برای تیم کسب کند، از دست دادن جام قهرمانی لیگ و شکست در بازی برگشت در دربی تنها با فتح جام حذفی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی التیام بخشیده شود. یعنی استقلالی‌ها می‌توانند با قهرمانی در جام حذفی با یک تیر دو نشان بزنند، فتح دربی که جبران شکست نیم فصل دوم خواهد بود و فتح جام حذفی که جبران از دست دادن جام قهرمانی لیگ باشد.

خب قطعا هم باشگاه استقلال و هم هواداران در صورت قهرمانی تیم محبوبشان بر ماندن یک فصل دیگر سرمربی موفق تیم شان اصرار خواهند ورزید و عقل سلیم هم همین گفته را تایید می‌کند که باید با سرمربی موفق و جام گرفته همچنان ادامه داد، حال در صورتی که همه چیز برعکس شود و باز آبی پوشان دربی را در فینال جام حذفی واگذار کنند و باز شکست تلخ دیگری را تجربه کنند و از سویی دیگر یک جام دیگر را تقدیم رقیب خود کنند و شاهد دبل قهرمانی آنها باشند آیا باز هم می‌تواند برای ماندن ساپینتو دست و پا شکست و اصرار داشت؟

آیا اصلا نتیجه دربی می‌تواند پایه مقاومی برای تمدید یا عدم تمدید قرارداد سرمربی آبی پوشان باشد؟ آیا پشت سر گذاشتن یک فصل با ناکامی‌شکست‌های تلخ برابر سپاهان و پرسپولیس و از دست رفتن دو جام معتبر می‌تواند دلیلی برای ماندن دوباره یک سرمربی باشد؟ و از طرفی هم یادمان نرود که باشگاه استقلال آیا جانشین شایسته ای برای نیمکت تیم خود برای فصل آینده دارد که بخواهند شرط نتیجه گیری در دربی فینال را برای ماندن یا عدم ماندن سرمربی خارجی قرار دهد؟

استقلال به هر حال بهتر است یک فصل دیگر به ساپینتو فرصت دهد، یک فصل دیگر برای شناخت بیشتر تیم، یک فصل دیگر برای شناخت بیشتر فوتبال ایران، و یک فصل دیگر برای کسب جام..

در صورتی که واقعا جانشین و گزینه مناسب و شایسته ای چه داخلی و چه خارجی برای فصل آینده نداشته باشند و در صورت داشتن گزینه باز هم مناسب ترین گزینه همین ساپینتوی پرتغالی است چون هم هواداران از کلیات وجود او رضایت دارند و هم از این همه تغییرات و این همه رفت و آمدها و جا به جایی‌های بی نتیجه که ثبات و قهرمانی را فصل‌های متوالی است از تیم محبوبشان گرفته خسته شده اند.

ساپینتو در این فصل به جز برخی شکست‌هایی که به خاطر از عدم شناخت او نسبت به ترکیب تیم و بدشانسی‌هایی که گریبانش را گرفت، کسب کرد، در بقیه طول فصل نتایج قابل قبولی گرفت و توانست یکبار عقب افتادن در جدول را جبران کند، قطعا حضور دوباره او در فصل آینده در صورت حمایت و پشتیبانی از سوی مدیریت و همچنین بستن تمام و کمال تیم با تفکر خودش بدون هیچ دست انداز و اذیتی می‌تواند نوید یک فصل طوفانی و امید بخشی را برای آبی پوشان بدهد و بسیار امیدوارند که با قهرمانی در جام حذفی این امید و نوید را از همین حالا برای فصل آینده استارت بزنند.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    ایشون جز حاشیه آرامش تیم گرفتن هیچ دستاوردی برای استقلال نداشت و نداره فرهاد رو برگردونید پینتو آدم نرمالی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی