دغدغه‌های پرسپولیس برای نقل و انتقالات/ از بازیکن معمولی و رفیق فابریک بیرانوند تا ستاره‌ای که همه را ناامید کرد!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از مشکلات پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی پیش رو اتمام قرارداد چند ستاره این تیم است.

بعد از یک‌سال ناکامی در کسب جام، پرسپولیس موفق شد امسال قهرمان لیگ برتر شود و شاگردان یحیی گل‌محمدی با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان توانستند عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست بیاورند. بعد از اتمام لیگ خیلی از تیم‌ها به سرعت فعالیت‌های خود را در نقل و انتقالات آغاز کردند و مشغول تیم‌بستن شدند. پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ اما با توجه به حضور در جام حذفی و بازی مقابل استقلال در فینال این رقابت‌ها، هنوز به صورت رسمی وارد بازار نقل و انتقالات نشده است.

یحیی گل‌محمدی که هنوز یک‌سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، نه لیست مازادی به مدیران این باشگاه داده و نه لیست خرید. یحیی تمام تمرکزش را روی جام حذفی گذاشت و همه تمرکزش معطوف به فینال جام حذفی بود. در مورد لیست ورودی و خروجی پرسپولیس فعلا نمی‌شود صحبتی کرد ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که اولویت مدیران پرسپولیس برای فصل آینده حفظ شاکله اصلی این تیم است.

پرسپولیسی‌ها می‌خواهند ابتدا با بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده تمدید کنند و بعد از آن در صورت نیاز و در پست‌هایی که بازیکنی از این تیم جدا شد و یا نیاز به تقویت وجود دارد، اقدام به جذب بازیکن جدید کنند. قرارداد چند ستاره این تیم بعد از بازی‌های جام حذفی به پایان می‌رسد و مدیران پرسپولیس ابتدا می‌خواهند قرارداد این بازیکنان کلیدی را برای فصل آینده تمدید کنند.قرارداد ۷ بازیکن پرسپولیس به پایان رسیده و آینده چند تن از آن ها نامشخص است. در این گزارش به بررسی بازیکنانی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده و احتمال جدایی یا ماندن آن ها برای فصل بعد می‌پردازیم.

آینده نامشخص کاپیتان و رفیق فابریک بیرانوند!

امید عالیشاه کاپیتان اول پرسپولیس که همین چند روز قبل موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد، یکی از نفراتی است که در پایان فصل بازیکن آزاد است و تکلیف او برای ماندن یا رفتن مشخص نیست. امید در این فصل کمتر مورد استفاده قرار گرفته و به خصوص در هفته‌های پایانی و بعد از درخشش سعید صادقی بیشتر به یک نیمکت‌نشین در پرسپولیس تبدیل شد. فرشاد فرجی مدافع شمالی قرمزها هم تقریبا شرایطی مشابه با عالیشاه دارد و با توجه به درخشش گولسیانی و پورعلی‌گنجی در قلب دفاع پرسپولیس کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. فرشاد که رفیق فابریک علیرضا بیرانوند در پرسپولیس به حساب می‌آید، جزو نفراتی است که قراردادش به پایان رسیده است. ماندن یا جدایی این دو بازیکن برای سال آینده به نظر مستقیم یحیی گل‌محمدی بستگی دارد و هر احتمالی در خصوص عالیشاه و فرجی وجود دارد.

بازیکن معمولی در صدر لیست تمدیدی‌ها

سعید صادقی که از او به عنوان بمب نقل و انتقالات یاد می‌شد، شروع خوبی در پرسپولیس نداشت. عدم هماهنگی و مصدومیت باعث شد تا سعید آن طور که انتظار می‌رفت در نیم‌فصل نخست درخشش نداشته باشد. با این حال در بازی‌های اخیر پرسپولیس، سعید جزو بهترین‌ها بوده و عملکرد بسیار خوبی هم از خودش به نمایش گذاشت. سعید در بازی‌های پرسپولیس در سال جدید فوق‌العاده بوده و نشان داد لقب بازیکن معمولی برازنده او نیست. یحیی که در تابستان گذشته اصرار زیادی به جذب صادقی داشت، قطعا نمی‌خواهد چنین بازیکن باکیفیتی را از دست بدهد. از همین رو نام صادقی در صدر بازیکنان تمدیدی پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

قرارداد این ستاره پرسپولیس در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و هنوز تکلیف صادقی برای فصل آینده مشخص نیست. سعید صادقی که در ابتدای فصل با کلی سر و صدا راهی پرسپولیس شد، دوست دارد باز هم در این تیم بماند و قراردادش را با تیمش تمدید کند. با این حال از نظر مالی هم دو طرف باید به توافق برسند تا قرارداد صادقی تمدید شود.

شنیدیم مشکلی برای تمدید قرارداد صادقی با پرسپولیس وجود ندارد و قرار است به زودی مذاکرات رسمی برای تمدید قرارداد سعید با پرسپولیس انجام شود و اگر اتفاقی رخ ندهد، این بازیکن فصل آینده هم با لباس پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

شماره ۱۰ دوباره با کت و شلوار و کراوات می‌آید؟

یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان پرسپولیس در چند سال اخیر میلاد سرلک است. بازیکنی که کلا از رسانه و خبرنگاران فرار می‌کند و در طول سال به ندرت از او مصاحبه می‌بینیم. با این حال میلاد از نظر فنی جزو بهترین‌هاست و یکی از ملی‌پوشان پرسپولیس هم به حساب می‌آید. سرلک در تابستان گذشته و بعد از کش و قوس‌های فراوان قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد که روز تمدید قراردادش با پرسپولیس اتفاق جالبی رخ داد. میلاد با یک ماشین خارجی آخرین مدل و با تیپی کلاسیک وارد باشگاه پرسپولیس شد و همه را سورپرایز کرد. هرچند میلاد پیشنهادات داخلی و خارجی هم دارد ولی پرسپولیسی‌ها اصلا دوست ندارند ستاره تیمشان را از دست بدهند. از همین رو او یکی از بازیکنانی است که یحیی گل‌محمدی قطعا او را برای فصل بعد می‌خواهد. حال باید دید میلاد دوباره با کت و شلوار و کراوات وارد باشگاه پرسپولیس خواهد شد یا تصمیم دیگری برای آینده فوتبالی‌اش خواهد گرفت.

متخصص بازی‌های بزرگ؛ کجا بهتر از پرسپولیس؟

عیسی آل کثیر بعد از پشت سر گذاشتن دوران سخت مصدومیت، بالاخره قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد و از نیم‌فصل دوم هم برای پرسپولیس به میدان رفت. اوج کار عیسی در دربی بود که بلافاصله بعد از ورود به زمین موفق شد تک‌گل ۳ امتیازی تیمش را وارد دروازه استقلال کند و دومین گلش را در دربی‌ها به ثمر برساند. گلی که باعث شد تا عیسی دوباره به ترکیب اصلی پرسپولیس برسد و به ستاره محبوب قرمزها تبدیل شود. قرارداد عیسی با پرسپولیس ۶ ماهه بود و برای فصل بعد باید با این بازیکن توافق جدیدی صورت گیرد. پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهند چنین بازیکنی را از دست بدهند و آن‌طور که شنیدیم قرار است قرارداد عیسی به‌زودی تمدید شود. خود این بازیکن هم دوست دارد به کارش در پرسپولیس ادامه دهد و علاقه‌مند به تمدید قرارداد با تیمش است.

آل کثیر که از او به عنوان متخصص گل‌زنی در بازی‌های بزرگ نام می‌برند، با توجه به سن و سالش شانس زیادی برای لژیونر شدن ندارد و عیسی باید در همین ایران به کارش ادامه دهد. از همین رو برای این بازیکن کجا بهتر از پرسپولیس که هم در کانون توجه قرار داشته باشد و هم بتواند کیفیتش را برای سال بعد هم نشان دهد و حتی به تیم ملی برسد.

یاغی که گل‌محمدی را ناامید کرد!

شیخ دیاباته که سابقه آقای گلی و درخشش با پیراهن استقلال را در کارنامه داشت، در تابستان قبلی برای تقویت خط حمله توسط پرسپولیس خریداری شد تا جدیدترین یاغی فوتبال ایران لقب بگیرد. پرسپولیسی‌ها با امید زیادی این بازیکن را به خدمت گرفتند ولی دیاباته با مصدومیت‌های پرتعدادش همه امیدها را ناامید کرد. هرچند با همین شرایط دیاباته در این فصل ۳ گل برای پرسپولیس به ثمر رساند، ولی آن‌قدر از ترکیب تیمش دور بود که بازیکنان دیگر جایش را در ترکیب پرسپولیس گرفتند. گل‌محمدی هم که کاملا از این بازیکن قطع امید کرده بود، با وجود این‌که او در هفته‌های اخیر مصدومیتی نداشت، از شیخ استفاده نکرد تا مشخص شود روی این بازیکن دیگر حساب نخواهد کرد. قرارداد دیاباته به پایان رسیده و بعید است با شرایطی که این بازیکن دارد، تمدید شود. 

نکته: به غیر از این نفرات، بازیکنانی مثل گئورگی گولسیانی و لئاندرو پریرا با وجود داشتن قرارداد برای فصل آینده، باید با باشگاه به توافق برسند. در این بین شانس ماندن پریرا بسیار پایین و احتمال ماندن گولسیانی بالا است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • پرسپولیس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    صادقی واقعا معمولی بود تو پرسپولیس فوتبال یاد گرفت بجای صادقی از امیدهای خود پرسپولیس بازیکن گرفته بودن قطعا زودتر از صادقی فوتبال یاد میگرفت و حتی بهتر از صادقی میشد تازه کلی پول میلیاردی به نفع باشگاه میشد
    • استقلالی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      دقیقا اصن بازیکن بدرد بخوری نبود بهتر بیرون کنند و از امید های استقلال بزرگ که نماد انقلاب است وبیش از 40 سال تاریخ جمهوری اسلامی و انقلاب رو با خود دارد بازیکن خوب به گل زدن و پاس گل زدن نیست! بازیکن باید مثل شیر بچه های استقلال انقلابی باشند
    • عابد IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      صادقی بازیکن قابلی نیست همان بازیکن معمولی بهتره ولی خواست خدا اینه که از این توبره پر پول بیت المال کیسه صادقی هم پر بشه
  • يه تيم ڪه هيمشه سࢪوࢪ تاﺟياس😍💞❤ IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    استقلاليا نگران باشيد و دعا ڪنيد اين اࢪتش سࢪخ ميخواد با ڪيسه بازي ڪنه
  • بچه لر IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    عالیشاه واقعاحیفه وجودش برای پرسپولیس غنیمته و واجبه،جنگنده دونده،دربی باز
  • مجید IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    شکر خدا بازی بردیم اگر خدا نکرده این بازی پرسپولیس می‌باختند یه عدا اماده متن ها اماده شده برای تخریب پرسپولیس عوامل ان خدا یا شکرت همه دهان ها برای مدتی بسته شده هرچند یه عده روکه ندارند سنگ پای
  • ارشان US ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    هر چی امپراتور بگه هرکس لازمه باید بمونه هرکس آماده نیست باید بره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی